Gå til innhold

Recommend kamera?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett speilreflekskamera som jeg er fornøyd med. Nå er jeg på jakt etter et kompaktkamera, lommekamera, ja den typen lite kamera som lett kan legges i lomma. Har hatt speilrefleks i 8 år nå. Og har null peiling på hva som *gjelder* med små digitaler kameraer. Men det hadde vært kjekt med et lite ett og prisene for små kameraer er ganske lave, så nå er tiden inne for å skaffe meg ett.

Bør ha god optikk.

Zoome muligheter

Minimum 6 megapiksler

Iso instillinger

Blitz

Jeg vil ha et kamera som *duger* for en som er foto interessert, samtidig som den lett kan legges i lommen.

Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ett speilreflekskamera som jeg er fornøyd med. Nå er jeg på jakt etter et kompaktkamera, lommekamera, ja den typen lite kamera som lett kan legges i lomma. Har hatt speilrefleks i 8 år nå. Og har null peiling på hva som *gjelder* med små digitaler kameraer. Men det hadde vært kjekt med et lite ett og prisene for små kameraer er ganske lave, så nå er tiden inne for å skaffe meg ett.

Bør ha god optikk.

Zoome muligheter

Minimum 6 megapiksler

Iso instillinger

Blitz

Jeg vil ha et kamera som *duger* for en som er foto interessert, samtidig som den lett kan legges i lommen.

Anyone?

DETTE er et bra kompaktkamera men litt dyrt.

DETTE dersom du skal ha noe rimelig og bra. Les test HER

Skrevet

Det Leica kameraet er jo bare sikle sikle sikle sikle sikle sikle sikle da.... Har ikke lest noe test om det, så siklingne er ubekreftet. Men herregud, virker som perfekt kamera da.

Skrevet

Du, vet du om linsen på Leica kameraet faktisk trekker seg helt inn i kameraet? Eller blir det en bulk stående utenfor kameraet?

Skrevet

Du, vet du om linsen på Leica kameraet faktisk trekker seg helt inn i kameraet? Eller blir det en bulk stående utenfor kameraet?

Skrevet

Anbefale, heter det. Anbefale!

Gjest Nedfall
Skrevet

Jada, jada!

Skrevet

Det blir en liten "tupp", men er likevel kompakt og fint. Du får originalt en dritkul, brun skinnveske til kameraet.

HER ser du bilder av kameraet og bilder som er tatt med kameraet - samt en omfattende test.

Skrevet

I det landet jeg bor hete det recommend =) Så det så! :gjeiper: Og det er lov til å skrive engelsk på forumet.

Skrevet (endret)
Og det er lov til å skrive engelsk på forumet.

Ikke så lenge du kan norsk så godt som du gjør. Da vet du sikkert at det finnes et fullgodt, norsk ord. Ellers er du hjertelig velkommen til å skrive på andre språk i språkforumet. :)

Forresten vil jeg nevne at kommentaren min også var ment til folk som skriver "anbefalle".

Endret av Meaty
Skrevet

Hva med dette kameraet Panasonic Står at det skal være det samme som Leica kameraet, men billigere pga merke.

Skrevet

Hva med dette kameraet Panasonic Står at det skal være det samme som Leica kameraet, men billigere pga merke.

Det er riktig at mange mener det er samme kameraet. Noen mener de har litt ulik eletronikk. At det er samme produsent som lager disse to, er imidlertid alle enige om.

På Leicaen for du imidlertid med en lisens til redigeringsprogrammet Adobe Lightroom - og den er jo verd drøyt et par tusen kroner - hvis du har bruk for den programvaren.

Panasonicen er ca 1500 rimeligere enn Leicaen, så trenger du ikke Adobe Lightroom, er Panasonicen absolutt et meget godt alternativ...

Skrevet

Det er riktig at mange mener det er samme kameraet. Noen mener de har litt ulik eletronikk. At det er samme produsent som lager disse to, er imidlertid alle enige om.

På Leicaen for du imidlertid med en lisens til redigeringsprogrammet Adobe Lightroom - og den er jo verd drøyt et par tusen kroner - hvis du har bruk for den programvaren.

Panasonicen er ca 1500 rimeligere enn Leicaen, så trenger du ikke Adobe Lightroom, er Panasonicen absolutt et meget godt alternativ...

Har ikke behov for Adobe Lightroom, så Panasonicen er bedre alternativ.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg har brukt G11 en stund nå og er superfornøyd med det!

Men jeg vil faktisk gå andre veien og kjøpe meg et speilreflekskamera slike at jeg kan bytte litt linser og leke meg:)

Skrevet

Etter å ha lekt med meg en Canon 5D i 4 år,, ønsket jeg meg et kompaktkamera til å ha med i vesken. Mitt valg ble Canon G12. Dette tar RAW bilder, og jeg er meget fornøyd. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...