Gjest SmurfeLurfen Skrevet 16. oktober 2010 #1 Skrevet 16. oktober 2010 Hei! Har et lite hus med fuglemat i for småfuglene. Men i år er det ei skjære som spiser det meste av maten! Den trenger kanskje også litt mat, men den spiser jo nesten alt! Fuglebrettet er en slags firkantet treboks, men mat som kommer ned på hver side. Før var det en sittepinne rett framfor der maten kom ned, men har tatt den bort. Men skjæra greier likevel å klipe seg fast for å få tatt maten. Det lille huset henger enda i en tråd fra et tre sånn at det skal bli ustødig for store fugler. Har desverre ikke bilde av fuglebrettet.
Fimbrethil Skrevet 16. oktober 2010 #2 Skrevet 16. oktober 2010 Hvis du er litt snekrekyndig eller kjenner noe som er det, har jeg hørt om noe de kaller foringsbur. Du lager en passe stor boks med vegger av grovmasket hønsenetting, slik at småfuglene slipper gjennom, men ikke de store. Så kan du ha foringsautomaten inni, og den er rimelig trygg for katter, ekorn og liknende også Har ikke noe mer detaljert, men hvis du søker litt rundt finner du sikkert noe om det. Personlig er jeg veldig glad i skjæra, men skjønner at det kan bli frustrerende om den støtt spiser opp alt...
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 Takk for svar! Det hørtes lurt ut
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #4 Skrevet 19. oktober 2010 Hos meg er det ekornet som stjeler fuglematen
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 19. oktober 2010 #5 Skrevet 19. oktober 2010 Hos meg er det ekornet som stjeler fuglematen De er jo supersøte så da er det jo nesten greit at de stjeler litt Neida, alle skal få! Men ikke en skal få alt
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #6 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg koser meg både med fugler og ekorn. Synes det er veldig koselig. Når ekornet forsyner seg så sitter småpipsen i trærne og venter. Nå stusser jeg litt over naboen da som har satt opp fugleforing drøye 1 meter over bakken og selv eier 2 katter. Jeg henger fuglematen høyt oppe og mest mulig kinkig til sånn at fuglene ikke blir kattemat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå