Gå til innhold

En god hårkur for slitt hår?

Agnes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest sexysadie

Hei Agnes!

Er storfornøyde med Nicky Clarkeserien. :P

Han har en hårkur som kalles 60 second.

Prøv den

Serien er priset ifra ca 75 kr (på vita) til 100-lappen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Jeg bruker den når jeg trenger den.

Nå som jeg har bleket håret; ved hver hårvask.

Og håret merkes ikke ved kjemibehandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Håret mitt har blitt reddet av Kerastase Resistance Ciment Anti-Usure. Det er en mellomting mellom en balsam og en kur, og er utrolig drøy i bruk. Den har jeg alltid stående i dusjen til bruk etter hårfarging og når håret føles tørt og slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matrix er kjempebra, håret blir veldig blankt å fint. Jeg kurer det en gang i uken, vel, noen ganger glemmer jeg meg av- så det kan gå lenger tid. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kerastase er jo l'Oreal i dyrere utgave.. hvorfor ikke bruke de rimeligere produktene fra l'Oreal, Etheral?

Ja, Matrix har noen ok shampoo'er, har ikke prøvd noen av hårkuren deres. Men Matrix er dyrt. Verdt pengene, Care?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

L'Oreal markedsfører Kerastase, ja, og mange produkter er ganske like. Men jeg synes at L'orealproduktene er overparfymerte, og jeg er ganske sensitiv i nesen :oops:

Uansett: hårprodukter varer for det meste i 4-5mnd, så det er ikke så veldig dyrt i lengden uansett. Jeg tviler på at billigere produkter er like drøye. En annen ting er at L'Oreal heller ikke har spesialprodukter som den kuren jeg nevnte, men mer basisprodukter.

Hvis jeg skal bruke billige hårprodukter, velger jeg stylingprodukter som hårspray og gele, og ikke pleieprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kerastase er jo l'Oreal i dyrere utgave.. hvorfor ikke bruke de rimeligere produktene fra l'Oreal, Etheral?

Vel, L´Oreal har jo også merker som Biothern og Helena Rubinstein.

Det betyr ikke at alle produktlinjer fra en produsent er like gode......

Velg kvalitet på pleieprodukter til hud og hår. Selv bruker jeg MOP sin proteinkur, og er veldig fornøyd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varer kuren du nevnte i 4-5 måneder, Etheral, virkelig? Høres bra ut. Hvor ofte skal den brukes da? Jeg har farget hår, og det trenger krisehjelp utover det frisøren kan gi meg med en god klipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, L´Oreal har jo også merker som Biothern og Helena Rubinstein.

Det betyr ikke at alle produktlinjer fra en produsent er like gode......

Velg kvalitet på pleieprodukter til hud og hår. Selv bruker jeg MOP sin proteinkur, og er veldig fornøyd :-)

Har ikke gode erfaringer med etpar Kerastase-produkter, Lula. Men derimot god erfaring med endel fra l'oreal. Derfor jeg spør som jeg gjør. Kanskje jeg for den del har brukt feil vare fra Kerastase for mitt hår.

MOP? Heller aldri hørt om. Er det merkenavnet, eller er det en forkortelse for noe? selges den kun hos frisører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Det er som sagt en mellomting mellom balsam og kur. Den kommer i en flaske på 200ml. Jeg tror den koster ca 175,- hos frisør, ca 10 pund hos Lookfantastic.

Jeg bruker den bare innimellom, men det skal veldig lite til, kanskje sånn ca en klatt på størrelse med en femtiøring??? Fordel det godt i håret og vent noen minutter. Håret blir veldig mykt og lett å ha med å gjøre etterpå. Ellers er shampoen i Resistance-serien også veldig bra.

Vanlig hårkur trenger jeg ifølge frisøren ikke, men etterhvert tror jeg jeg kjøper en. Jeg sparer håret, og farger det i tillegg, så hvorfor ikke forebygge. Men jeg tror at dyre produkter lønner seg så absolutt, både fordi de er drøye (jeg har som sagt en flaske shampoo i ca 4-5 mnd, og da vasker jeg håret hver dag) og fordi de faktisk fungerer. Men er håret først ødelagt, er det ingenting som kan gjenopprette det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker også Redken All Soft Heavy Cream (etter anbefaling her), og synes den er kjempegod.

Kjøpte den på lookfantastic - men husker ikke hvor mye den kostet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MOP? Heller aldri hørt om. Er det merkenavnet, eller er det en forkortelse for noe? selges den kun hos frisører?

Modern Organic Products kan kjøpes hos en del frisører og på www.lookfantastic.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En billig og god hårdkur er rett og slett Fructis sin hårmaske. Har brukt den en del ganger, og den er både billig og god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Matrix har noen ok shampoo'er, har ikke prøvd noen av hårkuren deres. Men Matrix er dyrt. Verdt pengene, Care?

redken er også l'oreal...

forøvrig skal visstnok john frieda sheer blonde hårkuren være et bra (og billig!) alternativ uansett hårfarge. men det er annenhånds opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med Sebastian sin "Potion 9"... Har vært veldig fornøyd med Sebastian-produkter tidligere, men har ikke prøvd hårkur derfra.

Tusen takk for tips, alle sammen, de er gode å ha om denne hårkuren skulle vise seg å være bom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...