AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg irriterer meg GRØNN! Forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig å ta ut av oppvaskmaskinen, ta tak i støvsugeren å støvsuge litt, vaske gulvet, henge opp klær, tørke støv osv. For to dager siden spurte jeg om han kunne hive ut skoesken fra noen nye sko han hadde kjøpt. Ja det skulle han. Det endte opp med at JEG måtte gjøre det idag. Klarer ikke å stirre på slikt i lengda. Nå har jeg ryddet i to timer, å han baaaare sløvet. Ikke giddet å spør om han kan hjelpe til en gang! Nei, kan ikke huske sist han tok tak i en støvsuger.. Noen smarte tips for å få han til å delta i vasking/rydding? (vuderer kraftig å kutte ut all rydding/vasking. Se hvor lang tid det tar før han gjør noe. Ja, det kan nok gå uker. )
Piper Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Så lenge han vet at du tar det, vil han bare la det være. Kanskje dere burde bli enig i noe dere begge kan leve med, der han må yte litt ekstra, og du må akseptere at ikke alt blir gjort til den tiden du mener er riktig. Snakk om hvordan dere ønsker å ha det hjemme. Hva ønsker han i deres felles hjem, og hva du ønsker.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #3 Skrevet 15. oktober 2010 Bli sur eller kommenter alle de kjekke mennene du ser på tv osv altså gjør han sjalu. Virker litt for komfortabelt for han at han bare kan gi faen i rydding osv.
Piper Skrevet 15. oktober 2010 #4 Skrevet 15. oktober 2010 Bli sur eller kommenter alle de kjekke mennene du ser på tv osv altså gjør han sjalu. Virker litt for komfortabelt for han at han bare kan gi faen i rydding osv. Hvordan henger sjalusi og rydding sammen? Og du mener at ved å gjøre han sjalu, så vil han bli med å rydde? Jaja, hadde ikke vært min mann som hadde gått på noe slikt Men så hadde ikke jeg giddet å bruke slike skitne triks heller, for jeg mener at slike ting ikke har noe i et godt forhold å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #5 Skrevet 15. oktober 2010 For to uker siden ga jeg han en konkret oppgave, spurte selvsagt om han kunne tenke seg det. Han svarte at det var veldig greit. ( ta ut av oppvaskmaskinen) Han var flink i tre dager.... Han sier det er mye mer koselig når det er ryddig rundt oss.
Piggsvin Skrevet 15. oktober 2010 #6 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg har også en samboer som er veldig dårlig til å se hva som bør gjøres. Løsningen for oss ble at jeg skriver en liste hver mandag over ting han bør gjøre i løpet av uka, og så gjør jeg resten. Litt mor-og-barn aktig, men han var fornøyd med løsningen selv. Han gjør oppgavene sine på det tidspunktet han velger selv. Jeg slipper å mase, han slipper å lure på hva han skal gjøre. Fungerer for oss ihvertfall
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2010 #7 Skrevet 16. oktober 2010 min samboer vet heller ikke hva rydding er så det er det meg som tar meg av. og det gjør meg heller ikke noe. han jobber som kokk så det er han som kjøper og lager all mat. dessuten bor jeg veldig billig hos han og jeg studerer så jeg har også mer fritid enn han og det gjør ikke mg noe at det er fordelt sånn. han gjør ting for fellesskapet som jeg ikke gjør.
SusanneGullet Skrevet 16. oktober 2010 #8 Skrevet 16. oktober 2010 Her er det omvendt, kjæresten rydder, og jeg roter Han gjorde ALT husabeid en stund. Men så sluttet han helt med og gjøre husarbeid, da måtte jeg go dra til, for ingen vil vel leve i et møkkete og rotete hus. Nå gjør jeg ting hele tiden i huset. Jeg ville rådet deg til og ha GOD tålmodighet og ikke gjøre husaberid på en stund, til slutt vil han nok trå til Det funka da verfall på meg :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #9 Skrevet 16. oktober 2010 Tror nok for mangen menn har fått sydd puter under armene fra moren desverre. De er ikke vant til det. Jeg blir like overasket hver gang jeg hører om menn som er ryddig av seg
Gjest Deliah Skrevet 16. oktober 2010 #10 Skrevet 16. oktober 2010 Tror nok for mangen menn har fått sydd puter under armene fra moren desverre. De er ikke vant til det. Jeg blir like overasket hver gang jeg hører om menn som er ryddig av seg Ja, det er skikkelig irriterende! Nå har det seg sånn at kjæresten min heldigvis er flink når jeg sier "nå skal vi rydde", men han ser det -aldri- selv. Og han klager alltid på tidspunktene jeg setter, men ærlig talt, han kan ikke forvente at jeg vil se på skitne fat i 3-4 dager fordi han ikke har tid til å vaske opp? En ting som irriterer meg grenseløst, er at han ikke ser når det er for rotete til å ha besøk. Denne uka har vi begge jobbet mye (er studenter i tillegg), så da kunne han ikke invitere broren hit. Jeg sa at om han skulle det, måtte det ryddes i forveien, og det hadde jeg ikke tid til. Jeg sa også tydelig at han måtte beregne MINST 2-3 timer på jobben (inkludert vasking av bad). Gjett hvem som kom hjem 1 time før besøket kom, og trodde han skulle rekke alt?
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #11 Skrevet 16. oktober 2010 Eneste positive med å bli singel. Ble singel i helgen ;/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå