AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 Har et tilbud om jobb på rigg, men jeg har to kattepuser hjemme. Jeg har ingen venninner som kan leike dyrepasser i flere dager på rappen, ei heller foreldre. Er det "vanlig" å ansette dyrepassere til 6-8t av dagen, hver dag? Og i såfall, hva burde jeg betalt vedkommende? Fint for pensjonister som vil berike dagen sin kanskje Er 200kr dagen for lite? Vedkommende kan jo ha med pc og bruke internett og se på tv om de ønsker. Er snakk om 14 dager på rappen for det meste. Kom med innspill! Vil jo gjerne det beste for kattene, men pengene denne jobben kan gi meg er viktig.
¤Pernille¤ Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Kjenner du en ungdom eller noe? Hadde mange venner på ungdomsskolen som synes det var supert med sånne jobber mot å få lov til å bruke nettet og sånn, så kan de jo ha lan for eksempel husker mamma "ansatte" to gutter til å passe bikkja. Da spilte de data og koste seg, og bikkja fikk tur!
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #3 Skrevet 15. oktober 2010 takk for forslag Kjenner ingen ungdommer som jeg kommer på i farten, men det finnes en drøss med skoler rundtom som jeg kanskje kan henge opp en lapp hos. Men tenker kanskje det blir litt travelt om de skal hjem etter skole og spise middag og slikt? Blir ikke så mange timer til overs da, men i helgene så hadde jo det vært fint.
Miss Puddel Skrevet 16. oktober 2010 #4 Skrevet 16. oktober 2010 dyrebeskyttelsen har ikke et sånnt kattehus i nærheten av deg da? for her i østfold vet jeg i allefall at kattehuset i Halden finansierer deler av virksomheten med å ta i mot katter i pensjon. Svigermor hadde kattene sine der når hun dro til syden bla. Da kunne du kanskje gjøre en avtale om at kattene dine er på kattehuset når du er på arbeid, mot at du selvsagt betaler bra, noe du jo vil ha råd til med en så bra betalt jobb?
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #5 Skrevet 16. oktober 2010 Har et kattepensjonat som tar 200kr dagen for to katter (og spesialpriser), så da var jeg kanskje ikke helt på vidden angående det. Men dere tror ikke det blir stressende for kattene å dra dit hver 4 uke da? Det er hva jeg er så bekymret over. Har jo tidligere satt de bort i 2 uker, men det var jo i løpet av et helt år. Kanskje jeg kan ha det som back-up, og avtale med de i tilfelle eventuell dyrepasser blir syk eller noe. Kanskje jeg bør hive ut snøret å finne meg en mann som er glad i dyr
Miss Puddel Skrevet 16. oktober 2010 #6 Skrevet 16. oktober 2010 Har et kattepensjonat som tar 200kr dagen for to katter (og spesialpriser), så da var jeg kanskje ikke helt på vidden angående det. Men dere tror ikke det blir stressende for kattene å dra dit hver 4 uke da? Det er hva jeg er så bekymret over. Har jo tidligere satt de bort i 2 uker, men det var jo i løpet av et helt år. Kanskje jeg kan ha det som back-up, og avtale med de i tilfelle eventuell dyrepasser blir syk eller noe. Kanskje jeg bør hive ut snøret å finne meg en mann som er glad i dyr jeg er ganske sikker på at kattene dine vil fort venne seg til at "nå er vi her igjen" husker da vi hadde hytte brukte vi å ha med kattene på hytta, det var jo omtrent hver fjerde uke, de ble ikke stresset av det, og da vet du jo at kattene blir passet godt på
CathFoto Skrevet 16. oktober 2010 #7 Skrevet 16. oktober 2010 Proff kattepasser bruker ca. en time pr. besøk og da får kattene masse oppmerksomhet. I Oslo er det flere, sikkert sånn i resten av landet også. For Oslo sjekk ut: www.kattevakten.com www.passpus.com
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #8 Skrevet 16. oktober 2010 Da jeg var yngre jobbet jeg som kattepasser. Stakk innom etter skolen og gjorde lekser, lekte med dem, gav de mat osv. Var der noen timer. Fikk vel 50kr dagen.
Havtorn Skrevet 17. oktober 2010 #9 Skrevet 17. oktober 2010 Hvor i landet bor du? Har jo alltids venninner landet over og flere som hadde elsket slike jobber. Send eventuelt PM hvis du vil. Bor du nær meg er det bare å regne med kattepass! Ellers hadde jeg satt inn annonse i aviser osv. Vær dog skeptisk til hvem du ansetter og få full kontaktinfo (+at du får se legitimasjon) på personen det gjelder. Gjerne 2-3 ulike typer legitimasjon, type førerkort, studentbevis ol.
Villsauen Skrevet 20. oktober 2010 #10 Skrevet 20. oktober 2010 Når jeg var i jobb og gikk kurs på kvelden, betalte jeg datteren til en venninne for at hun skulle lufte hunden min.(obs: for mindreårige må du har signert avtale med foreldre) Hun tok med seg en venninne med deres hund og de gikk tur og etterpå gjorde de lekser hos meg. Vi hadde en liten bok på bordet i gangen, der vi skrev beskjeder til hverandre og hun hadde egen nøkkel til leiligheten. Det fungerte veldig bra! Spør evt kollegaer eller naboer om de har en ungdom som ville synes det var greit med en så enkel jobb. Det er vesentlig at du finner noen som er glad i katter og selvfølgelig at du kan stole på dem, men sånne finnes det mange av Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå