Gå til innhold

Er det mange kvinner som har fridd til mannen sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er mange kvinner som har fridd til mannen sin i stedet for å vente på at mannen skulle somle seg til det :)

Hvordan gjorde dere det, og hvordan ble det tatt imot av mannen? Følte han seg snurt siden han ikke var den som fridde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. Vi hadde snakket om å forlove oss, men jeg hadde bare ledd hver gang han gikk på kne, da det var mye tulling inne i bildet. Men så kom jeg på at 10.10.10 var en kul dato.. Jeg spurte han bare rett og slett om at vi kanskje skulle forlove oss? Ikke noe direkte frieri, og ikke så veldig romantisk, men det er jeg heller ikke. Han ble veldig rørt og sa selvfølgelig ja.:)

Skrevet

Gratulerer så mye som nyforlovet :rødme:

Man trenger ikke være kjemperomantisk for at det skal bli flott :hjerte:

Gjest Tsunade
Skrevet

Jeg har fridd!

Han svarte: "Nei, ikke faen om jeg skal gifte meg!?"

:cry:

Skrevet

:cry: :hug:

Det er jo alltid en sjanse for å få den tilbakemeldingen, selv om det absolutt ikke er den en kunne tenkt seg :(

Skrevet

Hos oss var det heller ikke særlig romantisk. Første gangen vi snakket om ekteskap var når vi pratet om å besøke en kamerat av han som bor i Las Vegas, også sa jeg noe sånt som "åh, det hadde jo vært dritkult å vært der. Også kunne vi jo giftet oss der!". Han syntes det var en supert idè (Ikke å gifte seg i Las Vegas, men å bli "uoffisielt forlovet" som han selv kalte det). Neste gang vi dro på ferie (Til Irland), så ble vi enige om å kjøpe ringer.

"Når vi drar til Irland, vi skal ikke kjøpe ringer da da?". Utrolig uromantisk frieri, der jeg tror jeg styrte mer enn det han gjorde, men forlovet ble vi da, og gifte oss skal vi neste sommer :)

Skrevet

Jeg har fridd!

Han svarte: "Nei, ikke faen om jeg skal gifte meg!?"

:cry:

Var ikke en hyggelig tilbakemelding, kanskje noen burde lære han hvordan man snakker til de man liksom er glad i. :klemmer:

Skrevet

Jeg fridde til min mann, og fikk ja! :)

Gjest Tsunade
Skrevet

Var ikke en hyggelig tilbakemelding, kanskje noen burde lære han hvordan man snakker til de man liksom er glad i. :klemmer:

Kanskje det, ja...

Jeg tror jeg må finne meg noen andre å fri til. :smilyblomst::pls:

Uansett, gratulerer så mye til dere som lyktes! :duskedame:

Skrevet (endret)

Har vært innom tanken, mer enn en gang! Vi har snakket om det, og han har gått ned på kne flere ganger - med nøkkelringer å sånt :sur: Han sier at han "øver" :fnise:

Når alt kommer til alt tør jeg ikke fri. Han har sagt klart ifra at det er hans oppgave og at han kommer til å si nei på trass om jeg frir. Han har lovet at det ikke skal bli så lenge til da :lol:

Jeg får vel bare vente i spenning :ler:

Endret av Envy
Skrevet

fridde til gubben min i mai, og han trodde jeg bare tullet.. så han gjorde seg bare til å var teit...

men når han forstod at jeg faktisk mente det og dro frem ringene jeg hadde kjøpt(hadde faktisk kjøpt ringer!!)

forstod han det :)

Skrevet

Gjør ikke noe om dama frir, men jeg tradisjonelt sett så har det alltid vært mannen sin oppgave :romeo:

Skrevet

Har hørt at tradisjonen er at kvinner kan fri på skuddårsdagen. Dvs 29. feb.

Jeg og samboern har snakket om dette og han skal på trass vente til 27. feb 2012, og så gå på kne.... Lurer på om jeg skal drite i tradisjonen :P

Skrevet

Hos oss var det heller ikke særlig romantisk. Første gangen vi snakket om ekteskap var når vi pratet om å besøke en kamerat av han som bor i Las Vegas, også sa jeg noe sånt som "åh, det hadde jo vært dritkult å vært der. Også kunne vi jo giftet oss der!". Han syntes det var en supert idè (Ikke å gifte seg i Las Vegas, men å bli "uoffisielt forlovet" som han selv kalte det). Neste gang vi dro på ferie (Til Irland), så ble vi enige om å kjøpe ringer.

"Når vi drar til Irland, vi skal ikke kjøpe ringer da da?". Utrolig uromantisk frieri, der jeg tror jeg styrte mer enn det han gjorde, men forlovet ble vi da, og gifte oss skal vi neste sommer :)

Det er jo en flott måte da, selv om det er ikke er den "tradisjonelle" måten det blir gjort på.

Gratulerer med bryllup til neste sommer :strix:

Jeg fridde til min mann, og fikk ja! :)

Så fantastisk! Gratulerer :strix:

Har vært innom tanken, mer enn en gang! Vi har snakket om det, og han har gått ned på kne flere ganger - med nøkkelringer å sånt :sur: Han sier at han "øver" :fnise:

Når alt kommer til alt tør jeg ikke fri. Han har sagt klart ifra at det er hans oppgave og at han kommer til å si nei på trass om jeg frir. Han har lovet at det ikke skal bli så lenge til da :lol:

Jeg får vel bare vente i spenning :ler:

:ler: Godt at han øver da, men han kan ikke øve i all evighet må vite :fnise:

Så kanskje neste gang han prøver så får du spørre når han er ferdig å øve? :jepp:

Skrevet

fridde til gubben min i mai, og han trodde jeg bare tullet.. så han gjorde seg bare til å var teit...

men når han forstod at jeg faktisk mente det og dro frem ringene jeg hadde kjøpt(hadde faktisk kjøpt ringer!!)

forstod han det :)

Godt at han forstod at du ikke tullet da :jepp:

Gratulerer med forlovelsen ihvertfall :jepp: Blir det bryllup på dere snart eller? :)

Gjør ikke noe om dama frir, men jeg tradisjonelt sett så har det alltid vært mannen sin oppgave :romeo:

Det er jo dette som er det som blir sett på som vanlig, så derfor er det nok ikke like mange kvinner som tør å ta det steget og fri til mannen sin. Men det er så flott å lese om de som har gjort det og som har fått ja :rødme:

Har hørt at tradisjonen er at kvinner kan fri på skuddårsdagen. Dvs 29. feb.

Jeg og samboern har snakket om dette og han skal på trass vente til 27. feb 2012, og så gå på kne.... Lurer på om jeg skal drite i tradisjonen :P

Da hadde jeg ikke brydd meg om tradisjonen og gjort det før den tid :jepp:

Skrevet

:ler: Godt at han øver da, men han kan ikke øve i all evighet må vite :fnise:

Så kanskje neste gang han prøver så får du spørre når han er ferdig å øve? :jepp:

:fnise: Det var ingen dum ide, kanksje jeg hadde tatt han litt "off guard" da :lol:

Skrevet

Godt at han forstod at du ikke tullet da :jepp:

Gratulerer med forlovelsen ihvertfall :jepp: Blir det bryllup på dere snart eller? :)

joda, her blir det bryllup i juni neste år.. så er allerede i full gang med all planlegging :) neste på listen er å finne en perfekt kjole :)

Skrevet

Så spennende da :jepp:

Har du en dagbok her inne eller? Alltid kosleig å følge med på noen som driver å planlegger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...