Gå til innhold

Et tåpelig spørsmål!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage ostekake nå, og har ikke mixer så jeg får stivpisket fløte. Noen sa at det gikk ann å bruke vanlig krem på boks? Spørsmålet mitt er da hvor mye krem på boks 1/4 fløte gir? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal lage ostekake nå, og har ikke mixer så jeg får stivpisket fløte. Noen sa at det gikk ann å bruke vanlig krem på boks? Spørsmålet mitt er da hvor mye krem på boks 1/4 fløte gir? :P

Tenker du på kremtopping på sprayboks? Det vil helt sikkert ikke funke. Den faller jo sammen og mister lufta si så fort at det vil jeg tro bare blir klin. Men har du en visp kan du vel piske vanlig kremfløte. Pisket krem var ikke noe som ble oppfunnet etter mixmasteren ;) Det tar litt lengre tid, og er litt mer slit i armene, men du får helt fin krem med en vanlig håndvisp.

• Liker 1
Skrevet

Er det sant? Jeg har jo ikke visp heller :(

Skrevet

Hvis du ikke har en enkel visp så vil jeg anbefale deg å kjøpe deg en når du kjøper kremen. En visp bør alle ha tilgjengelig og de selges på alle vanlig matbutikker.

Skrevet

Jeg har egentlig allerede kjøpt kremen, men da må jeg vel ut igjen.. Hvor lang tid tar det å piske krem for hånd?

Skrevet

Jeg har egentlig allerede kjøpt kremen, men da må jeg vel ut igjen.. Hvor lang tid tar det å piske krem for hånd?

Det tar ikke så lang tid, men hvis det er litt kaldt der du bor så gå ut og pisk kremen. Da går det mye fortere.

Skrevet

Haha! Dette er nesten komisk!

Skrevet

Bare bit tennene sammen og visp det du er god for, plutselig er det blitt krem :)

Lykke til!

Gjest Nanne70
Skrevet

Du kan faktisk lage krem uten en visp eller mixmaster, dette tipset kan brukes på tur også, hvis du f.eks. vil ha krem i kakaoen:)

Du trenger en ren plastpose (frysepose/brødpose) og et kronestykke (rengjort). Fyll ønsket mengde fløte og evt sukker i posen, legg i kronestykket og fyll plastposen med luft. Surr stramt igjen slik at luften (og fløten) ikke slipper ut av posen. Nå er det bare å riste kraftig, og etter en stund har du krem. Jeg har prøvd dette selv og kan garantere at det virker!

Skrevet

Den må jeg huske til neste gang vi er ute på tur, genialt å kunne trylle fram krem til kakaoen! :-)

Skrevet

Det var smart, Nanne70, det skal jeg også huske på til neste gang jeg trenger kakao ute i friluft! :)

Skrevet

I alle dager det er da ikke krigen heller? Gå ut å kjøp deg en visp og hvertfall en håndmikser.

Gjest Eurodice
Skrevet

Du kan faktisk lage krem uten en visp eller mixmaster, dette tipset kan brukes på tur også, hvis du f.eks. vil ha krem i kakaoen:)

Du trenger en ren plastpose (frysepose/brødpose) og et kronestykke (rengjort). Fyll ønsket mengde fløte og evt sukker i posen, legg i kronestykket og fyll plastposen med luft. Surr stramt igjen slik at luften (og fløten) ikke slipper ut av posen. Nå er det bare å riste kraftig, og etter en stund har du krem. Jeg har prøvd dette selv og kan garantere at det virker!

Hvilken funksjon har kronestykket? Må det være det, eller er poenget at man bruker en hvilken som helst mynt? Dette er det pussigste jeg noen gang har hørt om :) .

Skrevet

Hvilken funksjon har kronestykket? Må det være det, eller er poenget at man bruker en hvilken som helst mynt? Dette er det pussigste jeg noen gang har hørt om :) .

Jeg lurer på om det kan være at det blir litt slagkraft i kronestykket når man rister posen villt, og at det gir en slags piskefunksjon? Men jammen er jeg usikker, og har heller aldri hørt dette før. :)

Skrevet

hvordan får man sterilisert en mynt? syns mynter er så skitne, tenk på alle grisefolka som har tatt på dem med bæsjefingre og snørr osv. kan man bruke noe tilsvarende i størrelse og vekt?

Gjest navnelapp
Skrevet

Vask den med zalo, og skyll den i kokande vatn? Men å bruke ein ballongvisp er det enklaste.

• 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dette er det sykeste jeg har vært borti! Har ikke kjøkkenmaskin akkurat nå og googlet hvordan man laget krem for hånd. Dette tok meg max 2 minutter! Tror nesten dette blir måten å gjøre det på. Mye raskere, mindre fløte gris over kjøkkenet og null oppvask!😄

Tuuusen takk for et fantastisk genialt triks!😄

Anonymous poster hash: ca298...a83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...