Gå til innhold

kan pesto fryses ned?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan pesto fryses ned? Jeg bor alene og rekker ikke å spise opp en pesto-boks på 3 dager. Det står at en åpnet boks kun holder i 3 dager i kjøleskap..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker å gjøre det i alle fall.

Jeg fryser det i en liten pose som jeg klapper flat, slik at jeg bare kan brekke av det jeg trenger ved senere behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan virkelig ikke forstå dette med at den bare skal holde seg 3 dageri åpnet tilstand. Jeg har hatt pesto stående lenger enn det, og den har som regel virket helt fin (med mindre det har gått en måned eller slikt). Er det ikke mest olje oppi? Burde den ikke ha lenger holdbarhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan virkelig ikke forstå dette med at den bare skal holde seg 3 dageri åpnet tilstand. Jeg har hatt pesto stående lenger enn det, og den har som regel virket helt fin (med mindre det har gått en måned eller slikt). Er det ikke mest olje oppi? Burde den ikke ha lenger holdbarhet?

Det er forskjell på pesto og pesto. Bruken av konserveringsmidler varier. Blir litt som når man kjøper et eple i butikken. Det kan holde seg en måned på kjøkkenbenken, mens de man plukker fra hagen råtner etter en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...