Gå til innhold

Dere som bruker eller har brukt Diane p-piller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å begynne på Diane pga. akne. Går allerede på p-piller, men de hjelper ikke på hudproblemene mine. Er egentlig interessert i erfaringer fra dere som bruker eller har brukt Diane pga. huden. Og da snakker jeg ikke om de som har begynt for å bli kvitt den ene lille kvisen av og til, men dere som faktisk har hatt så store problemer med huden at det har plaget dere. Er det bare såkalte hormonelle kviser på haka Diane kan ta knekken på, eller kviser andre steder i ansiktet også?

Vel, har Diane gjort underverker for huden deres, jenter? :)

(Vet forresten at det er mange tråder om Diane, men de glir ofte over i diskusjoner om blodpropp.)

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Jeg gikk på Diane pga akne, og vi snakker om mer enn en liten en på nesa en gang i måneden! Jeg har forstått det slik at Diane hjelper mot kviseproblemer pga hormoner (også andre steder enn i ansiktet, f.eks på ryggen), og de hjalp i alle fall meg etter noen måneder.

Jeg sluttet på dem etter litt over et år pga bivirkninger, men kjenner folk som ikke har hatt slike problemer.

Skrevet

Jeg går nå på Diane på 6. måneden. Jeg er vanligvis plaget med kviser rundt munnen og på rygg og bryst. Det er først de siste månedene at jeg virkelig har fått effekt, men jeg hadde heldigvis tålmodighet til å fortsette :) Jeg har også merket at jeg har fått mindre fett hår, noe som jeg ble plaget med etter at jeg gikk på Diane sist (har gått i to omganger, men en pause på litt over 2 år imellom) For min del så veier fordelene med Diane opp for bivirkningene som er lav sexlyst, vondt i hodet, halsbrann (har ihvertfall hatt det oftere enn vanlig) og kvalme :) *fornøyd kunde*

Skrevet

Takk for svar! Så godt å høre at det har hjulpet på hudproblemer! Jeg er forberedt på å holde ut noen bivirkninger, så lenge det hjelper på huden :) Trenger å gå opp litt i vekt, og libidoen er allerede lav pga. de andre pillene, men det går seg til med litt oppvarming :fnise:

Men, og det er et stort MEN, jeg er livredd for såkalt "initial breakout" (fant ikke noen god oversettelse). At det blir litt verre; ok. Jeg kan uansett ikke gå rundt som jeg gjør nå. Men om det blir MYE verre og vedvarer i flere måneder... Huff!

Hinata; tok det lenger tid for deg å se effekt denne gangen enn første gang du begynte på dem?

Skrevet

Første gangen jeg begynte på dem var jeg først og fremst plaget med kviser på rygg og bryst, så jeg husker ikke hvor lang tid det tok for jeg la liksom ikke merke til det hver dag. Jeg kan ikke huske at jeg fikk noe utbrudd når jeg begynte på dem nå, ikke som jeg husker å ha lagt merke til ihvertfall :)

Skrevet

Jeg vurderer å begynne på Diane pga. akne. Går allerede på p-piller, men de hjelper ikke på hudproblemene mine. Er egentlig interessert i erfaringer fra dere som bruker eller har brukt Diane pga. huden. Og da snakker jeg ikke om de som har begynt for å bli kvitt den ene lille kvisen av og til, men dere som faktisk har hatt så store problemer med huden at det har plaget dere. Er det bare såkalte hormonelle kviser på haka Diane kan ta knekken på, eller kviser andre steder i ansiktet også?

(Vet forresten at det er mange tråder om Diane, men de glir ofte over i diskusjoner om blodpropp.)

Hei!

Jeg har alltid hatt litt kviser fra ca 13 års alder, men da jeg ble 19 år eksploderte det med kviser i ansiktet. Jeg husker at det var kjempe-vondt, og jeg mistet selvtillitten helt. Jeg begynnte på Diane pillen i august 2006, men merket ikke resultater før i desember. Da forsvant kvisene gragvis til de ble helt borte i april. Det tok sin tid, men det var så verdt det. jeg opplevde ingen bivirkninger heller. I april 2010 sluttet jeg på pillen og har fått litt kviser igjen, men det kan ikke sammenlignes med hvordan det var i 2006. Nå har jeg nettopp begynt å bruke ordentlig hudpleie (MD formulations og Decleor) og merker store forbedringer allerede nå etter 4 uker. Så ja, Diane fungerte supert for meg. Jeg syntes ikke at det ble verre før det ble bedre, men det tok sin tid før det virket. Lykke til :)

Skrevet

Takk for at dere deler erfaringer! Går allerede på andre p-piller (kviseproblemene oppstod etter noen ukers opphold fra dem), men har begynt igjen. Synes de hadde en veldig gunstig virkning på huden min før oppholdet (uten at jeg egentlig hadde noe særlig problemhud i utgangspunktet), og er veldig skuffet over at de ikke "virker" på samme måte nå. Når jeg leser at det tok såpass lang tid før Diane ga effekt på huden, så kan det jo være det samme med disse pillene jeg allerede går på. Er bare midtveis i andre brett, kanskje jeg skal gi dem et par måneder til. Må dog innrømme at Diane frister i og med at de har dokumentert effekt på hudproblemer...

Åhhh, drittkviser :kjempesinna:

Skrevet

Hei! Jeg gikk på Diane i rundt ett år (husker ikke helt i og med at det er flere år siden nå). Jeg vet det er mange som ikke ser veldig forandringer (har noen venninner som ikke følte det hjalp), men på meg ble kvisene helt borte. På meg tok det ikke så lang tid, men det varierer jo fra person til person! Du kan jo være en av de heldige og, som meg, bli kvitt plagene raskt. Som du sier selv; du kan jo gi de pillene du går på nå en sjanse til, så se etterhvert :)

Skrevet

Jeg har ikke brukt Diane, men hørt at det er stor risiko for blodpropp, så jeg vet ikke om jeg tør å begynne på den. Har ikke sånne svære kviser heller, men mange små i panna og kinnene, og litt store på haka. Har hørt at Diane bare virker på hormonelle kviser, og da kan den kanskje ikke virke på pannekviser og sånn?

Skrevet

Jeg gikk på Diane noen år, men ble så satt på Yasmin istedet pga faren for blodpropp som visstnok er større med Diane. Begge disse p-pillene hjalp på kvisene mine. Fikk ikke perfekt hud, men det var en stor hjelp da jeg hadde voldsomme kviseutbrudd. Nå har jeg riktignok sluttet med p-piller for to år siden, og da har jeg fått en del kviser igjen. Men ikke i nærheten av den mengden som jeg hadde da jeg var 17 og begynte på Diane.

• 2 uker senere...
Skrevet

Er det noen som vet om det er "farlig" å gå på både Diane og Tetralysal?

Jeg går på Tetralysal nå, fikk det etter besøk hos hudlege, men har lyst til å begynne på Diane også, og helst nå når jeg har begynt på Tetralysal. Tipper jeg trenger enten Diane eller Isotretinoin (Roaccutan) når jeg er ferdig med tetrakuren (leser jo alt om at problemene kommer tilbake), og da velger jeg Diane ettersom jeg bruker p-piller uansett. Har nemlig ikke så lyst til å slutte på tetra, få problemene tilbake, og så måtte gå med kvisene ytterligere noen måneder mens jeg venter på at Diane skal begynne å virke. Da tenker jeg at det er bedre å begynne med de nå i begynnelsen av tetrakuren, få en oppblomstring (som antibiotikaen kanskje kan hemme litt?), og liksom ta "alt på engang". Bruker også reseptbelagt lokalbehandling, men den virker jo ikke inn på oralbehandlingen.

Skrevet

Diane hjalp meg aldri hva angår kviser - tvert imot fikk led jeg av depresjoner i lang tid fremover :( I min venninegjen på 10 stykker, hjalp Diane kun en av oss. Tenk deg godt om. Aldri mer sier jeg bare da!!!

- Y

Skrevet

Diane hjalp meg aldri hva angår kviser - tvert imot fikk led jeg av depresjoner i lang tid fremover :( I min venninegjen på 10 stykker, hjalp Diane kun en av oss. Tenk deg godt om. Aldri mer sier jeg bare da!!!

- Y

det er veldig uheldig, jeg fikk samme resultat som deg. Syntes synd på lille søsteren min som fikk glødende perfekt hud, men også deprisjon. Er utrolig kjipt når du endelig finner løsningen.

Skrevet

det er veldig uheldig, jeg fikk samme resultat som deg. Syntes synd på lille søsteren min som fikk glødende perfekt hud, men også deprisjon. Er utrolig kjipt når du endelig finner løsningen.

Huff da.. Sånn sett er jeg glad den ikke hadde noe virkning på mine akne :D Da hadde jeg hatt skikkelig dilemma.. Det er ikke greit.

- Y

Skrevet

Grunnen til at ikke Diane hjelper på alle, er fordi det er ulike grunner til at man har kviser. Personli har jeg PCOS, dvs. for lite østrogen ift. testosteron. Og det er slike problemer Diane først og fremst er ment til å brukes på.

Jeg har ikke merket mye effekt på huden pga. Diane, men det som har hjulpet meg, er Aberela krem. Fått resept fra legen. Fått tilnærmet perfekt hud av den, jeg er lykkelig <3 Det tok tid, et halvt år ca.

Skrevet

Grunnen til at ikke Diane hjelper på alle, er fordi det er ulike grunner til at man har kviser. Personli har jeg PCOS, dvs. for lite østrogen ift. testosteron. Og det er slike problemer Diane først og fremst er ment til å brukes på.

Jeg har ikke merket mye effekt på huden pga. Diane, men det som har hjulpet meg, er Aberela krem. Fått resept fra legen. Fått tilnærmet perfekt hud av den, jeg er lykkelig <3 Det tok tid, et halvt år ca.

Jeg har også brukt Aberela krem. Brukte den bare i tre uker, for jeg fikk helt vilt med kviser på haka etter at jeg begynte med den. Dype og vonde, som jeg fremdeles sliter med å få bort. Sies jo at det er vanlig med utbrudd i begynnelsen når man bruker Aberela, så jeg feiget ut. Opplevde du noe av det samme?

Skrevet

Jeg ble helt kvisefri med Diane, det funket kjempebra. Men så ble jeg rimelig deprimert også....

Skrevet

Jeg har også brukt Aberela krem. Brukte den bare i tre uker, for jeg fikk helt vilt med kviser på haka etter at jeg begynte med den. Dype og vonde, som jeg fremdeles sliter med å få bort. Sies jo at det er vanlig med utbrudd i begynnelsen når man bruker Aberela, så jeg feiget ut. Opplevde du noe av det samme?

Jeg fikk noen dype og vonde, ja. Men de forsvant etter 2-3 uker til. Aberela har virkelig reddet huden min, og de ukene med ekstra kviser var så verdt det når jeg ser hvordan huden min er i dag! Jeg har fortsatt et par kviser, men det er 2-3 små om gangen, og jeg har faktisk dager hvor jeg har plettfri hud. Og dét tror jeg er den mest fantastiske følelsen i verden...!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...