Gjest Jay Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 Vet ikke om det er laget emner på samme saken allerde, jeg fant de isåfall ikke. Så, som undertittelen sier; hvordan kan jeg sperre telefonen min slik at jeg bare bruker internett i nærheten av (gratis) Wifi, men ikke betaler for det via mitt eget forhåndsbetalte simkort når Wifi ikke er tilgjengelig? Har hørt at man kan henvende seg til telefonselskapet og få de til å sperre G3-bruk, men finnes det en lettere måte? Takker for svar
aluminium Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Det er bare å gå inn i Instillinger>Generelt>Nettverk og slå av Mobildata. Det eneste minuset er at du ikke kan motta MMS heller, men du får beskjed om at du må aktivere Roaming når en MMS kommer, så noe stort problem er det ikke. Mitt forslag er likevel å skaffe seg et abonnement med en datapakke, så slipper du å tenke over det der...
Cata Skrevet 16. oktober 2010 #4 Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Litt i samme gata som aluminium sitt svar, men hvis du har abonnement hos Telenor så har de en ekstra pakke som heter mobilsurf til 99 kr måneden. Den bruker jeg sammen med abonnementet "Frihet". (Jeg ringer ikke så veldig mye og bruker ofte Skype til fasttelefoner, så trenger ikke allverdens tellerskritt). En jeg kjenner fikk anbefalt denne kombinasjonen fremfor en av de "vanlige" surfepakkene, så jeg tester nå ut og ser om den egner seg for meg. Endret 16. oktober 2010 av Cata
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå