Gå til innhold

dere med rottweiler!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil dere fortelle om personligheten på hundene deres? =)

Jenta vår er snart 2. Kraftig til tispe å være!

Utrolig kosegris og går i føttene når det er mat hun mistenker. (tar det hun får så og si hehe..)

Kanskje litt pinglete, tør ikke bade enda, men å vasse er gøy!

Liker ikke trapper, er verre å gå ned enn opp. Vil ikke inn og gjennom trange tunneler o.l.

Hun er veldig lærevillig og kjempesnill. Er glad i alle hun møter, både mennesker og hunder, hannhunder og tisper:) I det siste har hun begynt å bruke stemmen sin endel når hun leker med andre!

Bjeffer heldigvis aldri så lenge hun ikke blir skremt eller hører plutselige lyder når det er helt stilt, eller når hun leker=)

På dagene er hun hjemme og sover. Sove gjorde hun ikke før for da tygde hun på alt hun fant, men det er heldigvis over nå :P

Når hun er veldig glad og fornøyd løper hun gjennom føttene våre bakfra:P Og har vi vært borte lenge løper hun mot oss og "skriker", høres hvertfall sånn ut=)

Frøkena er veldig sterk til matmors fortvilelse. De dagene hun er litt for ivrig på tur eller da hun ser katter løpe forbi vel og merke ;) Men dette r noe vi trener på=) Veldig glad i å bruke luktesans, så vurderer å melde henne på sporkurs:)

Noen som kjenner igjen noe? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en Rottweiler, hannhund, 4 1/2 år gammel, liten type, ca. 50 kg.

Min tør heller ikke bade, men han elsker å vasse! Han er også redd for trapper, særlig "fremmede" trapper - da er han klistra til den tryggeste veggen mens han løper så fort han kan. :ler: Ellers går han over/under/gjennom alt jeg ber han om - så lenge jeg er sammen med han går det bra.

Han er veldig snill, finnes ikke noe vondt i han! Elsker folk (litt for mye, han er spretten) og andre dyr. Kan være litt på vakt ovenfor store hannhunder, men alt annet går kjempefint! Veldig glad i katter. Litt redd for hester når de kommer nært/brått på. Litt innpåsliten på løpetisper. Veldig leken med andre hunder/dyr.

Prater mye når han leker, både med oss og med andre dyr. Prater også litt hjemme, men han bjeffer ikke (har bjeffet 12 ganger på 3 år). Er litt sytete om det er kjedelig (gjesper høyt og klagende). Kurrer på lyder/refleksjoner i vinduet/tv'n o.l. :ler:

Er lærevillig, men eier ikke konsentrasjon. Blir fort lei, ber om hjelp under spor/søk og og blir lett distrahert. Har imidlertid fin kontakt. Kunne vært mer førerorientert. Går pent i bånd, men er sterk. Kommer på innkalling. Kan de fleste kommandoer (stopp, vent, her, kom, bli, sitt, ligg, nei osv.) og er lydig.

Han har en tendens til å være bøllete og kan finne på å regelrett løpe meg ned når han løper løs, så dette jobber vi med. Han bryter også ofte min intimsfære når vi er innendørs, dette er også noe vi jobber med.

Oj, dette ble jo rene avhandlingen! :ler: Beklager.

Skrevet

For en sjarmerende hund du har! :jepp:

Skrevet

Takk Aurora :D

Haha så morsomt, de er ganske like=)

Ja trappa hjemme løper hun opp langs veggen=)

Nysgjerrig på ALT da, men kommer hestene og kyrne for nære er det halen mellom beina haha, spesielt hvis de lager høye lyder ;)

Hu syter også når det er kjedelig og brummer på samme lyder som din :fnise: Jeg synes det er helt greit jeg, føler meg litt trygg for hun legger merke til ting vi ikke gjør :)

Er også veldig lærevillig, men veldig ukonsentrert og! Det irriterer vettet av meg når vi er ute og går! Hvis hun ser en annen hund så går det virkelig ikke an å snakke til henne eller få oppmerksomheten hennes :( Menmen, det må vel læres det og=)

Synes det morosmt å få "avhandling" jeg, ser jo at så mye er likt i rasen, hadde vært morsomt å sett flere svar:)

En ting jeg må legge til da er at de virker alle så herlig dumme.. Å klomsete.. Hun er stor, men det vet hun absolutt ikke selv til vår ergrelse hehe :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...