Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter..

Jeg har nå endelig fått brevet fra Riksen. Skal til første innkallingsmøte i november. Det er bare en ting jeg lurer på og det er hvor mange forkjellige typer medisiner brukte dere under behandlingen??? Det er klart at det er litt forkjellig fra person til person. Alle har jo ikke behov for de samme type medisiner. Men behandlingen går jo på det samme.

Tenkte å gjøre oss forbredt på sånn cirka hvor mye penger vi må holde av til medisiner. Setter pris på svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Medisiner som jeg har brukt, ikke på Riksen:

Vanlig IVF-forsøk:

- Synarela nesespray, ca 1000 kr for én flaske, varer i 2-3 uker

- Puregon sprøyter, ca 2500 kr for 600IE (tror jeg), dosering på alt fra 100IE til :vetikke: -IE per dag i ca en uke. Det er dette som blir dyrt.

- Cyclogest stikkpille, ca 1000 kr for 15 tabletter, to tabletter til dagen fra og med uttaksdag, fortsettes til evt. svangerskapsuke 9.

(cyclogest er et uregistrert preparat som man ikke får igjen noe på. Er ikke alle IVF-klinikker som bruker denne (bruker progestan i stedet for)).

Frysforsøk:

- Progynova piller, ca 150 kr (?) for en pakke med 21 piller, vanlig dosering er 3 per dag tror jeg. Man tar progynova fra man får mensen til man setter inn, fortsetter til man skal teste og evt. til svangerskapsuke 9.

- Cyclogest stikkpille, to tabletter til dagen fra og med innsetting, fortsettes til evt. svangerskapsuke 9.

Som du skriver; dette varierer jo veldig fra person til person. Jeg gikk på en veldig lav dose puregon (125 IE første gang og 100 IE andre gang) og har ikke brukt så veldig mye penger. Vi ligger vel rett på vippen nå, rundt 14000 kr, etter 2 IVF og 2 frys (også på grunn av at vi ikke får igjen noe på cyclogest). Andre tar kanskje 2-300 IE med puregon og da vil det jo selvsagt bli en god del dyrere.

Skrevet

Takk for at du svarte, Belle:) Vi får sikkert all informasjon på sykehuset men alt av det du skrev hjalp altså:)

Tusen takk og masse lykke til deg.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hvor lang tid tok det fra dere ble henvist og til du fikk innkallingen? Vi venter i spenning nå :)

Skrevet

Hei der.

Siste forsøket vårt var av privat karakter (brukt opp de offentlige...) og da hadde jeg medisinkostnader på ca 34 000kr. Men nå må det sies at jeg gikk på max anbefalt daglig dose (450IE) Menopur i laaaaaaang tid, dvs 16 dager. Så for meg kom det på rundt 2000 kr dagen og da har jeg ikke regnet med Crinone som jeg måtte ta etter egginnsettingen. (ca 550 kr for 15 stk, tok 2 om dagen i 14 dager, altså 1100kr...)

Men heldigvis for de fleste der ute, så trengs ikke så høy dose og lang mediseringstid!!!

Lykke til!! :klemmer:

(Og så må dere jo ikke glemme at HELFO dekker medisinutgifter utover 15 000kr i de 3 første forsøkene!!! )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...