Inger88 Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg liker å skrive dikt, og tenkte derfor å lese noen dikt, finne inspiasjon og glede meg over diktene. Men jeg vil helst lese dikt med sånn moderne diktform. Med det mener jeg dikt uten rim. Er det noen som har noen diktbøker med denne typen dikt å anbefale?
andemor Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg liker veldig godt Piet Hein (tror det skrives sånn). En dansk dikter om jeg ikke husker feil. Prøv for eksempel "Om mor" eller "Gruk fra alle årene - et udvalg"
Lærerinna Skrevet 15. oktober 2010 #3 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg er veldig glad i Stein Mehren. I tillegg er jeg veldig glad i Bertrand Besigyes "Og du dør så langsomt at du tror du lever".
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #4 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg liker godt Solaris, korrigert av Øyvind Rimbereid. Har ikke lest andre diktsamlinger av ham, men tipper de er verdt å sjekke ut. En annen viktig lyriker er Tor Ulven. Andre norske som kan være interessante: Gunnar Wærness og Nora Simonhjell. Gro Dahle har også skrevet ok poesi.Sikkert mange fler også, men jeg leser ikke så mye lyrikk... (jeg liker også Piet Hein, men han skrev vel i en ganske tradisjonell form, med rim)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå