Dubbedingsen Skrevet 15. oktober 2010 #1 Del Skrevet 15. oktober 2010 Jeg ser inne her at alle tar med både mat etc når det er spørsmål om budsjett. Men er noen som vet hva blomsterbudsjettet ligger på normalt? eller hva som er normalt å bruke på blomster? Blir et lite brullyp med ca 25 gjester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålejenta Skrevet 15. oktober 2010 #2 Del Skrevet 15. oktober 2010 Vi brukte ca 7500 kr på blomster. Dette inkluderte 1 stk brudebukett, 3 corsager, 2 brudepikebuketter, 5 buketter inkl vaseleie til pynting av kirken, 20 stk vaser med blomster og stæsh til å lage blomsterdekorasjoner til bordene, samt et par buketter med roser til å spre roseblader med. De 20 blomsterdekorasjonene laget vi selv for å spare penger. Det var kun å putte blomster i vann etter mal fra blomsterbutikken. Tror disse kostet rundt 130 kr per stk inkl vaseleien. Ferdige blomsteroppsatser koster fort flere hundre kroner, så for oss som trengte 20 stk så ble dette for dyrt. Vi hadde 105 gjester... For dere som har et såpass lite bryllup så kan man jo selvfølgelig velge å ha ferdige oppsatser, men å lage dekorasjoner i vann er absolutt å anbefale prismessig. Det er heller ikke spesielt vanskelig. Vi kunne også ha fått dette mye billigere om vi hadde brukt mer tid på å finne rimeligere blomster.... Masse lykke til med blomstervalget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleGrethe Skrevet 15. oktober 2010 #3 Del Skrevet 15. oktober 2010 Vi betalte ca 12000 totalt - inkludert brudebukett (3000), to store oppsatser til inngangspartiet (1200 hver), 42 enkle blomsteroppsatser til bordet med roser og vaseleie, pynt (roseblader og pletter) til bordet mellom vasene, og 5 corsager. Til 25 personer vil det sannsynligvis holde med 3-4 bordoppsatser - prisen på disse kan variere fra litt over hundrelappen til flere hundre pr stk, avhengig av blomster, størrelse, og evt om dere kan gjøre noe selv. Enkelt kan ofte være like bra som mye - en av de fineste borddekorasjonene jeg har sett var som følger: en liten "gullfiskbolle" med et par orkidéer som flyter oppi, og noen lange sivblader som lå rundt i kanten nedi bollen. Nydelig, og sannsynligvis ikke så dyrt, selv om orkidéer er blant de dyre blomstene. 2-3000 for brudebuketten er nok vanlig, litt avhengig av blosmtervalg og størrelse. Hvis dere skal ha corsager (knappehullsblomst) koster disse vanligvis rundt 100-lappen per stk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 16. oktober 2010 #4 Del Skrevet 16. oktober 2010 Vi brukte ca 3500, men da bestilte vi alle blomstene på Plantasjen og gjorde alt selv. Vi hadde mye blomster, så kunne helt sikkert gjort det billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #5 Del Skrevet 16. oktober 2010 Vi betalte ca 12000 totalt - inkludert brudebukett (3000), to store oppsatser til inngangspartiet (1200 hver), 42 enkle blomsteroppsatser til bordet med roser og vaseleie, pynt (roseblader og pletter) til bordet mellom vasene, og 5 corsager. Til 25 personer vil det sannsynligvis holde med 3-4 bordoppsatser - prisen på disse kan variere fra litt over hundrelappen til flere hundre pr stk, avhengig av blomster, størrelse, og evt om dere kan gjøre noe selv. Enkelt kan ofte være like bra som mye - en av de fineste borddekorasjonene jeg har sett var som følger: en liten "gullfiskbolle" med et par orkidéer som flyter oppi, og noen lange sivblader som lå rundt i kanten nedi bollen. Nydelig, og sannsynligvis ikke så dyrt, selv om orkidéer er blant de dyre blomstene. 2-3000 for brudebuketten er nok vanlig, litt avhengig av blosmtervalg og størrelse. Hvis dere skal ha corsager (knappehullsblomst) koster disse vanligvis rundt 100-lappen per stk. 12 000? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleGrethe Skrevet 17. oktober 2010 #6 Del Skrevet 17. oktober 2010 12 000? Ja, og for det fikk vi mye blomster (det meste roser, som er ganske dyrt), og de kom og dekorerte i lokalet for oss. Det inkluderte også leie av alle vasene og to kjempestore krukker som so utenfor lokalet da vi kom (de ble tatt inn etter middagen). Jeg husker ikke akkurat prisen på de enkelte tingene, men såvidt jeg husker var blomsterbudsjettet omtrent slik: Brudebukett 3000 2 Krukker 2400 42 vaser 4200 (2-3 roser i hver) Corsager 525 Strø 1200 Levering 500 11825 Jeg ser jeg ikke kommer til 12000 her, det kan hende jeg har glemt noe, men dette er omtrent det vi fikk. Ja, det er mye penger, men jeg var veldig fornøyd med det vi fikk av blomster, proff veiledning og god service. Det er faktisk den eneste leverandøren til bryllupet vårt som jeg stolte på ville gjøre det slik vi hadde bedt om, og det betaler jeg mer for når som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brazil-girl Skrevet 18. oktober 2010 #7 Del Skrevet 18. oktober 2010 Me hadde hatt et nyyydelig bryllup i Italia (Roma) den 18.09.10 (akkuratt for en måned siden:). I Roma e vel norske priser, vil eg sei, MEN som overalt, kan man likevell forholde seg te budsjettet og e heilt frivillig te å velde det alternativet man liker best (me fikk ulike tilbud med ulike priser). Til slutt blei det det: - min nydelig bukett av light pink roser & kvite freesia & kvite orkideer kom på kun 800 kr - matchende buttoniere lagt av kvitt orkide & rose te maen kom på 80 kr - 2 blomstrer dekorasjoner m/kvite orkideer & roser (1 m.høye) te kirken kom på 1.600 kr - levering te hotellet og kirken kom på 120 kr - (des-re glemte me blomstene i kriken - måtte sende taxi) = 800 kr ekstra - høy lysestaker som va dekorerte med matchende kvite & rose roser på middelaldersslottet utenfor Roma va MED i meny prisen;) - en stooor pose med fargerike rose blader for støing va heilt GRATIS;) TOTAL PRIS (uten 2-re gangs levering) = 2.600 kr :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Postkasse Skrevet 18. oktober 2010 #8 Del Skrevet 18. oktober 2010 Vi lå nok ganske langt under normalen, men tar du gjennomsnittet av vårt og de over meg sine budsjett, så blir det nok ganske passe, men det er jo greit å få se ytterpunktene også Vi brukte vel omtrent 1400, alt inkludert. 600 for blomstene til brudebuketten som ble satt sammen selv, 300 for tre tusen falske roseblader fra etsy.com (hvite til midtgangen i kirka og grønne til selskapsbordene), 300 for to buketter lisianthus og en bukett roser, ca 200 for vaser og krukker, og i tillegg markblomster i kirka. De blomsterbukettene vi kjøpte fordelte vi utover kanskje 25 forskjellige små vaser og krukker, jeg elsket resultatet og fikk mye skryt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brazil-girl Skrevet 19. oktober 2010 #9 Del Skrevet 19. oktober 2010 Her e litt av de blomstene me hadde i bryllupet vårt (bare roser, orkideer og fressia;)) Eg valgte altså, de mest elegante og dyreste blomstene, men me klarte oss innenfor budsjettet uansett :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheaH Skrevet 19. oktober 2010 #10 Del Skrevet 19. oktober 2010 Vi betalte 1200 for alt av blomster i vårt bryllup. Bukett: 500 Corsage: 150 per stk, 3 stk 4 pakker med store hvite roser: 350 Siden jeg er forholdsvis liten, så ønsket jeg en mindre bukett enn det som er vanlig, derfor ble den litt billigere. Egentlig så ville jeg ikke ha bukett i det hele tatt; skjønner ikke vitsen i å gå rundt å bære på en bukett m blomster :gjeiper: Men en liten bukett må man visst ha sier folk, å da valgte jeg å bruke minst mulig penger på buketten. Buketten min var helt ok, ikke særlig pen men heller ikke stygg. Av de 4 pakene med roser laget vi bordpynt og pynt til å ha i kirka. Til bordene hadde vi skåler med vann, steiner og 3 roser som fløt. I kirka hadde vi to store buketter med roser, og disse flyttet vi over til selskapslokalet etter vielsen. Jeg mener at det ikke er vits i å bruke flere tusen kroner på oppsatser til kirka; det blir så lite synlig uansett i en kirke. Jeg må ærlig innrømme at det siste jeg tenker på når jeg er i bryllup er blomsteroppsatsene. Har vært i flere bryllup i år og i fjor, og la faktisk ikke merke til blomstrene i kirka i det hele tatt. Det er brud, brudgom, forlovere, musikkvalg og kirkeprogrammene som opptar meg mest i kirka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brazil-girl Skrevet 19. oktober 2010 #11 Del Skrevet 19. oktober 2010 Heilt enig med deg Thea, det er ikke vits å bruke store summer på blomster i kirke, HVIS kirken er flott i utgangspunktet / eller hvis det blir holdt et lite bryllup i en stooor kirke. Sånn som vi giftet oss i et flott katolsk kirke i Roma og som dere gjerne vet, katolske kirker e de aller fineste i verden pga.marmor, gull, fresker, malerier på taket, mosaikk-vinduer og mosaikk-gulvet og etc. Ja, vi har giftet oss i en slik kirke som er utroooolig vakker i utgangspunktet + rommer inn ca.120 stk, mens vi var bare 20, så vi så ingen vits å bestille gedigne blomsteroppsats for hele kyrke, MEN vi bestillet kun 2 store rose & orkide dekorasjoner til altaret hvor vi satt gjennom hele seremonien, og hvor alle gjstene så på For å si det sånn, vi angrer ikke! Og fotografen fikk tatt masse flotte bilder der;) Dessuten, tok vi de med oss etterpå Men hvis kirken er veldig enkelt (kun tre-vegger og nesten ingen pynt, sånn som de fleste kyrker i Rogaland), så ville jeg personlig pyntet en slik kyrke, og jo mer blomster det blir der, jo finere det blir. Min personlig erfaring: jeg har vært i 2 bryllup i en og den samme enkel trekykre i Norge, hvor det 1-te paret hadde hatt kun 2 simple vaser framme, MENS 2-re brudeparet brukte mer penger: de har lagt inn rød løperen, strødde godt på rose-blader + satt fremme 4 stooore dekorasjoner, så det var så fantastisk flott, akkuratt som i filmer;) Og tro meg eller ikke, men det så ut som at alle gjstene ekstra koste seg på en slik seremoni! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baremeg Skrevet 30. oktober 2010 #12 Del Skrevet 30. oktober 2010 Vi brukte 300 kroner, dette var brudebukett + 2 knapphullsblomster. Vi pyntet ikke i kirken (den var fin nok i fra før) og på stedet hvor vi skulle ha middag så var pynting med blomster på bordet inkludert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 30. oktober 2010 #13 Del Skrevet 30. oktober 2010 Vi brukte mellom 1500 og 2000 på blomster. Familiemedlem lagde dekorasjonene i kirka, til mottakelsen var blomstene inkludert i prisen. Kjøpte bare brudebukett og corsagene (4 stykk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebærdrops Skrevet 31. oktober 2010 #14 Del Skrevet 31. oktober 2010 Jeg brant meg litt på blomstene...buketten viste seg å alene koste 4000 kroner, og det var for sesongblomster attpåtil. Buketten var av bare erteblomster. Vi betalte ganske mye for corsage'ene også, som ikke ble erteblomster slik som bestilt, men orkideer og bregner(!) selv om jeg hadde sagt tusen ganger at jeg IKKE ville ha NOE grønt i verken bukett eller corsage.Desverre var det ikke vi som hentet og betalte dem, ellers ville jeg lagd haraball. Altså: VELDIG misfornøyd med Atelier Flora i Bergen! Det som deimot var veldig vellykket, var å gå berserk på mester grønn hvor de har 3 for 2 på de fleste bukettene. Tror jeg handlet for mellom 2000 og 3000 kroner, og da bugnet lokalet av blomster- veldig fint. Kunne mye heller tenkt meg å lage en brudebukett selv, faktisk. Jeg ville jo ha en søt, litt buskete bukett uansett. Så blomsterbudsjettet vårt sprengtes ganske grundig, og ble på 8000. Heldigvis hadde vi en solid buffer i budsjettet:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemams Skrevet 1. november 2010 #15 Del Skrevet 1. november 2010 Tror vi kommer til å havne på rundt 1500kr. Skal ha peoner, så brudebuketten koster rundt 500, brystbukett 150 og som dekorasjon på bordet setter vi en enkel peon i en liten vase med kubbelys ved siden av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå