Gjest lena Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 Hei, kjæresten min har ved et et par tillfellen i sinne dyttet meg hardt ned fra soffan så at jeg hamna på gulvet...føler meg så krenket og har nå begynt å miste følelser før han. Etterpå har han vært sååå lei seg og angret men samtidligt sagt at det er min feil også siden jeg provosert han! men det er han som svinger i humøret før helt plutseligt blir han kall og veldigt forendret i humøret,vad jeg en sier så er det feil og jeg blir mer og mer forvirret og usikker på meg selv... Men jeg føler ikke at jeg gjort noe feil... Dette skremmer meg, jeg er blitt redd han i det siste...Er ikke det en form før vold når han gjør sån?
The Kitten Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Personlig synes jeg det er mer respektløst å dytte noen enn å slå til dem. Dytting sier på en måte "du er verdiløs." Et slag kan si "jeg er sint, og vet ikke hvordan jeg skal uttrykke det." Du skal ikke leve i et forhold hvor du er redd. Forlat ham.
Gjest LineaKristine Skrevet 15. oktober 2010 #3 Skrevet 15. oktober 2010 Hei, kjæresten min har ved et et par tillfellen i sinne dyttet meg hardt ned fra soffan så at jeg hamna på gulvet...føler meg så krenket og har nå begynt å miste følelser før han. Etterpå har han vært sååå lei seg og angret men samtidligt sagt at det er min feil også siden jeg provosert han! men det er han som svinger i humøret før helt plutseligt blir han kall og veldigt forendret i humøret,vad jeg en sier så er det feil og jeg blir mer og mer forvirret og usikker på meg selv... Men jeg føler ikke at jeg gjort noe feil... Dette skremmer meg, jeg er blitt redd han i det siste...Er ikke det en form før vold når han gjør sån? Jeg synes du bør la han kjenne på det og du bør fortelle han at du har mistet følelser for han fordi han respekterer deg ikke. Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg blitt utrolig sur og jeg hadde gått min vei, for ingen behandler en kvinne slik. Greit den første gangen og han angrer, men hvis det så skjer igjen og igjen burde du tenke deg nøye om, om du gidder å bruke tiden din på en gutt som ikke respekterer deg og behandler deg dårlig.
Mann_30 Skrevet 15. oktober 2010 #4 Skrevet 15. oktober 2010 Det typen din gjør er jo mobbing og hersketeknikk. Du burde finne en som er snill mot deg istedet!!!
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #5 Skrevet 15. oktober 2010 Etterpå har han vært sååå lei seg og angret men samtidligt sagt at det er min feil også siden jeg provosert han! men det er han som svinger i humøret før helt plutseligt blir han kall og veldigt forendret i humøret,vad jeg en sier så er det feil og jeg blir mer og mer forvirret og usikker på meg selv... Og verre skal det bli. Dette er en klassisk situasjon, han kommer ikke til å gi seg før han har brutt deg helt ned psykisk. Kom deg vekk NÅ, mens du ennå har litt kritisk sans igjen.
Gjest Sommertid Skrevet 15. oktober 2010 #6 Skrevet 15. oktober 2010 Det typen din gjør er jo mobbing og hersketeknikk. Du burde finne en som er snill mot deg istedet!!! Signerer
I Grosny Skrevet 15. oktober 2010 #7 Skrevet 15. oktober 2010 Hei, kjæresten min har ved et et par tillfellen i sinne dyttet meg hardt ned fra soffan så at jeg hamna på gulvet...føler meg så krenket og har nå begynt å miste følelser før han. Etterpå har han vært sååå lei seg og angret men samtidligt sagt at det er min feil også siden jeg provosert han! men det er han som svinger i humøret før helt plutseligt blir han kall og veldigt forendret i humøret,vad jeg en sier så er det feil og jeg blir mer og mer forvirret og usikker på meg selv... Men jeg føler ikke at jeg gjort noe feil... Dette skremmer meg, jeg er blitt redd han i det siste...Er ikke det en form før vold når han gjør sån? Si at hvis han gjør det en gang til, så anmelder du han. Men da må du faktisk anmelde han hvis han gjør det. Hvis han nekter og påstår at du juger i politiavhør, så er han ikke verdt å ta i mer. Du bor i ditt hjem. Hjemmet skal være ditt trygge sted, der du skal slappe av. Det er ikke klokt å ha et truende vesen i sitt eget hjem.
Gjesten Skrevet 15. oktober 2010 #8 Skrevet 15. oktober 2010 Det er toppen av isfjellet du ser her, som regel blir de bare værre. I fare for å virke veldig bastant: Forlat ham, du fortjener mye bedre
Gjest lena Skrevet 15. oktober 2010 #9 Skrevet 15. oktober 2010 Hei igjen å takk før kloke svar! Jeg tenker selvfølgelig tanken på å gå fra han, dette skjedde dessuten hjemme hos han så jeg føler at jeg ikke har lyst at besøke han mer...har mist gleden øver hele forholdet, nå som jeg vet hvordan han kan bli! Men det vanskeligaste er følelsen han gir meg av skyld, at det er jeg som vært delaktig i det hele...Det er jo HAN som helt plutseligt blir hissig og sint før absolutt ingenting,jeg kan sitte der helt stille og helt plutseligt angriper han meg verbalt,og sier masse dumme ting om meg som ikke stemmer enligt meg....Det kan holde at jeg bare svarer han når han kritiserer meg etc før at han skal klikke...Han har tom truet med vold...så nå føler jeg at det er nok!
Gjesten Skrevet 15. oktober 2010 #10 Skrevet 15. oktober 2010 Det er godt du innser alvoret. Det er også svært stygt at han prøver å legge skylden for sine voldelige handlinger på deg! Det er alltid vanskelig å forlate en partner, men det virker som du har innsett at det er det beste å gjøre i dette tilfellet! Lykke til med det hele!
pøbelsara Skrevet 15. oktober 2010 #11 Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Jeg tenker at vi mennesker kan velge hva vi skal gjøre i alle situasjoner i livet. Han kan velge å la være å dytte deg selv om du skulle være irriterende. Men han velger altså å dytte deg når han blir irritert. Ja - det er vold, det han gjør. Og det er utrolig nedrig og usselt å si at det er din skyld at han dytter deg. Det du kan gjøre, er å velge å dumpe ham når han er slem mot deg. Du kan selvsagt velge å gi ham en sjanse til, men siden dette allerede har skjedd flere ganger, og siden han skylder på deg for ting han selv velger å gjøre, så tenker jeg at det beste for deg er å velge å dumpe ham. Endret 15. oktober 2010 av pøbelsara
Gjest Dhanu Skrevet 15. oktober 2010 #12 Skrevet 15. oktober 2010 Du bestemmer jo selv hvilket liv du ønsker å leve. Du må bestemme deg for om du kan leve et liv med vold fra partner eller ikke, for det er det tilbudet du har på bordet akkurat nå. Dere bor ikke sammen, har ikke barn sammen, sikkert ikke de store felles forpliktelsene heller da? Jeg vil tro dette er det enkleste tidspunktet å forlate ham på, jo mer du roter deg inn i det jo verre er det å komme seg ut.
Mann_30 Skrevet 20. oktober 2010 #13 Skrevet 20. oktober 2010 plutseligt blir hissig og sint har tom truet med vold Da er det bare å komme seg unna..
pingeline Skrevet 20. oktober 2010 #14 Skrevet 20. oktober 2010 For min del så hadde jeg faktisk gått første gangen hvis han presterte å si at det var min skyld fordi jeg provoserte han. En mann som bruker sin fysiske styrke mot meg, og som i tillegg får seg til å skylde på meg for at han valgte å "krangle" fysisk hadde jeg ikke tilgitt. Jeg vet selvfølgelig ikke hvor voldsomt det var når han dyttet deg, men kommentaren om at du i det hele tatt hadde skyld i det etterpå skremmer meg mest her.
Gjest BabyBlue Skrevet 20. oktober 2010 #15 Skrevet 20. oktober 2010 Dytt han av sofaen og spørr han om det er noe særlig koselig...
Mann_30 Skrevet 20. oktober 2010 #16 Skrevet 20. oktober 2010 Dytt han av sofaen og spørr han om det er noe særlig koselig... ..og da tror du at den voldelige, hissige fyren ikke kommer til å gjøre noe som helst? Tror det er en oppskrift på å bli voldsoffer. Sånne menn må dere bare komme dere unna!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå