AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 Hei, jeg har et spørsmål jeg lurer veldig på. Jeg jobber med å gå ned i vekt, det er endel som skal bort, og jeg har holdt på i ca 6 uker. Gått ned 11 kg, så er godt fornøyd. Men, de tre siste ukene har jeg gått ned kun 3 kg, men mistet 8 cm rundt midjen, 8 cm under puppene, 6 cm over rumpa og tilsammen 31 cm over hele kroppen (kun de tre siste ukene). Så, hvordan har det seg at jeg har blitt så mye mindre, men at det ikke gir noe utslag på vekta? Noen som vet?
The Kitten Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Du har nok økt muskelmassen. Trener du styrke kanskje?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #3 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg begynte å trene styrke forrige søndag, altså for bare 6 dager siden. Målte meg vel på onsdag, og hadde da bare hatt to treninger med styrkeprogram. Svaret ditt er jo logisk, men jeg får det ikke til å stemme med meg.. ? Jeg har en Tanita-vekt som måler muskelmasse, fett% og vann%. For tre uker siden veide jeg meg også, og siden da har muskelmassen gått ned, fett% gått ned, mens vann% har gått litt opp (i underkant av 1 %).. Synes det er så rart at det ikke vises på vekta, sånn logisk sett Hvordan går det an å bli mindre, uten å veie mindre? Er det vannet?
Norbertine Skrevet 15. oktober 2010 #4 Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Så du har gått ned en kg i uka de siste ukene og klager over at det står stille på vekta? :klø: I følge alle anbefalinger skal man helst gå ned rundt en halv kilo i uka, en kilo er i overkant hvis du tenker på varig vektnedgang. Uansett burde du vel være kjempefornøyd med fremgangen. Det er forøvrig helt normalt at det går mye raskere i begynnelsen av slankekuren. Endret 15. oktober 2010 av Alice i Eventyrland
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #5 Skrevet 15. oktober 2010 Hei Alice, takk for svar. Ikke misforstå meg, jeg klager ikke. Jeg lurer bare på hvordan det kan være mulig, sånn logisk sett, at man mister mye i cm, men lite i kg, når fettet ikke er erstattet med muskler. Har du noen forslag til det?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #6 Skrevet 15. oktober 2010 Hallo? Har du lest hva du har skrevet? Det er ikke normalt at man fortsetter å gå ned 1 uke hver uke, dessuten har du allerede tatt av deg 11 kilo, og i de siste ukene 1 kilo per uke. Det er jo ikke sant at du står stille på vekta! Nå begynner det sikkert å minke på fett å ta fra hos deg , derfor går det seinere. Slik er det for alle mennesker. For de som starter med vekt på 140 går det fort i starten, og mot slutten når de når trivselsvekt går det også seint, det er normalt med uker med stillstand! Det er jo nettopp derfor det anbefales å måle centimeter hvis man absolutt MÅ ha denne motivasjonen. Det er vel fordi kroppen blir mer kompakt at centimeterne blir mindre. DU har ikke lengre slingrete fett som henger og slenger, men hunden blir mer stram som følge av trening, og centimeterne blir mindre.
Norbertine Skrevet 15. oktober 2010 #7 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg vil tippe det har noe med vann i kroppen å gjøre? Men klart, det vannet må jo gjøre av seg et sted det også, så rart at du da går så mye ned i cm.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #8 Skrevet 15. oktober 2010 Hallo? Har du lest hva du har skrevet? ja, jeg har lest det jeg har skrevet, og jeg synes du har rett i at 1 kg i uka er mye/nok. Men likevel var det ikke helt det jeg lurte på. Jeg er jo ikke misfornøyd med vektnedgangen, hvilket jeg har presisert. Men, jeg synes det er rart at kroppen blir såpass mye mindre, uten at vekta går nedover. Jeg tror i hvertfall at 31 cm med fett må veie mer enn 3 kg. Tror ikke du? Jeg får det ikke til å henge på greip.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #9 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg vil tippe det har noe med vann i kroppen å gjøre? Men klart, det vannet må jo gjøre av seg et sted det også, så rart at du da går så mye ned i cm. Ja, det du skriver er for meg logisk, jeg synes også det er rart.. Kanskje må jeg bare konkludere med at det er rart, uten å vite hva som har skjedd.. Er det noen som har opplevd noe liknende?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #10 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg kan forresten informere om at jeg fortsatt har masse å ta av. Jeg begynte på 137,5 kg, og i dag veier jeg 126,5 kg. Altså er det fortsatt masse å ta av, jeg begynner ikke å gå tom for fett.. Dette er selvfølgelig også en av årsakene til at jeg har gått såpass fort ned nå i begynnelsen, i tillegg til at jeg har jobbet hardt og vært veldig flink Men, dette har ikke noe med spørsmålet mitt å gjøre, jeg ville bare presisere det, siden anonym nr2 foreslo at jeg ikke hadde masse slingrende fett hengende. Jo, dessverre. Det er der fortsatt, men om en stund er det borte
Bernardette Skrevet 16. oktober 2010 #11 Skrevet 16. oktober 2010 Wow, kjempeflink er du! Kan jeg spørre hva fettprosenten din var og er? Og hva muskelmassen var og er? Lykke til videre!!
-Karma- Skrevet 16. oktober 2010 #12 Skrevet 16. oktober 2010 I begynnelsen av en slankeperiode er det normalt å miste mye vekt på en gang. Størsteparten av denne vekten er vann. Deretter begynner kroppen å tære på fettet. Etter noen uker begynner kroppen å stabilisere seg igjen, kroppen tilpasser seg det nye "livet", og man må kanskje forandre litt på diett/treningsprogram for at vektnedgangen skal ta seg opp igjen. Du skriver ikke noe om hva du har gjort for å gå ned i vekt? spesiell diett/kosthold? trening? legemidler/slankepiller? Uansett om man trener lite eller mye, vil kroppen sannsynligvis øke muskelveksten, og som alle vet, veier muskler mer enn fett. I tillegg til at når man trener vil kanskje kroppsholdningen endre seg litt. (man blir for eksempel rettere i ryggen, noe som også kan ha innvikning på midjemål i tillegg) Det er også forskjell når på dagen man veier seg/måler. Kanskje du burde måle og veie deg en fast ukedag til samme tid? Synes du er kjempeflink, og håper ikke motivasjonen forsvinner selv om det kanskje virker som ting står i ro en periode.
Rawanda Skrevet 16. oktober 2010 #13 Skrevet 16. oktober 2010 Hei Du har jo vært kjempeflink, og gratulerer med så flott resultat så langt Jeg har dessverre ingen svar på spørsmålet ditt, men kan eg få spørre hvordan du har klart det? Går du på kur eller er det sunt kosthold og trening som er tingen? Sliter selv litt med vekten, og da er det sååå gøy og motiverende og lese om sånne som deg som faktisk får det til Stå på videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå