Gå til innhold

Møllers tran gelefisker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser at det er kommet noen gelefisker med fruktsmak som inneholder omega 3 og skal være uten transmak. Jeg har en gutt på 1,5 år som begynner å bli veldig vanskelig å få i vanlig tran, men jeg lurer på om han er for liten til å få disse fiskene. På pakken står det bare anbefalt dosering for barn og voksne (2 fisker), men det står ikke noe om alder på barn. Er det greit så lenge de kan tygge? Og er det noen som vet konsentrasjonsinnholdet i disse i forhold til vanlig tradisjonell tran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min lille på 1,5 år får en fisk pr dag. Med sanasol i tillegg synes jeg det blir greit da det er d-vitamin i begge.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hur mycket Omega 3 är det i en sådan fisk då? Täcker det dagsbehovet eller är det mer ett försäljningstrick?

Jag är skeptisk till att ge barnen godis, framför allt så regelbundet som tran bör ges.

Till vår dotter har vi hittat en Omega 3 olja med citronsmak som hon älskar. Det borde finnas andra varianter än gelefiskar tycker jag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På esken står det at det er ca 0,2 g Omega-3 fettsyrer totalt i hver fisk. Vet ikke hva som er normal mengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er konserveringsmidler (E211,212,213) eller søtstoff i disse, så skal de ikke gis til barn under 3 år. (Men da skal det vel også merkes på pakka.)

Jeg personlig ville nok heller gitt D-vitamin dråper, eller tran med smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen konserveringsmidler (systemet er selv-konserverende pga. lav vannaktivitet) og ikke søtstoff; utenom normale sukkeralkoholer (xylitol og sorbitol).

Om det er konserveringsmidler (E211,212,213) eller søtstoff i disse, så skal de ikke gis til barn under 3 år. (Men da skal det vel også merkes på pakka.)

Jeg personlig ville nok heller gitt D-vitamin dråper, eller tran med smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen konserveringsmidler (systemet er selv-konserverende pga. lav vannaktivitet) og ikke søtstoff; utenom normale sukkeralkoholer (xylitol og sorbitol).

xylitol og sorbitol hadde jeg ikke gitt til barn under 3 år. Og det er definitivt søtstoffer.

Men det er jo meg da...

Jeg gir jo ungene tran eller D-dråper.

Og de fiskene smakte mange ganger så grusomt som tran...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorbitol og xylitol er sukkeralkoholer (noe også fruktose og glukose er), ergo barnet ditt vil uansett få det i seg gjennom annen kost. Eksempelvis inneholder frukt og bær xylitol og sorbitol, noe som alle barn burde spise.

xylitol og sorbitol hadde jeg ikke gitt til barn under 3 år. Og det er definitivt søtstoffer.

Men det er jo meg da...

Jeg gir jo ungene tran eller D-dråper.

Og de fiskene smakte mange ganger så grusomt som tran...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på kanten - dagsdosen med tran er jo så stor! Jeg har store problemer med å få i lillemann tran. Noen dager klarer jeg å lure i ham en dessertskje med tran (vi har den med sitronsmak), men da har han fortsatt bare tatt halv dagsdose. Ikke snakk om at han vil ha en skje til, han lærer fort :gjeiper: Han liker heller ikke sanasol.

Dette med tran er noe vi har strevd med siden han var 4 mnd. Hver kveld et strev med å lure i ham tran, klar med klut for å fange opp det som spyttes rett ut.. i perioder blir vi dritlei og gir ham d-vitamin-dråper. Så prøve på'n igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Jeg tar disse fordi opptaket av omega-3 er høyere enn ved tran eller omega-3kaplser. Kommer til å gi til gutten min når han passerer året. Mener det er anbefalingen fra Møllers, uten at jeg er sikker på hvor jeg har det fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg leste den her for en stund siden:

Dagbladet

En ting er innholdet, men hva med å sette det i halsen? Jeg gir multivitamin til min sønn 2 år. På pakken står det at det ikke skal gis til barn under 3 år. Jeg var i kontakt med leverandør, og de sa at dosen gikk fint å gi til en på 2, men 3 års aldrsgrense var pga at man kan sette i halsen.

Jeg knuser vitaminen før han får den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...