Gå til innhold

vondt ovenfor håndleddet under bicepstrening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å trene styrke for 3 uker siden (3 ganger i uken). Når jeg har trent biceps denne uken, så får jeg ganske vondt i et lite område litt ovenfor oversiden av håndleddet (ca 10 cm oppover mot albuen). Kun underveis mens jeg trener den, ikke ellers, og kun i den ene armen. Det føles som om en blodåre eller et bein inn i der skal sprekke, sånn følelse er det. Det er ganske vondt og jeg venter liksom bare på blodspruten eller at en beinsplint skal stikke ut. Skal jeg bare ignorere dette en ukes tid til og se hva som skjer, eller skal jeg få sjekket det ut? Har noen vært borti noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Har du varmet godt nok opp? Er du forsiktig med hvor mye du løfter?

Det skal jo gjøre litt vondt når du trener, men gjør det vondt-vondt (jeg er dårlig til å formulere meg, he he), så bør du lette intensiteten eller ta en pause.

Skrevet

Du har ikke vondt i forhold til håndleddet ditt, du har vondt OVER. Så OVERFOR håndleddet, ikke OVENfor håndleddet.

Skrevet

Du har ikke vondt i forhold til håndleddet ditt, du har vondt OVER. Så OVERFOR håndleddet, ikke OVENfor håndleddet.

Her tar du feil vet du?

Ovenfor = noe som er høyere oppe i konkret forstand

Overfor = bla. i forhold til

http://www.sprakrad.no/Sprakhjelp/Raad/Smaa_forskjeller/

Skrevet

Hva trener du biceps med? Manualer eller stang?

Hvis du trener med stang kan det være det er litt for hardt for håndleddet/armen din, om stanga er rett. En EZ-stang er ikke så hard på håndleddet, om du har tilgang på den. Om smerten fortsetter etter du har prøvd deg på en liten pause, så bør du kanskje ta kontakt med eks. legen din for å sjekke det ut. Heller det enn å trene på deg en lang, kjedelig skade!

Skrevet

Trener med manualer :)

Prøver igjen på mandag (da har armen fått hvile siden fredag morgen), og så evnt snakke med legen. Føler at det er en fillesak, og legen komemr sikkert ikke til å ta meg alvorlig. Men jeg føler virkelig at noe er utenom det vanlige i den ene armen, hehe. Krysser fingrene for at det går smertefritt på mandag!

Skrevet

Bruk nøytral grep på manualene, om du ikke gjør det fra før, og se om det er forskjell. Føles det bedre, kan det tenkes at problemet ligger der, som Spøkelse sier. :)

Skrevet

Hva er nøytralt grep? Prøvde å youtube det, men skjønte ikke hva anderledes de gjorde

Skrevet

Og dersom det ikke skulle bli bedre, så er ikke legen stedet å gå. Da får du bare beskjed om å se det an, ta en treningspause og å komme tilbake dersom det ikke blir bedre...

Ta heller turen til noen som faktisk jobber med muskler og ledd. En fysioterapaut, naprapat, manuellterapaut, osteopat etc vil sannsynligvis være til mer hjelp enn legen din med akkurat det her.

Skrevet

Hva er nøytralt grep? Prøvde å youtube det, men skjønte ikke hva anderledes de gjorde

Det er kanskje mest korrekt å kalle det hammer curls:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...