Gå til innhold

Strikke babyteppe - hvilken farge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal strikke et teppe til den lille i magen som skal toves, så det kan brukes som krabbeteppe og pledd når h*n blir større.

Har funnet en oppskrift som går i blå/grønn toner, men syns det blir veldig gutte-farger. Lurer litt på å strikke det i rødtoner, men det blir da igjen veldig jente-farger. Eller? tenkt å holde meg til gul-oransje-rød-mørkrød og ikke ha noe som helst rosa i det hele tatt.

Vi har også tenkt å ha enten grå eller svart vogn - så et siste alternativ ville vært å strikket i hvitt-gråskala-svart og evt tatt inn en rute i blått og en i rødt, eller no...

Dette er forøvrig teppet jeg ønsker strikke: http://sandnesgarn.no/StortBilde.aspx?bildeId=202713&mElement=hGarn&stortBildeSti=stortBilde&bildeStiType=hefter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes at gul-oransje toner kan være fint og nøytralt, eller så kan du jo komblinere grønn og gul. Dette er også farger som kan passe sammen uansett kjønn :)

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg har strikket tepper i fargene grønt, brunt, gult og lilla som "kjønnsnøytrale variant". Strikket en i limegrønt og oransje også, men det er til folk jeg vet setter pris på litt "knall".

Skrevet

Hei!

Jeg har strikket teppet du linket til:), er fortsatt ikke gravid enda, men når jeg blir det og vi får vite kjønnet så skal jeg brodere med enten jentefarger eller guttefarger. Da blir det vel nøytralt. Elsker det teppe forresten:D. Men det er en tolmodighetsprøve. He, he:)

Skrevet

Endte med å bruke lys grå som hovedfarge og rød/rosa, mørk turkis, limegrønn og en varm gulfarge i farge på rutene. Strikker remser og ikke lapper, så sparer meg for litt sying før tovingen. Har tegnet opp rutemønsteret og teller omganger så jeg vet når jeg skal skifte farge/strikke en ny rute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...