Cannavaro Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 jeg begynner sånn fordi jeg også ser litt humor i dette, og tar selvfølgelig ikke temaet gravalvorlig.... men det er som følger : Nå har jeg (i min alder, litt over førti...) faktisk vært på noen "dates" i det siste. For meg så er dette både artig og spennende. Jeg er jo opptatt av dette med mellommenneskelige relasjoner og kjærlighet. Gjennom disse møtene jeg har hatt så har jeg faktisk tenkt litt på tråden som temaet er hentet fra, og hvordan jeg selv har opptrådt. Så finner jeg det at nettopp ja ; Hey mister....her har du jo gått damen en høy gang når det gjelder å dele ord over bordet. Så spør jeg videre ; hvorfor det da ??? Og svaret som jeg finner er -engasjement. Jeg er engasjert og vil dele tanker, ideer, opplevelser,minner o.s.v. Dog skal sies at jeg allikevel passer på å invitere damen inn i konversasjonen med spørsmål og mitt selvfølgelige engasjement. Men, altså ; jeg tipper at jeg har bidratt med flest ord. Må da dette absolutt tolkes negativt ??? Jeg er ellers en fyr som er lutter øre, ydmyk overfor andre mennesker og deres historier og føyer pent inn mine bemerkninger og kommentarer der det passer. Er ikke typen som er brautende eller overhøvler folk med mine synspunkter, men rett og slett anser meg selv som fornuftig i konversasjonen og lar ballen gå fra meg selv til den jeg prater med. Og jada ; i etterkant har jeg fått fine tilbakemeldinger. Så spørsmålet mitt blir da : må man kategorisere eller generalisere overfor menn som liker å snakke om seg selv ?? Under "date-omstendigheter" så anser jeg det også som viktig å få vise litt av sin egen personlighet og historie, samt at man kan være en god lytter. Jeg har også tenkt som så -at ved neste date så skal jeg passe på at h u n får snakket mer enn meg. Er dette ugreit ? eller greit ?? Ikke noe fortvilt rop dette altså, men mer "thinkthank" om emnet for en kar som ikke har vært på "dater´n" på evigheter...... så det hadde vært fint med noen innspill her...
Gjest Wolfmoon Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg setter pris på at andre kan snakke om seg selv, uten at jeg må dra ordene ut av dem. Enkelte jeg kjenner er veldig flink til å stille spørsmål som gjør at jeg snakker om meg selv, men hver gang jeg prøver å vri det tilbake til dem, så ebber det ut. Forferdelig irriterende faktisk, for det gjør jo at de føler at de kjenner meg mye bedre enn jeg føler at jeg kjenner dem! Og jeg blir svært sjeldent romantisk interessert i noen jeg ikke kjenner. Min drømmedate er altså at begge snakker om seg selv, og at det ene tema glir mer eller mindre naturlig over i det andre. Problemet er i mitt tilfelle at de jeg er på date med ikke ser at jeg trenger å vite noe om dem også!
Gjest Prøvis Skrevet 15. oktober 2010 #3 Skrevet 15. oktober 2010 Å snakke mye om ting som engasjerer, tanker og ideer ser jeg ikke noe galt i, regner med at du snakker ut fra de innspill som kommer fra den du er på date med. Det er jo greit at praten går lett, for selv om noen føler at de prater mye så er det ikke sikkert at den andre er av samme oppfatning, samtalen kan flyte lett og noen er mer ordrike enn andre når de skal forklare ting. Skal man begynne å telle ord så blir det fort noe anstrengt over samtalen og daten syns jeg. Det blir annerledes hvis det blir en skrytesamtale fra den du er på date med, når den personen er mer opptatt av å få frem hvor flink, vellykket og hvor fantastiske de er. Og når du kommer med ditt så blir du bare overkjørt og alt handler om vedkommende. Tror ikke det gjelder spesielt for menn akkurat. Noen prater mye hvis de er nervøse, og noen prater mye bare for å prate hvis den andre er veldig stille av seg. Syns det virker helt greit sånn som du beskriver samtalene dine..
Ententyn44 Skrevet 15. oktober 2010 #4 Skrevet 15. oktober 2010 Syns det virker som du er reflektert på dette og greier å finne en balanse Du sier selv at du gir ballen videre i samtalene og det er jo positivt. Jeg for min del hadde satt pris på at en mann gir av seg selv og viser meg hvem han er samtidig som han viser interresse for meg og mitt og gir ballen videre som du skriver Du må gjerne få la damen overta på neste date...se hva som skjer og hvilke tilbakemeldinger du får på det. Men jeg har også inntrykk av at jenter liker menn som tar litt over og er litt sjef, uten å være brautende og overkjøre helt..
Stefan Skrevet 15. oktober 2010 #5 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg synes det ofte er vanskelig å balansere dette, ettersom folk er så veldig forskjellige. Noen går samtalen ekstremt bra med fra første stund, mens med andre går det tregere. Dette behøver ikke ha med manglende interesse å gjøre, men daten kan rett og slett være sjenert. Jeg prøver å rette meg etter partner. Går det tregt, tar jeg ordet og leder det over til henne. Poenget er jo å bli kjent slik at man finner ut om det er noe vits med en date nummer to. Da må man forsøke å gi litt av seg selv. Det er mange som mener man bør være litt mystisk, men det faller feil for meg. Da mister jeg lett interessen. Men dersom jeg knapt får inn et ord, er ikke det bra heller. Da viser hun ikke nok interesse for meg. Det skal ikke være lett.
Gjest KateW Skrevet 15. oktober 2010 #6 Skrevet 15. oktober 2010 Basert på egen date-erfaring, har jeg merket at mann som er utrolig opptatte av å prate selv, steder han har vært, biler han har kjørt og penger han har, vil pule, menn som er bare opptatt av deg, men ikke har noe å bidra med i samtalen er pinglete mammadalter, og menn hvor samtalen har balanse og glir lett, er konge. Jeg generaliserer ikke!
Gjest Tidssone Skrevet 15. oktober 2010 #7 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg er like ikke-generalisernede som Kate.
Gjest KateW Skrevet 15. oktober 2010 #8 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg er like ikke-generalisernede som Kate. Hvem JEG?
Gjest Tidssone Skrevet 15. oktober 2010 #9 Skrevet 15. oktober 2010 Hvem JEG? Vi får anta et vi har rett i det vi mener. Sånn siden vi er dronningene av dating.
Strenge Frk.Gerd Skrevet 15. oktober 2010 #10 Skrevet 15. oktober 2010 Når alle forutsetninger og kjemi ligger til rette faller jo selvsagt samtalen seg naturlig i rytme. Jeg liker også å anse meg selv som en person som liker både å lytte, snakke, stille de rette spørsmålene og gi gode kommentarer. Men så enkelt er det jo kun i teorien. Man kan bli nervøs, man kan ha en dårlig dag. Jeg vet at når jeg er nervøs så kan jeg snakke MYE. ikke dermed sagt at jeg alltid blir nervøs, men det skjer. Hvis en fyr snakker mye kan det jo også hende at han er nervøs. Jeg prøver å sjekke magefølelsen og ikke dømme noen nord og ned etter ett møte, men se det litt ann. Jeg vet hvor feil inntrykk jeg selv kan gi, under feil omstendigheter..og tror ikke jeg er alene om det.
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2010 #11 Skrevet 15. oktober 2010 jeg begynner sånn fordi jeg også ser litt humor i dette, og tar selvfølgelig ikke temaet gravalvorlig.... men det er som følger : Nå har jeg (i min alder, litt over førti...) faktisk vært på noen "dates" i det siste. For meg så er dette både artig og spennende. Jeg er jo opptatt av dette med mellommenneskelige relasjoner og kjærlighet. Feil innstilling. Målet med å "date" er ikke å ha det artig eller spennende, eller å prate om seg selv for den sakens skyld. Det dreier seg derimot om å finne en man får til en god og naturlig dialog med og som man passer i sammen med. Og da mener jeg EN i entall.
Gjest Wolfmoon Skrevet 15. oktober 2010 #12 Skrevet 15. oktober 2010 Feil innstilling. Målet med å "date" er ikke å ha det artig eller spennende, eller å prate om seg selv for den sakens skyld. Det dreier seg derimot om å finne en man får til en god og naturlig dialog med og som man passer i sammen med. Og da mener jeg EN i entall. Kan du slutte å være så påståelig? Har jeg ikke det artig og spennende på date, så kan jeg i grunn utelukke fyren med en gang. For da har vi overhodet ingen kjemi, og dermed ikke kompatibel. For min del handler en god og naturlig dialog faktisk om å både ha det artig, og å synes at fyren er spennende.
Gjest brutal_mann Skrevet 15. oktober 2010 #13 Skrevet 15. oktober 2010 For mye og for lite av alt er like ille. Kan ikke huske sist jeg var på date, og aner ikke hva slags mann jeg er. Men om en tar mine skriverier på kg til etterretning så liker jeg nok veldig godt å snakke om meg selv.
Cannavaro Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #14 Skrevet 15. oktober 2010 Feil innstilling. Målet med å "date" er ikke å ha det artig eller spennende, eller å prate om seg selv for den sakens skyld. Det dreier seg derimot om å finne en man får til en god og naturlig dialog med og som man passer i sammen med. Og da mener jeg EN i entall. Jepp Steinar, det er en fortsatt bekreftelse på at du og jeg ikke er like, og godt er det. Jo jeg vil gjerne ha det spennende og artig på date - jeg vil kjenne "nerven", bevegelsen og det ekte der. Og som den multitasker`n jeg er så prøver jeg jo å ha en god dialog over bordet. Ikke bare ensrettet som jeg er inne på her (men, som jeg jo også tenker på underveis i date-sammenheng). Spenningen er jo det å få til en god dialog med eventuell partner, og når dette kan kombineres med litt humor underveis så er det gull for meg !! Jeg tror dette fint kan kombineres når man også snakker om seg selv. Jeg har også en porsjon selvironi skjønner du. Ser at du ikke vil prate særlig om deg selv.....det er jo forunderlig i min verden ihvertfall. Så for min del så funker min innstilling for meg, og så kan du ha din når DU går på date!
Strenge Frk.Gerd Skrevet 15. oktober 2010 #15 Skrevet 15. oktober 2010 Og da mener jeg EN i entall. Her er jeg hjertens enig. Jeg synes ikke noe om å date flere samtidig. Hvis jeg dater en så dater jeg han ene til jeg finner ut om det evnt passer eller ikke passer. Alle andre er isåfall uintressante frem til det er avklart. Men har desverre på feelingen at jeg er litt alene om akkurat den instillingen i min aldersgruppe (25-35)...noe som gjør det litt demotiverende å date...
Gjest KateW Skrevet 15. oktober 2010 #16 Skrevet 15. oktober 2010 Men for å ende opp med EN, så må man jo treffe flere. Og selv om man ikke dater flere på en gang, må man nødvendigvis date flere etter hverandre, for å finne den ENE, tenker jeg.
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2010 #17 Skrevet 15. oktober 2010 Her er jeg hjertens enig. Jeg synes ikke noe om å date flere samtidig. Hvis jeg dater en så dater jeg han ene til jeg finner ut om det evnt passer eller ikke passer. Alle andre er isåfall uintressante frem til det er avklart. Men har desverre på feelingen at jeg er litt alene om akkurat den instillingen i min aldersgruppe (25-35)...noe som gjør det litt demotiverende å date... Ja, i så fall er de ikke seriøse vil jeg påstå. Eller mindre intelligente. Og det er selvfølgelig demotiverende med slike folk, ja.
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2010 #18 Skrevet 15. oktober 2010 Men for å ende opp med EN, så må man jo treffe flere. Og selv om man ikke dater flere på en gang, må man nødvendigvis date flere etter hverandre, for å finne den ENE, tenker jeg. Ja, men det trenger ikke å skje på samme dag.
Gjest KateW Skrevet 15. oktober 2010 #19 Skrevet 15. oktober 2010 Ja, men det trenger ikke å skje på samme dag. Er det DET du tror folk som dater flere etter hverandre gjør? Seriøst? Hvor henter du infoen din fra? Fri fantasi?
Gjest brutal_mann Skrevet 15. oktober 2010 #20 Skrevet 15. oktober 2010 Er det DET du tror folk som dater flere etter hverandre gjør? Seriøst? Hvor henter du infoen din fra? Fri fantasi? Vel... Jeg har faktisk opplevd å være skvist inn mellom to andre dater...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå