Gå til innhold

Svak mann

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det hadde ikke gjort meg noe så lenge mannen var sterk på andre områder. :)

Dersom det er veldig viktig for henne og du ønsker å imøtekomme henne så ta et år på treningsstudio i forkant.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bare svare for meg selv, og jeg hadde ikke brydd meg ;) Og dersom min kjære skulle finne på å bære meg tror jeg vi begge hadde fått oss en god latter. Men når det er sagt skal visstnok styrketrening være bra både for menm og kvinner, så om du er motivert for å trene er jo det superbra ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Du får investere i en sekketralle. Kan være romantisk det også, hvis du pynter den med litt blomster.

HAHA, den der skal jeg anbefale til min kjære hvis jeg noen gang gifter meg! :ler:

Skrevet

Det er vel like ille som svak kvinne.

Skrevet

Tror det sitter en del kvinner med lite innsikt i hvor mye 70-90 kilo faktisk ER her inne. *rister på hodet*

Skrevet

Kriterie til kjæreste:

- Han MÅ kunne løfte meg!

sånn er det bare, hvis jeg er sterkere enn han blir det litt feil... men dette kan du gjøre noe med, gutten min ;) kom deg på styrkerommet, ha en pt-time og begynn pumpinga + et par løpeturer i uka, da skaru se det blir andre boller!

Skrevet

Kriterie til kjæreste:

- Han MÅ kunne løfte meg!

sånn er det bare, hvis jeg er sterkere enn han blir det litt feil... men dette kan du gjøre noe med, gutten min ;) kom deg på styrkerommet, ha en pt-time og begynn pumpinga + et par løpeturer i uka, da skaru se det blir andre boller!

Tja, hva med å kutte ned på bamsemumsinntaket? Så gjør du oppgaven litt lettere (pun very much intended) for ham.

Skrevet

Tror det sitter en del kvinner med lite innsikt i hvor mye 70-90 kilo faktisk ER her inne. *rister på hodet*

Ikke bare 70-90kg, men 70-90kg med kropp! Levende, stort og uhåndterlig! Nå har jeg liten erfaring med vektløfting selv, annet enn håndvekter, men jeg går ut i fra at det er ganske annerledes å løfte et menneske.

Hvis jeg skal ha noe håp om å bli løftet over dørstokken så tror jeg jeg må finne meg en bodybuilder. Heldigvis bryr jeg meg veldig lite om den fysiske styrken til en mann. Det er vel så langt ned på listen over ting jeg bryr meg om som det er mulig å komme.

Skrevet

Jeg bryr meg absolutt ikke om hvor mye kjæresten kan løfte! Finnes viktigere ting å tenke på.

Skrevet

Så lenge han ikke er svakere enn meg så :)

Skrevet

Noe av det mest sexy jeg vet er en sterk manne-arm. Om han plukker meg opp og bærer meg til sengs er det dessuten dritdigg.

Men for din kjære er dette tydeligvis ikke noe avgjørende kriteria i det hele tatt. Som nevnt tideligere i tråden, folk har ulike preferanser. Jeg liker sterke armen, kjæresten din liker deg. ;)

Skrevet

Noe av det mest sexy jeg vet er en sterk manne-arm. Om han plukker meg opp og bærer meg til sengs er det dessuten dritdigg.

Såå enig :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Typen må være sterkere enn meg - syns det ville være rart om jeg skulle vært sterkest. Elsker å "føle" kreftene hans opp mot mine når han tar tak i meg og bare "leker" med meg når jeg gjør motstand før han legger meg i sengen og...

Skrevet

Det er ikke akkurat noen dealbreaker, men turnoff er det definitivt. Jeg er selv en kvinne på 168 cm som veier 55 kg, trener ikke aktivt, men jeg klarer fint å løfte min partner som veier 90 kg.

I hvilken grad kan du løfte ham? Og tør jeg spørre hvordan og hvorfor du fant ut?

Skrevet

I hvilken grad kan du løfte ham? Og tør jeg spørre hvordan og hvorfor du fant ut?

Kan løfte ham med tak rundt midjen (ikke strake armer), eller løfte ham som om han skulle vært en kvinne (han holder rundt skuldrene mine, og hjelper til litt ved å løfte det ene benet når jeg skal plukke ham opp). Kan også ta ham på ryggen - noe som er mye lettere. Hvordan jeg fant det ut? Jeg...bare løftet ham vel :gjeiper:

Har løftet på alle kjærestene mine, pappa, og de fleste vennene mine. Ikke at det er en fast aktivitet eller noe, men det hender da innimellom.

Skrevet (endret)

Kan løfte ham med tak rundt midjen (ikke strake armer), eller løfte ham som om han skulle vært en kvinne (han holder rundt skuldrene mine, og hjelper til litt ved å løfte det ene benet når jeg skal plukke ham opp). Kan også ta ham på ryggen - noe som er mye lettere. Hvordan jeg fant det ut? Jeg...bare løftet ham vel :gjeiper:

Har løftet på alle kjærestene mine, pappa, og de fleste vennene mine. Ikke at det er en fast aktivitet eller noe, men det hender da innimellom.

Sånn å forstå :) Med tanke på at han da holder rundt skuldrene dine, er det nok mest ryggen du løfter med uansett.

Nå har jeg ikke løftet en voksen person på år og dag, men det er forskjell på kilo. Jeg får f.eks. lett med meg en 40 kg sementsekk (men tar den helst på skulderen), men jeg får vondt i ryggen av å tenke på å flytte den 40-50 kg tunge ambolten som far min har liggende i kjelleren. Grepet har mye å si.

Endret av K.A.
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Hei, folkens, velger å være anonym grunnet temaets natur. Jeg er da en ung mann på 30+, som mildt sagt ikke er særlig fysisk sterk. Jeg har en kjæreste som drømmer om bryllup og hele den fadereian der, og som naturligvis ønsker å bli båret over dørstokken. Hun veier vel rundt 70 et sted, normal vekt vil jeg tro, men jeg makter ikke å rikke så mye som 50 over bakken. Så mitt spørsmål er da, til dere jenter der ute, er dette totalt turn-off, eller er det ok? Vær brutalt ærlig, ikke ljug for å være snill! ;)

Hilsen undrende.

Hva med å begynne å løfte litt vekter?

Skrevet

TS: Har du prøvd å bære henne? Når du løfter et menneske føles det faktisk mye lettere enn å løfte f.eks en 70 kgs stein fordi vekten blir fordelt over større flate.

Og ja...har du prøvd å løfte dama og ikke får det til, hadde jeg satt igang skikkelig styrketrening om jeg var deg! ;)

Skrevet

Sånn å forstå :) Med tanke på at han da holder rundt skuldrene dine, er det nok mest ryggen du løfter med uansett.

Nå har jeg ikke løftet en voksen person på år og dag, men det er forskjell på kilo. Jeg får f.eks. lett med meg en 40 kg sementsekk (men tar den helst på skulderen), men jeg får vondt i ryggen av å tenke på å flytte den 40-50 kg tunge ambolten som far min har liggende i kjelleren. Grepet har mye å si.

Absolutt! For å bruke flytting som et eksempel: Det er lettere å bære den tyngre esken som har håndtak, enn å bære den mye lettere esken hvor man ikke får festet grepet skikkelig. Men jeg mener fortatt at det er noe galt om en mann ikke klarer å rikke 50 kg (vanlige ting som skal løftes) fra bakken. Forståelig om det er snakk om sykdom, men ellers skal dette ikke være noe stort problem, ikke engang om man er ganske utrent. Greit at man kan bli sliten av det, og ikke orke å bære rundt på det lenge, men klarer man ikke selve løftet engang er det virkelig på tide å komme i form - ikke for kvinnens del, men for ens egen :)

Skrevet (endret)

Begriper ikke denne drømmen om å bli bært over dørstokken.. Om den ene parten i et giftermål insisterer på å bli bært allerede i starten av ekteskapet, lover det ikke godt for resten av bekjentskapet.

To som skal gifte seg bør vel kunne gå på sine ben (sammen) inn i heimen sin etterpå. En symbolsk verdi syns jeg det har: å gå selv og kunne støtte hverandre om det trengs.

Og en fysisk svak mann er ikke negativt i mine øyne. Så lenge han har nok krefter til å holde seg oppreist på egen hånd, er det greit for meg. Moderat trening er bra for alle det, uansett kjønn.

Lykke til. ;)

Endret av Margareth

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...