Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Ekte pels er no no no :nei: Synes personlig ikke fuskepels heller er superpent, men det må folk få gå med så mye de vil.

Endret av VirreVapp
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pelsvest kan være kjempefint, men jeg synes det ser mye penere ut på de som har små bryster. Med store bryster er det lett å se tykk ut, så da bør man enten bruke sports-bh eller belte i livet.

Husker jeg hadde en kort jakke i kaninpels da jeg var yngre, og den var fantastisk god, varm og myk. Samme med saueskinnsjakken min - har aldri vært borti at en syntetisk jakke varmer like godt på de kaldeste dagene. På vinteren legger jeg et saueskinn under lakenet, og det varmer utrolig godt. Fint at det finnes syntetisk pels, slik at folk med forskjellige meninger og økonomi kan velge forskjellige alternativ, men jeg synes det er patetisk å hetse de som velger å benytte ekte pels, spesielt siden mange som er så imot det ellers benytter både skinn og lær, gladelig spiser kjøtt og har en skinnfell i vogna til minstemann.

Jeg er for å benytte alt som kan benyttes fra et dyr, men ønsker at det skal gjøres på en mest mulig human måte, og man må selvsagt ta hensyn til truede dyrearter.

Skrevet

Jeg synes pels kan være stilig, så lenge det ikke blir overdrevent. Pelsjakker og -kåper er jeg ikke glad i. Men en pelsvest som er laget av en blanding av pels og strikk kan være fint i visse sammenhenger :)

Men det må være fuskepels. Hadde ikke kjøpt ekte. Selv om jeg spiser kjøtt og går med skinn.

Skrevet

Jeg har sett at pelsvester er veldig "inn" nå, selv synes jeg det ser litt harry ut. Men men, smaken er som baken.

Folk i pelskåper synes jeg bare fremstår som uvitende, egoistiske og latterlige.

Skrevet

Pelsvestene som er på moten nå får alle til å se atskillig mer voluminøse enn de er. Det ser varmt og godt ut, men tacky nok til at jeg aldri ville vurdert å kjøpe en.

Skrevet

Jeg syns det er helt greit med f.eks. kuskinn, der resten av dyret også blir brukt, men pels syns jeg er grotesk. Å ale opp dyr kun for pelsens del, og holde de dyrene fanga i små bur... Google bilder av "pelsfarm" på google og gjør deg opp din egen mening...

Gjest Sommertid
Skrevet

Jeg synes pelsvester, ekte eller ikke, er utrolig harry. For meg blir det ganske horete. Men det er min mening

Gjest Flaskepost
Skrevet

Ekte eller ikke, det er øgli og harry.

Skrevet

Jeg har egentlig ikke vært så begeistert for pelsjakker, pelsvesker og ting i pels generelt. Men i det siste har jeg prøvd litt pelsklær og har sett at det egentlig kan være ganske fresht! Og jeg foretrekker at det IKKE er ekte!

Så pelsvester er kult! ;)

Skrevet

Jeg liker ikke pelsvester. Jeg synes de legger på minst 2 kilo på alle fleste, og hvem vil egentlig se tjukkere ut enn de egentlig er? Også spesielt i pupper/mage-område? Joda, det er noen som vil, men er nok ikke ønskelig for de fleste. Samme med dobbeltknappete jakker, irriterer meg at de er så inn at man ikke finner andre jakker i butikker. :tristbla:

Skrevet

Jeg liker ikke den typen pelsvester som er på moten for tiden, men det er fordi jeg aldri ville ha ikledd meg den stilen der pelsvesten går inn (type Marlene Birger og alle dens avarter). Dessuten så er hele konseptet med varm vest bare dumt, hva hjelper det å være varm rund magen når man fryser på armene? Jeg blir i hvert fall veldig lett kald på armene.

Og jeg går ut i fra at vi snakker om kunstpels, dette var vel ikke en tråd der man skulle ta stilling til om man liker pelsindustrien eller ikke...

Skrevet

jeg har også den grå fra cubus, syns den er nydelig men ligner veldig på ekte...

pelsvest er kult hvis man er veldig tynn og har små pupper, hvis jeg med min DD tar på meg pelsvest ser jeg ut som michelinmannen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...