Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meg en brun pelsvest med ribbestikket rygg, likte den kjempegodt men har plutselig fått mine betenkeligheter. Er pelsvest kult eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg synes ikke det er noe pent, men jeg ser nok av folk som går i det, så det er sikkert kult for noen.

Skrevet

Ekte pels er ikke kult i det hele tatt, uansett hvor fint det er å se på!

Fysj, tenk at et dyr skal lide døden bare for at du skal holde deg varm! :nei:

Skrevet

Personlig er jeg ingen fan av pels. Spesielt ikke ekte pels. Tror neppe man får sett meg i mye med fuskpels på heller. Men hva andre måtte velge å gå i, er meg revnende likegyldig.

Skrevet

Ekte pels er ikke kult i det hele tatt, uansett hvor fint det er å se på!

Fysj, tenk at et dyr skal lide døden bare for at du skal holde deg varm! :nei:

ehm... hvordan tror du folk overlevde vinteren før i tiden? Helt normalt med pels, men forstår tanken på at dyr kan ha lidd...

Gjest Raindrops
Skrevet

Før i tiden var det noe helt annet, nå har vi andre alternativer å benytte oss av.

Skrevet

ehm... hvordan tror du folk overlevde vinteren før i tiden? Helt normalt med pels, men forstår tanken på at dyr kan ha lidd...

I dag er pelsindustrien totalt unødvendig, da syntetiske stoffer faktisk holder bedre på varmen enn det pels gjør. Ser man f.eks polfarere svinse rundt i pels?

Dessuten så er det noe annet å f.eks ha på seg en skinnjakke av kuskinn. Kua bruker vi som mat, og det at skinnet også da blir brukt er fint, for da bruker man hele dyret. Det jeg reagerer på er at folk fremdeles har så lite omtanke for de som ikke har noen mulighet til å beskytte seg (ja, jeg snakker om dyrene) at de faktisk bruker f.eks minkpelser eller andre "ekslusive" pelser hvor dyret rett og slett har dødd kun for pelsen sin del. Dette er faktisk vesner som har en mor og en far!! Ofte blir stakkarene flådd levende også, og etterpå ligger skrotten igjen og lider en død man ikke en gang kan forestille seg, og JA, disse grusomhetene forekommer også i Norge.

Det er trist at samfunnet ikke har klart å åpne øynene sine ENDA og boikotte all pelsindustri.

Skrevet

Før i tiden var det noe helt annet, nå har vi andre alternativer å benytte oss av.

så du vil heller gå me kjemisk lagde stoffer på kroppen? sko er også laget av skinnet til dyr. er det også like galt, eller er det bare galt om det ser ut som om pelsen/skinnet kommer fra et søtt dyr?

Skrevet

I dag er pelsindustrien totalt unødvendig, da syntetiske stoffer faktisk holder bedre på varmen enn det pels gjør. Ser man f.eks polfarere svinse rundt i pels?

Dessuten så er det noe annet å f.eks ha på seg en skinnjakke av kuskinn. Kua bruker vi som mat, og det at skinnet også da blir brukt er fint, for da bruker man hele dyret. Det jeg reagerer på er at folk fremdeles har så lite omtanke for de som ikke har noen mulighet til å beskytte seg (ja, jeg snakker om dyrene) at de faktisk bruker f.eks minkpelser eller andre "ekslusive" pelser hvor dyret rett og slett har dødd kun for pelsen sin del. Dette er faktisk vesner som har en mor og en far!! Ofte blir stakkarene flådd levende også, og etterpå ligger skrotten igjen og lider en død man ikke en gang kan forestille seg, og JA, disse grusomhetene forekommer også i Norge.

Det er trist at samfunnet ikke har klart å åpne øynene sine ENDA og boikotte all pelsindustri.

det er altså bare søte dyr som har det fælt om vi tar pelsen? Kua syns bare det er gøy? hehe

Skrevet

det er altså bare søte dyr som har det fælt om vi tar pelsen? Kua syns bare det er gøy? hehe

Du har ikke lest innlegget :filer:

Kua blir ikke FLÅDD, og jeg nevnte også dette med å bruke hele dyret når det først må dø. Mat må vi ha, det er jeg klar over.

Skrevet

Du har ikke lest innlegget :filer:

Kua blir ikke FLÅDD, og jeg nevnte også dette med å bruke hele dyret når det først må dø. Mat må vi ha, det er jeg klar over.

har nok lest innlegget.

hvordan skal di ellers få av kua skinnet? tror nok å flå den er eneste måten ;)

Skrevet

Pels? Hvilket årstall er du fra?

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg er helt enig med Envy her.

Det er noe helt annet å avle opp dyrene kunn for pelsens skyld, enn å faktisk utnytte hele dyret slik man gjør med blandt annet kyr. Det har ingenting å gjøre med hva som er søtest. Hadde noen drept en mink, spist kjøttet og laget seg en lue, så for all del, men det er ikke slik det foregår.

HAr du i det hele tatt noe slags kunnskap om pelsindustrien? Har du noen gang vært på en revefarm?

Skrevet

Pelsvest, enten det er fuskepels eller ikke, synes jeg er temmelig stygt.

Skrevet

Fuskepels er definitivt mye bedre. For det er ikke et dyr som har lidd under menneskets egoisme. Man er ikke pervers når man tar på seg fuskepels. Men dog, smak og behag spiller en rolle så klart. :jepp:

Skrevet

Pelsvest er ikke mitt favorittplagg, men det kan funke i noen antrekk.

Jeg snakker selvfølgelig om fake pels, noe annet er aldri aktuelt.

Skrevet

Det er i det minste mer miljøvennlig å bruke ekte pels fremfor syntetisk. ;) Pels brytes mye lettere ned i naturen enn syntetiske stoffer og det er mye færre ekle kjemikalier involvert i prosessen med å produsere klesplagg av ekte pels.

Skrevet

syns ikke de som ligner på ekte pels er noe funky... skjønner ikke hvorfor en vil immitere noe som ikke ser bra ut?

Men har jo så klart en hvit vest med fluff som heller gir kosedyrassosiasjoner framfor drept dyr ;p

Skrevet

Ekte pels er uaktuellt. Det er det ekleste jeg vet, tenker masse stygge tanker om mennesker jeg ser i ekte pels. Det lyser uvitenhet (evnt grusomhet om de faktisk er klar over hva de støtter) og egoisme. "Jeg vil ha varm, fin pels, derfor skal en haug med dyr lide for det". Æsj, ord kan ikke beskrive sånne folk! *spy*

Men fake derimot syns jeg kan være kult. Har selv en! Syns kanskje den ligner vel mye på ekte, så litt skummelt å bruke den:( Vil ikke sende ut feil signaler. Noen har faktisk sett stygt på meg og! Tør ikke bruke den så ofte, selv om den er fin. Det er den grålige fra Cubus (i fjor) om noen vet hvilken jeg mener...

Pelsvest er kult det, men som sagt ikke ekte!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...