Gå til innhold

De "kule" folka

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, hvem er de kule folka egentlig? Ser en del snakke om dem, spesielt når man snakker om ungdomsskola. De kule er jo de som står på hjørnet å røyker, mobber andre, skulker skola, slenger med leppa, gir F i lekser og gjerne henger i gjenger uttenfor butikker og senterer mens de ofte ler av andre.

Men er det virkelig så kult da? Selv ville jeg nå heller kalt de for de ukule.

Og hvis det er det er det som gjør folk kul, da er det ikke så kult å være kul, nei.

Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg stod på hjørnet og røyka på ungdomsskolen, slang med leppa til lærerne og skulket skolen. Jeg mobbet ikke andre elever da.

Men jeg kan love deg at jeg ikke følte meg spesielt kul :fnise:

Skrevet

Jeg stod på hjørnet og røyka på ungdomsskolen, slang med leppa til lærerne og skulket skolen. Jeg mobbet ikke andre elever da.

Men jeg kan love deg at jeg ikke følte meg spesielt kul :fnise:

Samme her, bare at jeg på den tiden syntes nå at jeg var litt kul også.. :gjeiper:

Gjest Eventyr3
Skrevet

Ja, hvem er de kule folka egentlig? Ser en del snakke om dem, spesielt når man snakker om ungdomsskola. De kule er jo de som står på hjørnet å røyker, mobber andre, skulker skola, slenger med leppa, gir F i lekser og gjerne henger i gjenger uttenfor butikker og senterer mens de ofte ler av andre.

Men er det virkelig så kult da? Selv ville jeg nå heller kalt de for de ukule.

Og hvis det er det er det som gjør folk kul, da er det ikke så kult å være kul, nei.

Det er jo det som er greia da, ungdommene selv som tror det er "kult". Det er ikke sånn at voksne mennesker ser opp til ungdommene, haha.

De fleste av oss ler av dem, men vi gir dem jo ikke noe særlig pes heller, for vi var sånn vi også engang. :gjeiper:

Ellers er det jo bare naturlig, må jo være en slags overgang fra barn til voksen.

Skrevet

Vet ikke om noen misforstod. Det jeg beskrev er de kule er ikke min mening, det er det jeg ser folk betegne som de kule på, gjerne i en negativ sammenheng. :)

For noen er visst de kule bare dårlige mennesker, mobber og bråker av en eller annen grund. Selv tror jrg ikke noe på det og ser heller ikke på det som kult.

Gjest stillness
Skrevet

Tror ikke det du beskriver er kult andre steder enn på ungdomsskolen,men så blir man litt mer voksen og da blir det ikke kult å oppføre seg sånn mer.

Egentlig er hele greia med hvem som er kul og hvem som ikke er det ganske så bortkastet.Hadde jeg bare kunnet skjønt det da jeg var i den alderen :gjeiper:

Skrevet

Da synes jeg det er kulere å gå sammen med seg selv alene og fortsatt føle seg kul ;p

Skrevet

Ha litt tålmodighet med ungdommene - for utrolig mange er det kjempestrevsomt å komme seg gjennom ungdomsskolealderen. De som kanskje ikke passer inn på fotballaget eller gjør det skarpt på skolen, kompenserer med å hevde seg på andre måter... som for eksempel å henge på hjørnet og røyke og se kul ut. Da får de en status, og de blir lagt merke til...

Egentlig er det en litt trist gruppe disse - for det er ganske raskt at de identifiserer seg veldig sterkt med denne rollen - og den kan bli vanskelig å komme seg ut av, og vil henge ved dem til langt inn i voksen alder. Og da er det jo ikke mye kult lenger - når andre får gode jobber og gjør karriere - og man henger igjen på hjørnet med en sneip i munnviken.

Skrevet

Jeg tviler på om det er mange som føler seg kule på ungdomsskolen. Noen oppfattes kanskje som kule, men de aller fleste er nok like usikre som alle andre. Noe som er en del av det å vokse opp.

Skrevet (endret)

Det er ikke bare på ungdomskolen det er slik. Jeg arbeidet engang i et selskap der det var litt klikker, de kule, wannabe kule og de som gav blaffen om å være definert som noe. Dette var voksne folk fra 27 til 58 år gamle.

Jeg var blant dem som gav blaffen i hele greia, og vi så vel på de andre med et lite flir nå og da og syntes egentlig det hele ble for dumt til tider.

Min erfaring er at ofte er de kule menneskene uten substans.

Endret av miss daisy
Gjest BabyBlue
Skrevet

De som er kule i tenårene er som regel bra ukule om 20 år. Da er det vi som fikk 5-ere på skolen og som hadde et greit forhold med lærere og andre elever som regjerer :lur:

Skrevet

helt enig med at det ikke bare er på ungdomsskolen det er sånn, noen fryser på det stadiet av mental utvikling og forblir opphengt i misforstått kulhet resten av livet, gud så mange tragiske eksempler det er på det. og gud så mange som kjøper disse menneskene, alt de sier og gjør, uten snev av tvil. gruppepsykologi er en sterk mekanisme.

men er ikke enig i den der klassiske nerdenes hevn heller da,at alle som er populære i tenåra bare raser utfor og de andre tilbakeholdne blomstrer. det blir for stereotypt, syns heldigvis de aller fleste finner sin egen vei som voksne og derfor blomstrer opp. mange har heldigvis i voksen alder mer forskjellig /personlig tolkning av hva det å være kul vil si....

Skrevet

Jeg var ganske kul og populær - blandt mine venner :gjeiper: og vi var glad de 3 årene på ungdomsskolen gikk fort!

Vi var de som gjorde lekser, og alltid var satt fremst i klasserommet og var "venn" med læreren :goodbye:

Vi var imot røyking og drikking, og vi hadde ikke kjærester. Vi var vel ikke der enda, men vi gjorde på mye annet moro på fritiden. Vi drev med fri-idrett, felespilling, piano, ski, volleyball, osv Dette drev de "kule" med på ungdomsskolen også. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...