Gå til innhold

Datter på 15 har kjøpt vibrator...

Nabodama

Anbefalte innlegg

samme sak der jeg kommer fra, østlandet! :lol:

Tror nok det har mer med miljø enn geografi å gjøre, ja!

*sent-debuterende-nordlending* :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Flott innlegg Aline, flink du til åskrive det JEG mener :ler: .

Du har et slikt forhold jeg skulle ønske jeg og mamma hadde hatt, det begynner og hjelpe på nå ( er 28 :ler: ).

Nabodama: Kjempe flott og ha en slik holding-uansett hva det er., er du utrolig heldig og har helt klart gjort noe riktig siden du har en datter som er vilig til å dele med deg.

Det høres tidlig ut at hun har kjøpt seg vibrator .Har datter selv på 15 år ,vi pleier ikke og snakke om sån enda hun spør ikke heller , jeg skønner at hun er nuskjærri de fleste er vell det da . Bare ikke hun begyner med sex er det greit nokk.

Det er jo urolig naivt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klart! Var ikke ment som en generalisering, mer som et eksempel.....

tør ikke påstå at alle nordlendinger flyr rundt og er stormkåte i en alder av 15.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ser at en del her synes det er tidlig å begynne å utforske seksualiteten sin når man er 15 år; og kobler dette til tidlig debutalder bl.a.

Hmm. Jeg begynte å onanere jevnlig før jeg var fyllt 12 år og ønsket meg allerede da i mitt stille sinn en dildo(jeg hadde ikke en mor man kunne diskutere slike ting med - snarere tvert i mot) og hadde jeg hatt muligheten til å få tak i en ville jeg kjøpt den. Så da ble det å prøve ut forskjellige andre "erstatninger" i stedet. 8)

Til tross for at jeg begynte å være seksuelt aktiv alene så tidlig, debuterte jeg faktisk ikke seksuelt sammen med en mann før jeg var 18 år. Så det ikke som noen hast, siden jeg jo lett klarte å få orgasmer på egen hånd.

Synes det er flott at unge jenter finner ut av sin egen kropp i god tid før de skal begynne prøve sammen med andre. De blir sikrere på seg selv og hva de selv ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også seksuelle opplevelser i årevis før jeg hadde samleie med en mann - så å koble dildo med at "hun sikkert har sex", tror jeg er et bomskudd. Det er jo flere her som har hatt det slik.

Og siden jenta forteller at hun har kjøpt dildo, vil jeg anta at hun ville fortalt om evt. samleier også?

Jeg ville aldri fortalt min mor om noen av delene - men det fordi JEG er for privat. Så her er det begge jentenes personligehet som teller inn, ikke bare om mor er "venninne" eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en smule fornekting blant enkelte mødre her?

Er det tidlig for en jente å utforske seksualiteten og egen kropp når hun er femten? Gi dere'a!

Må man sannsynligvis ha sex med andre også fordi man utforsker det på egen hånd? For noe vrøvl!

Jeg tror faktisk like gjerne at de døtrene som lever i et "sånt snakker vi ikke om" forhold til sine foreldre kan debutere vel så tidlig som de har et mer åpent forhold rundt det. Jeg ser heller ingen motsetninger mellom det å være mor kontra venninne, ved at man kan snakke med datteren sin om den delen av livet også.

Min mor snakket ikke med meg om sex, hun snakket til meg. Hun fortalte meg at gutter stort sett var ute etter én ting, og derfor ikke til å stole på.

Jeg var en liten pike med liten selvtillit som vokste opp med en mor som ikke tillot at jeg tok igjen med henne, ikke fikk lov til å vise at jeg var rasende forbanna. Sånn lærte jeg heller ikke å sette egne grenser og hadde sex med en mann for første gang da jeg var femten. Ikke fordi jeg hadde veldig lyst, men fordi han hadde det. Og han var en mann - ikke en gutt.

Sex var fy-fy i min oppvekst og noen man ikke drev med. Da jeg hadde en lage-barn lek med fetteren min i syvårs alderen, ble moren min rasende forbannet, sendte min like gamle fetter hjem og snakket med min tante om det. Det ble aldri nevnt noe om det i ettertid.

Jeg sliter fremdeles med å sette grenser i livet mitt, men heldigvis har jeg barn som er racere på akkurat det fordi de har fått lov i hele oppveksten.

Datteren min snakker ikke med meg om sex, annet enn at jeg vet hun er på pillen - sterke menssmerter, sier hun - og hun forteller om sine forelskelser. Om hun har debutert aner jeg ikke. Jeg tror ikke det, men jeg vet ikke. Hun er ikke helt glad i kroppen sin, føler seg tynn og uferdig, derfor tror jeg kanskje hun ikke har debutert ennå. Samt at hun er veldig til å karakterisere andre som billige dersom de er for kjappe i nye forhold, og uten forhold.

Skulle gjerne snakket sex med henne også, men der er vi litt private hjemme hos meg, og det bunner vel i meg og min egen oppvekst akkurat det der. Jeg kan fremdeles i en alder av noenogførti ikke få meg til å fortelle med ord hva jeg liker og ikke liker til en mann. Er det en ønskelig situasjon? Neppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest La Lune

Jeg har inntrykk av at vi i denne debatten blander sammen to ting.

Det er kjempeviktig at mødre lærer sine døtre om prevensjon og ikke er så gammeldagse at de nekter dem p-piller selv om de ennå ikke er voksne. Smertefull mens... kviser, p-piller kan hjelpe mot mange ting, ikke bare graviditet. Kondomer beskytter mot kjønnssykdommer, alt dette er kjempeviktig at man lærer i ung alder.

Jeg synes det er noe ganske annet at en 15 år gammel jente kjøper en vibrator og tom. viser den til sin mor som synes dette er kjempeflott. Da synes jeg at man har krysset en grense for hva som er akseptabelt i den alderen.

Men dette er min mening og jeg kjenner jo ikke denne jenta, men jeg synes alikevel at hun har en altfor utfordrende oppførsel, om jeg kan bruke det uttrykket.

La Lune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men jeg synes alikevel at hun har en altfor utfordrende oppførsel, om jeg kan bruke det uttrykket.

Hva er det du synes er utfordrene oppførsel av det? Det at hun forteller moren om det, eller at hun kjøper dildo i en alder av 15? (istedenfor å bruke stearinlys eller annet som andre har vært inne på, eller ha sex for den sakens skyld)

(oppriktig spørsmål, ikke fordi jeg synes det er galt av deg å synes det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri fortalt min mor om noen av delene - men det fordi JEG er for privat. Så her er det begge jentenes personligehet som teller inn, ikke bare om mor er "venninne" eller ikke.

Forøvrig veldig viktig å huske på!! :Nikke:

Hva to mennesker prater om, er ikke kun opp til den ene, men kommer an på begge parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er noe ganske annet at en 15 år gammel jente kjøper en vibrator og tom. viser den til sin mor som synes dette er kjempeflott. Da synes jeg at man har krysset en grense for hva som er akseptabelt i den alderen.

La Lune

Ikke enig i at det å onanere er uakseptabelt i 15-års alderen. Det er det en vibrator koker ned til til slutt, et redskap til onanering. Onani har ingen aldersgrense.

En mor som aksepterer at sin datter onanerer krysser absolutt ingen grenser. En mor som hadde blitt sint for noe slikt med utgangspunkt i å ville "sette grenser" for sin datter, hadde tråkket langt over grensen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest La Lune

Aline, det jeg reagerer på er at denne jenta nærmest har kommet løpende hjem og viftet med en dildo mens hun sier se hva jeg har kjøpt mamma. Høres ikke det litt søkt ut i dine ører Aline?

La Lune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aline, det jeg reagerer på er at denne jenta nærmest har kommet løpende hjem og viftet med en dildo mens hun sier se hva jeg har kjøpt mamma. Høres ikke det litt søkt ut i dine ører Aline?

La Lune

JEG ville aldri gjort slik som dattern...

MEN! Jeg syns det er flott at de har et åpent forhold til hverandre. Det er vel ikke noe galt?

En 15åring er da bevist på sin seksualitet. Og hvorfor skal hun ikke få lov til å utforske? Slik de andre sier, hva er forskjellen på en gulrot og en vibrator?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG ville aldri gjort slik som dattern...

MEN! Jeg syns det er flott at de har et åpent forhold til hverandre. Det er vel ikke noe galt?

En 15åring er da bevist på sin seksualitet. Og hvorfor skal hun ikke få lov til å utforske? Slik de andre sier, hva er forskjellen på en gulrot og en vibrator?

at en vibrator er mye mer effektiv antar jeg! aldri prøvd meg på gulrøtter.

det er da mye bedre at jenta tilfredsstiller seg selv enn går ut og drar andre inn i sine seksuelle eksperimenter foreløpig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest La Lune
Ikke alt som er søkt som er galt...

Det er jeg enig i men jeg synes måten hun oppførte seg på ovenfor moren var om ikke gal så hvertfall merkelig.

La Lune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Lune

Ok.

Jeg vet ikke om jeg akkurat ville kommet løpende hjem å sagt det akkurat slik jeg heller, men at jeg på den tiden godt mulig hadde fortalt min mor om det dersom jeg kjøpte en dildo; jepp! Så det synes jeg egentlig ikke er søkt. Ikke for min del, men det er jo der vi er forskjellige.

Mamma har gjerne vært den første jeg har pratet med både om sex, kjønnssykdommer (som jeg selv har hatt) og div andre ting. Da jeg valgte å prate med henne ang sex når jeg var yngre, så fortalte hun meg at det var mye annet en å ha samleie man kunne gjøre sammen, og hun ga meg støtte og råd til å gjøre det jeg selv ville, og å komme meg ut av situasjoner jeg fikk meg selv oppi.

Jeg vet at mange aldri ville fortalt sin mor om f.eks kjønnssykdommer, men for meg så var det mitt beste alternativ, hun var voksen, hun kunne gi meg støtte og råd om hva jeg skulle gjøre, hun kom garantert aldri til å fortelle det videre!

Hvor er grensen for hva man skal kunne prate om? :wink:

OG, ikke minst, selv om det er (prater fremdeles med mamma om sex jeg, og hun prater med meg om det.) og var rett for meg og mamma, så er det ikke nødvendigvis rett for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har jeg skrevet at jeg synes det :o

La Lune

Jeg gjentar meg selv: Det er ikke uakseptabelt for en 15 år gammel jente å onanere. Det er det en vibrator koker ned til til slutt, et redskap til onanering.

Altså: Mitt syn på saken, La Luna, om at en 15-åring kjøper seg vibrator og viser den til mor. De har et åpent forhold om onani, de har ikke oppført seg uakseptabelt noen av dem, slik du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i men jeg synes måten hun oppførte seg på ovenfor moren var om ikke gal så hvertfall merkelig.

La Lune

Ja, jeg ville heller ikke gjort det slik. Men jeg er jo ikke denne jenta, og synes ikke hun gjorde noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...