Gå til innhold

Barnet sover ikke om natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn, ett på 4 år og ett på 13mnd.

Barnet på 13 mnd sover minimalt om nettene, våkner 4-5 ganger fra vi legger oss og til klokka ringer om morgenen :tristbla:

Dette er noe det har begynt med de siste mnd, h*n sov rundt da h*n var 4mnd.

Da jeg hadde permisjon tok jeg barnet om nettene og prøvde å ta igjen søvnen om dagen da barnet sov.

Nå er jeg tilbake i jobb igjen, og nå deler pappa og jeg på å stå opp.

Dette sliter oss totalt ut, barnet vekker både 4 åringen og begge oss foreldre når h*n skriker.

Som oftest er det nok å gi en flaske melk, men av og til er h*n så hysteriskog skriker så mye at vi blir gående våken i lengre perioder...

Har prøvd å gi vann/smokk/ "overse" gråtinga osv, men til igen nytte.

De verste nettene harvi gått våkne til klokka 4, ikke så veldig kjekt når vekkeklokka ringer klokka 6... :tristbla:

Noen som har gode tips til hvordan å få barnet til å sove hele natta igjen?

Dette begynner å gå ut over samlivet til mannen og meg, da søvnmangelen fører til at vi går rundt trette og smågrettne hver dag... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert mange som vil protestere veldig på det jeg sier nå.. hehe.. men i perioder når barna har våknet mye om natta, enten pga mareritt eller vondt i ben eller andre ting, så har jeg tatt dem inn i min seng og latt dem sove der. Det har hvertfall fungert for meg, og nattesøvnen har blitt bedre.

Håper uansett at det løser seg, for det er ikke noe greit å gå slik uten søvn. :klemmer:

Skrevet

Har hatt det likedan, det er skikkelig dritt, pleier å gå over i 2 - 3 års alder..

Skrevet

Har dere sjekket om noe plager barnet?

Hørt om KISS ?

Kanskje har dere bare kommet i en dårlig sirkel?

Kanskje barnet ikke tåler f.eks melkeprodukter?

Sover barnet like dårlig om det overnatter hos f.eks besteforeldre e.l ? (mine sover alltid så godt hos bestemor)

Barnet har kanskje nettopp begynt i bhg? Mange nye inntrykk,nye rutiner,mange barn...

Drømmer mye?

Vanskelig å si , men det går over , tar bare litt tid :klemmer:

Skrevet

Det er sikkert mange som vil protestere veldig på det jeg sier nå.. hehe.. men i perioder når barna har våknet mye om natta, enten pga mareritt eller vondt i ben eller andre ting, så har jeg tatt dem inn i min seng og latt dem sove der. Det har hvertfall fungert for meg, og nattesøvnen har blitt bedre.

Håper uansett at det løser seg, for det er ikke noe greit å gå slik uten søvn. :klemmer:

Jeg har gjort det samme. Da barna ble større hadde jeg madrass på deres rom som jeg brukte i perioder da de våknet om nettene.

Jeg tror det er ganske vanlig at barn våkner om natten. Man må bare prøve å tilrettelegge, og ta igjen søvn når man har mulighet for det. Kunne en av dere jobbet redusert stilling en periode? Da kunne den som jobbet minst tatt ansvaret om natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...