Gå til innhold

Fisk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser nesten kun fisk om dagen, men begynner å gå tom for spennende ideer. Blir som regel til at den blir bakt i folie med grønnsaker eller stekt i ovn/panne.

Derfor lurte jeg på om noen hadde noen gode tips til meg så jeg kan få litt inspirasjon?

Tåler ikke meieriprodukter, men kan bruke soya-/rismelk :)

Noen ideer? Hva pleier dere å lage?

Skrevet

Hva med fiskewok, fiskegryter eller fiskesupper? Hjemmelaget fiskegrateng er supergodt, eventuelt panert / innbakt fisk du lager selv? Kanskje grillspyd med fiskebiter? Tortillawraps eller lefser med biter av fisk og grønnsaker?

Nå ble jeg sulten, er kjempeglad i fisk selv :fnise:

Skrevet (endret)

Varier fiskeslag. Om du ikke har prøvd breiflabb burde du prøve det.

Breiflabb er knallgodt med chili/fløtesaus, men siden du sier du ikke kan spise meieriprodukter blir det kanskje litt vanskelig.

Antageligvis kan du prøve med noe fløteerstatning men jeg har aldri prøvd det selv.

Sausen er egentlig veldig enkel: chili, vårløk og en mengde paprika i forskjellige farger legges i fløte. Så kokes fløten inn til passe konsistens. Serveres med potet (gjerne kokt, eller stekt) og ovnsbakt breiflabb.

Vil bare presisere at du trenger mye paprika.

Endret av Supraspinatus
Gjest Harriet
Skrevet

Jeg anbefaler Tinas saftige fiskegryte - den er fantastisk god.

PS: jeg har brukt fersk sei som jeg har skåret i biter og latt den trekke på slutten før jeg legger ferske reker og frisk koriander oppi.

Skrevet

Røkt laks med grønn tagitelle, en frisk salat og saus. Jeg bruker litt fløte men sausen ligner på pasta bolognese.

Fiskekarbonader laget av en seiblokk og servert med brun saus, gulrøtter, ertestuing, poteter og litt tyttebær.

Fiskelapskaus. Kok grønnsakene som vanlig og tilsett fisken. 5 min lett koking. Fisken må være tint og de fleste hvite fiskeslag passer.

Fiskekarbonader og litt grønt i pitabrød.

Stekt sei med glanset løk i meierismør på en skive rugbrød.

Fisk i folie med grønnsaker i stekovnen.

En boks makrell i tomat servert med søte poteter, brokkoli og gulrøtter.

Skrevet

Tusen tusen takk! Masse god inspirasjon her! :):kokk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...