krem Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg har strikket babyteppe til min venninnnes snart ankommede baby. Men så har det seg slik at jeg har en litt klåfingret nevø som har tatt på teppet med sjokolade på fingrene... Har sett at at garnet (lanett) kan vaskes i maskin, men jeg er litt redd for å bare slenge det i maskinen med litt Milo... (har selvfølgelig ullprogram...) Burde jeg heller vaske det for hånd? Vil det bli ødelagt av maskin? Har lagt mye arbeid i teppet, så det hadde vært sabla kjedelig om det ble ødelagt...
wahaj Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 Tviler på at det blir ødelagt, så lenge du vasker det på lav varme/kaldt, og med litt milo.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 Ull skal i prinsippet tåle ullprogram i maskin, men jeg har erfart at det kan gå gærnt likevel. Så jeg ville ikke sjanset. Er uansett kjappere å vaske for hånd
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Garntypen sier at det kan vaskes i maskin så da går det bra. Bruk Milo og Milo mykningsmiddel.
Zzyzx Skrevet 14. oktober 2010 #5 Skrevet 14. oktober 2010 Lanett er superwashbehandlet og tåler maskinvask helt fint. Superwash bør faktisk vaskes i maskin, ellers kan det begynne å sige og miste fasongen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå