Gå til innhold

Budsjett


^KinderMaxi^

Anbefalte innlegg

Har nå skrevet ned hva jeg skal kjøpe/lage til nesten alle i familien. Dette blir ikke billig.

Hvordan setter dere opp budsjett på julegaver? Hvis dere har noen da selvfølgelig.

Hvor mye bruker dere på alt av gaver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg setter ikke nødvendigvis opp faste budsjett, men jeg skriver opp hva personene ønsker seg, trenger, kunne fått bruk for, også finner jeg ut hvor jeg kan få det billigst og best. Ikke billig dritt, men gode tilbud :)

Feks musikk, film, spill, klær, og små dippedutter fra kjente filmer, som mange av mine kompiser blir glad over, finner jeg på www.play.com. De er utrolig greie med den at om du bestiller 30 ting der, så får du det i 30 separate pakker, så man trenger aldri å være redd for å overstige momsgrensa på 200.

Så ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke mange presanger å kjøpe da. Hele 4 stykker :))

Jeg trenger ikke budsjett for det. Det blir 2 litt dyre og 2 litt rimeligere. Nr. 5 får hjemmestrikkede sokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stapler

I år kommer jeg og mannen til å bruke ca 4000 kr på gaver - da gir vi ikke gaver til hverandre. Vi gir ikke så fryktelig dyre gaver til de vi skal gi til, men prøver å kjøpe litt allerede fra høsten slik at vi får med oss noen gode tilbud! I år har jeg skrevet opp hvem vi skal gi til, hva vi tenker å gi (evt setter inn hva vi har kjøpt) og ca pris vi har forholdt oss til de siste årene. Totalsummen kryper da nærmere 4000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et excel-ark der jeg har satt opp hvor mye jeg vil bruke til sammen, hvor mye tingene jeg kjøper koster, hvor mye/hva jeg har kjøpt til hver person, og hvor mye jeg har igjen av budsjettet. Nå har jeg svært få å kjøpe til, da, så det er kanskje ikke så praktisk om man skal kjøpe til flere. :klø:

Jeg har originalt et budsjett på ca. 3000. I år faller gaven til sambo litt utenfor (han har allerede fått den, så da dropper jeg bare ham på det budsjettet), og ellers fordeles mesteparten av pengene på tre personer. Og så kommer det en noe mindre gave til en annen i tillegg.

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Begynn allerede i januarsalget med å kjøpe gaver, så lenge man har plass til oppbevaring da :)

Jeg har ikke noe budsjett. Er vel ca 10 personer jeg gidder å kjøpe gave til.

I år har jeg kommer jeg til å bruke tilsammen 800kr på alle gavene.

Jeg lager gavene selv, så de pengene går til ingredienser og utstyr.

Det er vel 1-2 stk jeg ikke lager gave til i år, da jeg kjøpte noe i sommer som jeg følte var perfekt for de personene, så måtte jeg bare kjøpe det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms. Raggsokk

Jeg har ikke noe budsjett, men det blir så billig som mulig siden jeg er student. Tanken som teller, prøver å finne små, minnerike ting, fremfor veldig dyre. I år tror jeg at jeg har brukt ca. 1500-2000 kr +/- (har kjøpt inn alle minus til svigers). Vet ikke om det er normalt eller ei. Har ganske mange som skal ha gaver (mange småtroll bl.a.), så det blir endel selv om hver enkelt ikke får så stor sum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å bruke 100 kroner pr. voksen på gave og 200 pr. tantebarn.

Barn utenom familien ligger på 100.

I år går ca 2800,- med til gaver til familie og venner.

Vi har tre barn som får gaver for mellom 1000 og 1400 hver,

Til hverandre varierer det litt.

Jeg har tenkt å slå på stortromma i år og bruker 4-5 000 på min mann (har spart)

Men det er langt i fra regelen å bruke så mye på gaver til hverandre. Som regel bruker vi mellom 500 og 1000.

Jeg har funnet ut at det å kjøpe gaver fra august og utover funker godt for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca 22 gaver å kjøpe, og beregner ca 200 kr pr par-gave, 200 til store tantebarn, 150 til små tantebarn og 500 til egne barn. Har regnet ut at julen vil koste meg ca 6500, men da er ALT inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...