Viribus Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #101 Del Skrevet 9. januar 2011 Denne uken har jeg fått totalt 20 poeng for å være sukkerfri. Har prioritert å lese en del om kosthold (istedenfor å lage middager ) og lagt opp en plan for videre fremgang. Min utfordring til meg selv de neste to ukene er å veie maten og telle kalorier hver dag. Dette for å kartlegge om jeg spiser for mye/lite. Har laget en måltidsplan for hva jeg skal spise når. Jeg har satt opp 6 måltider med mellommåltider, da det sies at man skal spise hver 2-3 time. Er spent på hvordan dette skal gå. Jeg følger ikke noen bestemt diett da målet er en livsstilsendring og ikke slanking. Følger likevel noen av prinsippene til Grete Roede med tanke på antall kacl man skal ha, oppskrifter og lignende. Har brukt mye tid på å motivere meg til dette. Sier høyt til meg selv flere ganger om dagen at dette skal jeg klare. Jeg skal få orden på kostholdet mitt. Jeg klarer dette!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #102 Del Skrevet 14. januar 2011 Denne uken har jeg skrevet ned alt jeg har spist og regnet ut kalorier. Dette for å bli bevisst på hva jeg putter i munnen og hvor mange kalorier jeg faktisk får i meg. Samtidig har jeg vært bevisst på å ligge rundt 2000 kacl og å spise 5-6 måltider om dagen. Jeg har funnet ut at jeg er flink til å spise en ordentlig frokost når jeg har laget matpakken kvelden i forveien. Tiden jeg før brukte på å lage matpakke, bruker jeg nå på å spise en ordentlig frokost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #103 Del Skrevet 14. januar 2011 Mandag 10.01.11 Frokost: 455 kacl MM: 1 gulrot Lunsj: 600 kacl MM: 495 kacl Middag: 530 kacl Kvelds: 250 kacl Totalt: 2330 kacl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #104 Del Skrevet 14. januar 2011 Tirsdag 11.01.11 Frokost: 455 kacl MM: 1 gulrot Lunsj: 567 kacl MM: 448,4 kacl Middag: 676,8 kacl Kvelds: 0 kacl Totalt: 2147,2 kacl Trimpoeng: 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #105 Del Skrevet 14. januar 2011 Onsdag 12.01.11 Frokost: 372 kacl MM: 1 gulrot Lunsj: 589,4 kacl MM: 378,4 kacl Middag: 598,5 kacl Kvelds: 0 kacl Totalt: 1938,3 kacl Trimpoeng: 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #106 Del Skrevet 14. januar 2011 Torsdag 13.01.11 Frokost: 430,8 kacl MM: 1 gulrot Lunsj: 521,7 kacl MM: 277,8 kacl Middag: 415 kacl Kvelds: 414,64 kacl Totalt: 2059,94 kacl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #107 Del Skrevet 14. januar 2011 Fredag 14.01.11 Frokost: 430,8 kacl MM: 1 gulrot + 1 banan 83 kacl Lunsj: 406,7 kacl MM: 687,6 kacl Middag: 779 kacl Kvelds: 1 banan 83 kacl Totalt: 2470,1 kacl Merknad: Denne dagen fikk helt feil start. Forsov meg, gikk for lang tid mellom måltidene og spiste alt for mye når jeg først spiste. Fikk ikke planlagt måltidene noe særlig og valgte raske og enkle løsninger. Reduserer litt på kacl i morgen for å utjevne det jeg fikk for mye i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #108 Del Skrevet 16. januar 2011 Lørdag 15.01.11 Frokost: 408,4 kcal MM: 1 banan 83 kcal Lunsj: 694,8 kcal MM: 0 kcal Middag + dessert: 871,36 kacl Snacks: 175 kcal Totalt: 2232,56 Trening: 1 time på elipsemaskin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #109 Del Skrevet 16. januar 2011 Søndag 16.01.11 Frokost: 536,1 kcal Lunsj: 383,1 kcal MM: 83 kcal Middag + dessert: 745 kacl Kvelds: 201,18 kcal Totalt: 1948,38 kacl Trening: 1 time zumba. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #110 Del Skrevet 16. januar 2011 Denne uken har jeg klart å samle 40 poeng. 20 for å holde meg unna søtsaker, og 20 for hjemmelaget mat. Denne gangen har jeg laget tomatsuppe fra scratch! Er imponert over meg selv. Ellers driver jeg å skriver kalorier for harde livet. Jeg synes det er slitsomt med veiing og hele tiden skrive alt jeg putter i munnen, men jeg blir veldig bevisst på hva jeg faktisk får i meg. Prøver å finne en måltidsplan som fungerer for meg, og som gjør at jeg får riktig antall kalorier i meg. Skal gjøre dette en uke til, så får jeg se hva jeg gjør etter det! God kveld alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 16. januar 2011 #111 Del Skrevet 16. januar 2011 Lykke til videre Har du ikke veid deg i det hele tatt før/etter? Målene du har tatt er jo kjempebra. Begynte mitt sunne liv for 6 dager siden. Gleder meg til å se resultater. Hehe Det heter forresten kcal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #112 Del Skrevet 17. januar 2011 Lykke til videre Har du ikke veid deg i det hele tatt før/etter? Målene du har tatt er jo kjempebra. Begynte mitt sunne liv for 6 dager siden. Gleder meg til å se resultater. Hehe Det heter forresten kcal. Hei og takk for det Jeg veide meg i sommer, opptil flere ganger. Det jeg ser er at jeg blir syklig opptatt av tallene på vekta. Det ødelegger hele motivasjonen min hvis jeg har gått opp (noe som er naturlig når man har begynt å trene, har mensen, og andre ting som påvirker). I tillegg har jeg en tendens til å sette meg urealistiske høye mål. Så jeg har bestemt meg for at denne gangen skal jeg ikke bry meg om vekta. Den er tross alt ikke viktig. Det som er viktig er hvordan jeg føler meg, og det er der jeg har fokus. Måle meg kan jeg gjøre, for de tallene blir jeg ikke så opphengt i. Men passer på å ikke måle for ofte. Jeg tenker at jeg skal forandre livsstilen min og ha det bra med meg selv! Tenker ikke på at jeg skal slanke meg, men håper det er en positiv effekt av å endre kosthold, trene og føle seg bra. Hittil har det fungert fint! Lykke til med ditt sunne liv! Det føles bra når man er kommet ordentlig i gang. Søtsuget er værst de første 3 ukene, så avtar det. Resultatene kommer overraskende fort! Og takk... ser jeg har skrevet kacl istedenfor kcal... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #113 Del Skrevet 20. januar 2011 Hm, jeg skulle skrive noe tilsvarende for denne uken som jeg gjorde forrige uke. Skrive en oversikt over hvor mange kcal jeg spiste til de ulike måltidene... Men det får jeg ikke gjort, fordi jeg har levert oversikten over alt jeg har spist til min personlige trener. Hun skal hjelpe meg med en kostholdsplan og komme med tips til forbedringer... Men totalt har jeg ligget mellom 1900-2000 kcal daglig. Har fått en bedre rytme over de ulike måltidene nå... Fått litt sjokk over hvor mange kalorier det faktisk er i noen matvarer. Har blitt veldig bevisst på hva jeg putter i munnen og tenker meg om to ganger før jeg skeier ut med noe. Det er jo egentlig veldig bra. Jeg har også fått en veldig fin rytme på treningen. Det er deilig å kjenne at jeg stadig blir sterkere og kommer i bedre form. Har blitt flinkere til å presse meg selv når jeg trener selvstendig. Har nesten blitt avhengig av å trene. Var syk i helgen, og selv da valgte jeg å trene. En utrolig deilig følelse!!! Føler meg på topp om dagen og strutter av masse motivasjon! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #114 Del Skrevet 23. januar 2011 Denne uken har jeg klart full pott på poengene! Jeg har laget tre hjemmelagete middager og holdt meg unna sukker. Dermed har jeg fått 50 poeng. Totalt blir det 110 poeng. Denne uken var jeg heldig. Lagde gryterett og hadde plutselig den samme middagen tre dager på rad. Ble visst mer rester enn jeg hadde trodd... Men det gjorde ikke noe! Nå skal jeg på trening. Skal være med på Zumba! Ha en fortsatt fin søndag alle sammen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 24. januar 2011 #115 Del Skrevet 24. januar 2011 Så flink du er Jeg har ikke vært like flink. Men jeg har en unnskyldning. Jeg har nemlig en hemmelighet som jeg ikke har fortalt enda. Men husk at det er hemmelig, så du må ikke diskutere med noen andre i familien for det skal være hemmelig en stund til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #116 Del Skrevet 25. januar 2011 Så flink du er Jeg har ikke vært like flink. Men jeg har en unnskyldning. Jeg har nemlig en hemmelighet som jeg ikke har fortalt enda. Men husk at det er hemmelig, så du må ikke diskutere med noen andre i familien for det skal være hemmelig en stund til. Hi hi hi... Så gøy!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ne2 Skrevet 1. februar 2011 #117 Del Skrevet 1. februar 2011 Hva da, hva da?? =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #118 Del Skrevet 7. februar 2011 Hva da, hva da?? =) He he. Hun forteller det når hun er klar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #119 Del Skrevet 7. februar 2011 Mmmm, dagene går fort unna. Har virkelig vært et hardkjør på jobben om dagen, så jeg har ikke fått oppdatert her på en stund... Jeg har fortsatt å telle kalorier og skrevet ned absolutt alt jeg har spist. Har blitt veldig bevisst på hva jeg putter i munnen. Tenker meg om flere ganger hvis jeg fyser på noe. Er fremdeles sukkerfri!!! Treningen går bra og viser nå resultater. Jeg har blitt sterkere, mer utholden og føler meg bedre. I går målte jeg cm. Og jeg har nå gått ned totalt 35 cm spredd utover kroppen. Har mistet mest rundt livet: nemlig hele 16 cm! Er stolt og fornøyd med meg selv nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #120 Del Skrevet 7. februar 2011 Fikk forresten noen fine setninger jeg skal si til meg selv hver dag: Jeg tror på meg selv og mine evner. Jeg er opptatt av helsen min. Jeg er viljesterk og klarer det jeg vil. Jeg bestemmer over mitt eget liv. Jeg fortsetter til jeg er i mål. Jeg er flink som trener. Det fungerer overraskende bra å si det. Jeg begynner å tro på det. Jeg tenker mer positivt og er mye mer bevisst på mine valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå