lyche Skrevet 11. november 2010 #61 Del Skrevet 11. november 2010 Enig, ikke bra Nå skal mannen lage sjokoladelangpannekake til å ha med på jobb i morgen.... Tror jeg må rømme huset litt. Og det passer i grunnen bra, for jeg må jo trene i dag og. Skal stikke snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 12. november 2010 #62 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) *roper på viribus* Hvordan går det? Endret 12. november 2010 av lyche Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 14. november 2010 Forfatter #63 Del Skrevet 14. november 2010 Ukens siste dag og nok en vel gjennomført uke. Full pott på poengene! Jeg har trent 4 ganger denne uken. Mandag, Onsdag, med personlig trener på fredag og i dag. Jeg klarte å gjennomføre en treningsøkt i dag til tross for VEEEEELDIG støle muskler etter fredagens økt. Det føles godt å få det til, å gjennomføre et treningsprogram. Jeg kan sette meg ned i sofaen etterpå med god samvittighet. Jeg laget kylling med potetsalat og sursøtsaus på mandag og taco med ei venninne på fredag. Totalt 50 poeng denne uken. Neste ukes utfordring blir å prøve to nye oppskrifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 14. november 2010 Forfatter #64 Del Skrevet 14. november 2010 Hm, kom til å tenke på at nå er 5 uka over. Vi er ferdig med 50%. Vi er halvveis i opplegget!!! Hittil har jeg 210 poeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 15. november 2010 Forfatter #65 Del Skrevet 15. november 2010 Det er bare mandag og allerede har jeg sanket 20 poeng!!! Tihi... Jeg har hatt en kjempefin treningsøkt i dag + at jeg har laget fiskepinner med potetmos og sursøtsaus til middag. Merker at jeg begynner å komme i form. Tidligere har jeg bare klart ca 30 min på elipsemaskin, mens i dag klarte jeg 45 min. Victory!!! En på treningen kom bort til meg i dag og sa: Vet du at øynene dine smiler! I feel good, so good... Jeg har forresten måkt snø i dag og. Det må jo telle som litt trening... Nå skal jeg gå en deilig kveldstur med hunden min. Ha en strålende kveld alle sammen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 16. november 2010 Forfatter #66 Del Skrevet 16. november 2010 For en dag. En skikkelig møkkadag. Begynner med at jeg forsover meg. Blir pålagt annet arbeid på jobben, som medfører ingen pause før 13.30. Og det var i tillegg dagens første måltid. Så var det møte på møte på møte. Er helt gåen nå. Enda godt jeg ikke hadde noen store planer for i dag. Men til tross for dagen har jeg laget en kjempegod kylling- og nudelsuppe til middag. Den er enkel og rask å lage. Oppskriften er: 2 stk kyllingfilet 1/2 stk finhakket løk 8 dl vann 1 pk nudler med krydder 2 stk gulrot i skiver ca 50 g purre i ringer 1. Skjær kyllingfilet i passe store suppebiter. 2. Fres kyllingbitene i olje i en kjele sammen med finhakket løk til kjøttet er hvitt og løken er blank. 3. Hell i vannet og kok opp. Tilsett nudler og grønnsaker og kok i noen minutter til nudlene er myke og grønnsakenemøre. Ha til slutt i krydderet fra nudelpakken og smak til suppen. Server med brød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 18. november 2010 Forfatter #67 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg var på Zumba i går. Det var moro, men vanskelig å følge øvelsene. Det som var dumt var at salen var overfylt, så man fikk ikke beveget seg ordentlig. Man ble tråkket på og dyttet inn i veggen... Jeg fikk plass bakerst i salen, noe som gjorde at jeg ikke så instruktøren og hva hun gjorde. Dermed var det vanskelig å gjøre øvelsene og få full glede ut av timen. Jeg liker rytme og dans til musikk. Mye av musikken som ble spilt var det samme som jeg hørte på når jeg bodde i Brasil. Med andre ord: skikkelig rytme som man blir smittet av. Man klarer ikke å stå i ro når man hører det Jeg kunne tenke meg å gå på et nybegynnerkurs med zumba, og lære meg de grunnleggende øvelsene steg for steg. Jeg eier ikke hånd/fot kordinasjon, så jeg trenger å lære en bit først, og når det går automatisk kan jeg slenge på neste bit. Men jeg ble svett og sliten, så en effekt hadde det jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 18. november 2010 Forfatter #68 Del Skrevet 18. november 2010 I dag har jeg tenkt å gjøre husarbeid. Jeg skal lage tortillapizza til middag. Fant en oppskrift om det på nettet, hvor man kan bruke restemat. Jeg gleder meg til å lage maten Jeg har fått et endret syn på matlaging. Jeg synes det er kjedelig å lage mat bare til meg selv, men har oppdaget at det faktisk finnes en del oppskrifter som ikke tar så lang tid å lage og som er veldig enkle. Jeg koser meg mer med middagen og gleder meg til å spise. Kan ikke gå tilbake til Fjordland nå... I morgen skal jeg trene styrke etter jobben. Skal jobbe i helgen, så dette blir siste treningsøkt denne uken. Er stolt av meg selv. Forrige uke klarte jeg 4 treninger og denne uken 3. Og jeg oser av motivasjon ennå!!! Jippi!!! Og hvis jeg ikke innbiller meg det, synes jeg at noen plagg sitter bedre på meg nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 18. november 2010 #69 Del Skrevet 18. november 2010 Å utrolig flink du er 2 treninger allerede er knallbra. Jeg har bare fått til en, men skal prøve å skvise inn en til i dag, håper bare mannen ikke må jobbe overtid. Og jeg er sikekr på at du ikke innbiller deg at klærne sitter bedre, det gjør de garantert Så utrolig flott at du har endret syn på matlaging, det er jo fantastisk Da har på en måte prosjektet vårt allerede bidratt til en super forandring i livet ditt. Jeg er ikke helt der enda, men hvis jeg får orden på treningsrutinene nå så begynner det å likne på noe. Jo forresten, jeg har jo ikke søtsug lenger og det er jo en MAJOR forandring. Vet ikke om jeg tør å spise snop ever again... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 18. november 2010 Forfatter #70 Del Skrevet 18. november 2010 Å utrolig flink du er 2 treninger allerede er knallbra. Jeg har bare fått til en, men skal prøve å skvise inn en til i dag, håper bare mannen ikke må jobbe overtid. Og jeg er sikekr på at du ikke innbiller deg at klærne sitter bedre, det gjør de garantert Så utrolig flott at du har endret syn på matlaging, det er jo fantastisk Da har på en måte prosjektet vårt allerede bidratt til en super forandring i livet ditt. Jeg er ikke helt der enda, men hvis jeg får orden på treningsrutinene nå så begynner det å likne på noe. Jo forresten, jeg har jo ikke søtsug lenger og det er jo en MAJOR forandring. Vet ikke om jeg tør å spise snop ever again... Opplegget fungerer bra!!! Jeg lurer også på om jeg tør å spise snop noen gang igjen, men jeg tror at vhis vi innfører det sakte men sikkert, eller får gode rutiner, så kanskje vi ikke velger det... Og du har allerede mange gode rutiner, må bare få motivasjon og glede av treningen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 22. november 2010 Forfatter #71 Del Skrevet 22. november 2010 Forrige uke ble det full pott på poengene igjen! Jeg har da totalt 260 poeng! Og jeg har så langt klart å holde meg unna søtsaker. Jeg klarte å trene 3 ganger og lagde mat 4 ganger forrige uke. Prøvde også ut to nye oppskrifter... Denne uken har jeg tenkt å trene 4 ganger: mandag, onsdag, fredag og lørdag eller søndag. Kjenner at treningen begynner jeg å få en god rutine på... Må nok jobbe mer med matlagingen... Denne ukens utfordring: Skrive opp alt jeg spiser her på forumet + telle kalorier for en hverdag og en helgedag. Det blir tøft, for jeg liker ikke å telle kalorier... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 22. november 2010 Forfatter #72 Del Skrevet 22. november 2010 Mandag Frokost: 1 brødskive med smør og jordbærsyltetøy. 1/2 glass biola og 1 glass eplejus + kosttilskudd (multi, kalsium, omega 3 og NBG). Lunsj: 2 brødskiver med smør og jordbærsyltetøy, vann og en håndfull druer. Middag: 2 baguetter (ca 15 cm lange) med smør, smøreost og gulost. Mellommåltid: 1 banan + 7 dl vann Kveldsmat: 3 ristet brød med smør og gulost. Merknad: jeg har hatt veldig vondt i magen i dag og har derfor spist annerledes enn det jeg pleier. I tillegg har jeg drukket ca 1 liter farris blandet med eplejus for å roe magen. Trening: Zumba 1 time Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 23. november 2010 Forfatter #73 Del Skrevet 23. november 2010 Tirsdag Frokost: 1 lite beger yoghurt og 1 glass eplejus blandet med vann + kosttilskudd. Lunsj: 3 knekkebrød med jordbærsyltetøy og vann. Mellommåltid: 1 knekkebrød uten pålegg + en pizzabolle. Middag: 2 baguetter (ca 15 cm lange) med smør, smøreost, gulost + vann. 6 klementiner fordelt utover dagen. Kveldsmat: 1 glass eplejus. Aktivitet: Gått tur med hunden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 24. november 2010 Forfatter #74 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Onsdag Frokost: 1 brødskive med smør, skinkeost (tynt lag) og gulost, 1 lite beger yoghurt, 1 glass eplejus og kosttilskudd. Mellommåltid: En håndfull druer. Lunsj:2 brødskiver med smør, skinkeost (tynt lag) og gulost. En håndfull druer og vann. Mellommåltid: 2 brødskiver med smør, skinkeost (tynt lag) og gulost og vann. Middag: Grøt (ca 550 kacl), 4 klementiner og vann. Kvelds: 3 knekkebrød med smør og gulost. 4 klementiner og vann. Trening: 15 min på stepmaskin og 15 min på elipsemaskin. Totalt ca 1600 Kcal. Endret 25. november 2010 av Viribus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 25. november 2010 #75 Del Skrevet 25. november 2010 Jeg kom frem til ca 1600 Kcal, det er nok for lite for deg, så du må øke matinntaket litt kjære søs Hvis du synes det er vanskelig velg noe som ikke er magert, men som har sunt fett, og masse kcal. F eks har 1 valnøtt 35 kcal, så 6 sånne om dagen er over 200 kcal. Avocado har også masse sunt fett. Av pålegg er makrell i tomat et godt alternativ. ( En klementin er forresten bare 20 kcal, så jeg husket feil på tlf. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 25. november 2010 Forfatter #76 Del Skrevet 25. november 2010 Torsdag Frokost: 1 brødskive med smør, skinkeost (tynt lag) og gulost, 1 lite beger yoghurt, 1 glass eplejus og kosttilskudd. Lunsj: 2 brødskiver med smør, skinkeost (tynt lag) og gulost. En stor håndfull druer og vann. Mellommåltid: 2 brødskiver med smør, skinkeost (tynt lag) og gulost og vann. Mellommåltid 2: En stangselleri. Middag: 4 brødskiver med smør, litt majones og egg (3 egg totalt). 1 lite beger med yoghurt og vann. Kvelds: 4 klementiner og 1/2 liter saft. Aktivitet: Vært sløv i dag. Har selvsagt luftet hunden, men ikke noe særlig lang tur. Skal ut å gå en kveldstur nå i kulda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 26. november 2010 #77 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Du spiser fortsatt alt for lite, SPESIELT nå som du trener så mye. Du må øve deg på spise mer. Tenk på kroppen som en forbrenningsovn, hvor du hele tiden må fylle på med ved. Hvis du bare legger i små fliser hele dagen, blir det ikke mye varme i den, selv om det akkurat går rundt. Spis bananer og nøtter. Ta en ekstra gulostskive på brødskiva, bruk majones, ta litt ekstra smør på. Har du treningsplaner for helgen da? Jeg skal være flink, må jo bare fortsette å være det. Kommer hvertfall ikke til å nå målet mitt om jeg gir opp og går tilbake som før. Det har jeg skjønt. Hvordan er det med motivasjonen din om dagen? Min er litt varierende. Kanskje vi skal formulere noen ord om hva som motiverer oss, og hvorfor vi gjør dette. F eks hva er målet, hva er jeg god på, osv. En liten ekstrautfordring til helgen Endret 26. november 2010 av lyche Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 26. november 2010 Forfatter #78 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Jeg må svare lengre i morgen. Må tenke litt gjennom dette... Fredag Frokost: 1 brødskive med smør, skinkeost (tynt lag) og gulost, 1 glass eplejus og kosttilskudd. Lunsj:2 brødskiver med smør, skinkeost (tynt lag) og gulost. En håndfull druer og vann. Mellommåltid: 2 brødskiver med smør, skinkeost (tynt lag) og gulost og vann. Mellommåltid 2: 1 pølse i brød på Ikea. Middag: 4 pølser i lompe med potetsalat, rå løk, sennep og ketchup, vann. Kvelds: 6 klementiner og 1 banan. 1/2 liter saft. Trening: 30 min på elipsemaskin. Endret 27. november 2010 av Viribus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 27. november 2010 Forfatter #79 Del Skrevet 27. november 2010 Lørdag Frokost: 2 brødskiver med smør, majones og totalt 3 hardkokte egg. 2 glass eplejus og kosttilskudd. Middag: (Tidlig middag i dag) 4 grillpølser i lompe med ca 1 gaffel potetsalat pr pølse. Et lite beger med yoghurt til dessert. Vann. Mellommåltid: Et lite beger med yoghurt, 4 klementiner og 1 banan. Kvelds: 4 knekkebrød med smør og tykke skiver gulost. Vann. Snacks: 1 pose (30 gram) med Snack a Jack. = 123 Kacl. + en pakke med dent. Har drukket 0,5 liter eplejus blandet med 0,5 liter farris i løpet av dagen. Lyche, kan du hjelpe med å regne kacl??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 28. november 2010 Forfatter #80 Del Skrevet 28. november 2010 Søndag Frokost: 4 ristet brødskiver med smør og ost. 1/2 liter eplejus og farris blandet + kosttilskudd. Mellommåltid: 2 små beger med yoghurt, 4 klementiner + 1/2 liter eplejus o farris blandet. Middag: Pizza + vann. Kvelds: 5 klementiner, 1 liter vann og saft. Trening: Zumba 1 time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå