Gå til innhold

Hva er den beste kattesanden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker noen synspunkter ang. kattesand. Lenge siden jeg har hatt pus, og merkene har forandret seg. Ønsker en "god" kattesand, som ikke henger så veldig på pus. En som holder lukt mest mulig borte, og som kanskje ikke er den aller dyreste.. (pris er faktisk ikke det viktigste, gode egenskaper er bedre).

Vi kjøpte bare med en som heter MaxCat Ultra, når vi hentet pus - og denne føler jeg ikke er ok..

Hva er den beste dere har hatt/bruker? Og hvor får jeg kjøpt den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker everclean, parfymert, og er veldig fornøyd. Klumper bra, lukter ingenting av bæsjen/tisset (men lukter parfymen godt, men da KUN når jeg skifter sand og er helt oppi kassa). Koster vel 300 for 10kg, kjøpt hos dyrebutikk. Noen dyrebutikker har slike tilbud, hvor du FÅR 6kg kattesand så du får prøvd det ut :) Fylle ut et sjema, så får du prøve 6kg sand. :)

Skrevet

Husker ikke helt hva den heter, men det er hvite/gjennomsiktige og blå stener. Den er veldig bra, det eneste som er litt ekkelt er at man ser tisset veldig godt.

Skrevet

Jeg bruker Everclean extra strenght. Den er kjempebra, klumper godt og ingen korn sitter igjen på potene hennes. Luktfri også, den "kapsler" inn lukten. Prøvde en med lukt en gang (også fra Everclean), men den lukta så sterkt at jeg innbilte meg at det var ubehagelig for pus å være inne på kassa (jeg har sånn kasse med lokk på). Den her også koster 300 spenn for 10 kg, men det holder kjempelenge, for det følger ikke med ekstra korn når man fjerner klumpene, for den klumper så sterkt. Anbefales! Hvertfall hvis du skal ha to katter, da er det vesentlig at klumpingen er sterk, så ikke den andre går inn i kassa og får urin eller avføring på potene.

Skrevet

Tusen takk for svar. Da skal jeg prøve en type Everclean. Disse får jeg da kun kjøpt i dyrebutikk? (ikke noe problem, bare et spørsmål)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Everclean er den beste i mine øyne også. Fåes i dyrebutikker.

Skrevet (endret)

Klumpesand er best, så jeg holder meg unna alt fra dagligvarebutikker. Selv om klumpesand ofte er dyrt er det drøyere i bruk, så prisforskjellen blir ikke så stor uansett.

Ellers er vi kjempefornøyd med både EverClean (har vært mest fornøyd med Extra Strength, uparfymert) og MegaCats (bestilles på handlers.no. Bestiller du den største pakken får du gratis levering på døren, veldig praktisk.). Begge fungerer like bra, men MegaCats er klart billigst (nesten halv pris av EC) så vi bruker kun det nå.

Endret av Arkana
Skrevet

Stemmer også for everclean, både jeg og pus foretrekker den blå - tror det er extra strength (husker ikke navn, men farge :roll: )

Skrevet

Bestill klumpesanden til husse! (via nett) den er billig og mye bedre enn noe annet!

Skrevet

Jeg kjøper EasyClean på FK-butikken. Den klumper bra. Minuset er at katten drar med seg noe sand ut fra kassa (det henger igjen litt på beina hennes, tror jeg). Men, et greit alternativ når man bor på bygda. Sand fra dagligvarebutikken synes jeg er dårlig - det lukter med en gang.

Skrevet

sliter med å få tak i everclean jeg. har kun tropehagen tilgjengelig og de har et annet merke som er forferdelig udrøyt i bruk.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg er "litt" sær og bruker Purina "Tidy Cats - scoop for Multiple Cats".

Den koster (299,- for 15 liter hos dyrlegen), men med 3 pelskledde røvere i hus er det veldig greit med en sand som er god :)

Har inntrykk av at Tidy Cats er ganske vanskelig å finne, så jeg er glad for at en av dyrlegene i distriktet fører denne :)

Skrevet

Jeg bruker også Purina tidycats, og betaler 230 kr for 15 liter... Den er kjempegod! Men jeg har vurdert å prøve sanden til husse.no faktisk, virker som om de fleste er veldig godt fornøyd med den.

Skrevet

Jeg fikk katt for ett år siden, og i begynnelsen prøvde jeg "alle" dagligvarebutikk-merkene i håp om å finne noe billig som funket. Prøvde både klumpesand og vanlig og jeg vet ikke hva. Men alt luktet skikkelig.

Nå har jeg endelig oppdaget Everclean, og det lukter ikke LITT engang :)

Skrevet

Tusen takk for fine råd. Hvor ofte bytter dere ut all kattesanden? (sånn ca) I dyrebutikken sa de at jeg bare kunne fjerne klumper, og sjelden bytte alt, men det hørtes litt urenslig ut....

Gjest Lille-pus
Skrevet

Oj... det var egentlig et vanskelig spørsmål.....

Beste svaret blir nok at all sand byttes og kassene vaskes "ved behov". Min ene har det med å tisse helt inntil kanten på kassen, og da oppstår "ved behov" rimelig ofte :fnise:

God klumpesand hjelper betraktelig på tidsintervallene mellom hver gang "ved behov" oppstår ;)

Skrevet

Vi bytter all sand veldig sjelden. Kattene våre tisser ikke oppover kanten eller noe sånt, så det er ikke behov for fullt bytte noe særlig. Innimellom siler vi all sanden og vasker kassen, men heller sanden tilbake etterpå.

Skrevet (endret)

Vi har funnet ut at disse katteperlene er best. De som ^KinderMaxi^ nevnte. Joda, de hvite perlene blir gule etterhvert, men det lukter seriøst ingenting!

helt fantastisk egentlig! :D

Varer i ca èn mnd med èn katt. Avføringen fjernes fortløpende med en silspade.

Enkelt og greit!

Endret av Isis_
  • 2 uker senere...
Skrevet

Klumpesand er noe jeg synes fungerer best.

Har i det siste kjøpt på Europris, og er meget fornyd med den.

Lett å gjøre rent, og støver meget lite.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...