Gå til innhold

Hjelp til fargevalg!

Anbefalte innlegg

Gjest lillagubban
Skrevet

Jeg har mistet evnen til å fatte en beslutning tydeligvis. Og jeg er helt håpløs på farger. Noen som kan hjelpe meg velge!?

Skal ha denne dunparkasen for å overleve vinteren:

http://komplettfritid.no/search?q=Bergans%20Down%20Lady%20Parka

Som dere ser, den kommer i fire farger. Har omtrent eliminert brun nå, men fremdeles usikker på de tre andre fargene. Jeg skal jo bruke denne jakken i noen år så vil ikke bli lei med en gang heller. Jeg syntes den burgunder var fin, men jeg liker egentlig fargen blå best, og svart er jo praktisk og greit. Eller? Hvilken ville du valg?

Også skal jeg ha sko. Og klarer ikke bestemme meg for

Svart: http://www.dinsko.no/SORTIMENT/DAME/Varmforet?art=249333

eller lysebrun: http://www.dinsko.no/SORTIMENT/DAME/Varmforet?art=258263

(av vinterjakker har jeg en svart ullkåpe som jeg bruker mest. Har også en mørkebrun. Også skal jeg jo ha en av dunjakkene over)

Tips og råd? Hva er praktisk? Hva er fint? Hva er "kult"? Hva er lettest å kombinere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jakken ville jeg kjøpt i sort, likte absolutt ikke de andre fargene.

Skoene er jeg litt mer usikre på, men tror jeg ville tatt de brune.

Skrevet

Jeg ville også kjøpt jakka i sort - det er selvsagt litt smak og behag, personlig kler jeg ikke den type blå og rød som de andre jakkene er i, og brun har du vel valgt bort selv :) Jeg har selv en sort dunjakke (ikke av de mest boblete) og er fornøyd med det valget, jakka er jo ikke så elegant at den trenger å være iøyenfallende, eller vanskelig å kombinere med andre plagg jeg har... Men sort er jo også den mest nøytrale og anvendelige av alternativene. Skoene kan sikkert være fine i både sort og brunt, men på en måte synes jeg modellen passer best i brunt.

Gjest lillagubban
Skrevet

Takk for tips! Jeg er så usikker på hva jeg kler selv, har aldri helt funnet ut av det med farger, så sånn sett er vel svart veldig trygt. Men samtidig litt kjedelig, kanskje?

Har blitt litt nysgjerrig på den burgunder, har i utgangspunktet aldri likt burgunder eller rød i det hele tatt, aldri eid et burgunder plagg, men på en rar måte syntes jeg det passet på en dunjakke :P Samtidig er det kanskje dumt å kjøpe en jakke i en farge man i utgangspunktet ikke liker, haha.

(Er blond, blek, høy og tynn, hvis det er hjelpsomt mtp hvilken farge man kler)

Syntes også skoene var veldig fine i brunt. Har hatt svarte støvletter i fjor, og har på en måte hengt meg opp i den lysebrune fargen.

Gjest Violently Happy
Skrevet

Skal ha denne dunparkasen for å overleve vinteren:

http://komplettfritid.no/search?q=Bergans%20Down%20Lady%20Parka

Som dere ser, den kommer i fire farger. Har omtrent eliminert brun nå, men fremdeles usikker på de tre andre fargene. Jeg skal jo bruke denne jakken i noen år så vil ikke bli lei med en gang heller. Jeg syntes den burgunder var fin, men jeg liker egentlig fargen blå best, og svart er jo praktisk og greit. Eller? Hvilken ville du valg?

Svart kan i hovedsak kombineres med nesten alt etter hva jeg vet. Mørkeblå og svart går sammen, men også lillafarger (lys syrin og kald knall-lilla til varmere plommefarger, burgunder og aubergine) passer til mørkeblått. Også en del kaldere grønnfarger går bra sammen med blått.

Idag så jeg en eldre dame som hadde en burgunder og svart mønstret jakke. Den var veldig fin. Hun hadde da en svart kjole, burgunderstilongs og svarte sko. Men burgunder kan brukes blandt annet sammen med grått og/eller hvitt. Beige/brunt går jo også til en hel haug med farger. Menneh hvis det går an å prøve de dunjakkene synes jeg at du skal gjøre det for da kan du lettere se kanskje hvilken som passer deg best. :)

Med hensyn til hvilke farger man kler, så fant jeg noe her:

Hvilke farger passer til deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...