Gå til innhold

Homeopat eller hudpleie?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Har i perioder litt problemer med huden, det er ikke noe voldsomt - men, det er så kjedelig med uren hud når du er nesten 30 år. Var hos hudpleier for et par år siden, men da synes jeg det ble virkelig ille - hudpleieren skulle absolutt sette meg på en langvarig "kur", noe som gjorde at jeg følte at jeg hadde uren hud hele tiden så det gav jeg opp etter et halvt år (og mange penger fattigere..).

I tillegg til dette så mister jeg utrolig mye hår så det jeg tenker er at både dette og "hudproblemet" mitt har med kosthold/stress/hormoner å gjøre - kan en homeopat hjelpe meg med dette eller er jeg helt på jordet?

Hvis det er noen som kan fortelle meg hva en homeopat kan hjelpe folk med, så hadde jeg blitt glad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En homeopat kan i utgangspunktet hjelpe med det meste. Men akkurat som med leger så må du nesten snakke med homeopaten for vedkommende kan si om han/hun kan hjelpe eller ikke.

Har ikke selv hatt hudproblemer, men fikk hjelp av homeopat da jeg mistet lang mer hår en det som anses som normalt. Jeg har en homeopat jeg har gått til i mange år, så jeg trengte bare å ringe for å få en anbefaling om hvilken "medisin" jeg burde ta. For meg tok det ikke lange tiden før jeg sluttet å "røyte" og håret vokste normalt igjen.

Vil anbefale deg å ringe en homeopat og fortelle hva du ønsker hjelp til, så vil du fort finne ut om vedkommende kan hjelpe deg eller ikke.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stor tro på homeopatien, og har lest en del om dette. Har enda ikke fått vært hos en, men kunne tenkt meg å fått hjelp mot pollenallergi.

Selv ville jeg trodd en hudpleier kunne hjulpet deg, iallefall at det skulle blitt bedre. Har du uren hud, så pass på å ikke bruke for mye krem, vær heller nøye med å rense huden din morgen og kveld. Du skal heller ikke peele eller ta ansiktsmaske mer enn kanskje et par ganger i måneden. Hvis du gjør dette for ofte, så vil det gi motsatt effekt, og får enda flere kviser og irritert hud.

Fet hud starter jo ofte innenfra, så vær litt ops på hva du stapper i deg. Kanskje er det noe du ikke tåler? Cola og sjokolade er desverre nei-mat, til mennesker med fet hud. Aller helst så tror jeg ditt problem kommer av hormoner, og jeg er sikker på at en homeopat kunne gitt deg noe for å balansere dette! Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ville nok fått god hjelp om du oppsøkte en hudpleier som kan anbefale riktige produkter for din hud. Kviser kommer av tilstoppede porer og det er derfor viktig å rense morgen og kveld, bruke en fettfri fuktighetskrem og peele 1-2 ganger i ukenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...