Gå til innhold

Hvor ofte bytter du treningsklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig lite penger for tiden og har endelig kommet i gang med treningen, har bare en sportsbh, og en treningsbokse, bytter topp etter hver gang. Trener 5-7 ganger i uka. Pleier å vaske alt en gang i uka, blir det for ille, synes dere? hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bytter etter hver gang jeg har trent i det. Svetter jo når jeg trener, så da ville det luktet fryktelig vondt av meg om jeg ikke byttet.

Skrevet

Du kan ikke bruke samme bh på trening i syv dager før du vasker den! Ihvertfall ikke hvis du svetter på trening. Bukse kan jeg god bruke 1-3 ganger, men bh og topp bruker jeg aldri mer enn en gang. Jeg har forresten kjøpt meg treningstøy på Sparkjøp - en bukse, to topper og bh for 350 kr.

Skrevet (endret)

Du trener 5-7 ganger i uka og vasker tøyet kun én gang i uka? :haar:

Jeg kan bruke treningstights et par ganger (kommer an på hva jeg har trent), men resten vasker jeg etter hver trening. Treningstøyet tørker jo på null komma niks, så ikke noe problem å vaske etter hver trening.

Endret av Zaphireh
Skrevet

Jeg er på spinning 3 ganger i uken og stiller alltid med rene klær på trening. Jeg liker ikke andre menneskers gammel svette og sparer andre for min gammel svette. Å ta på seg klær som ahr vært utsvetta erjo bare ekkelt. Jeg har ingen sportsbh og bruker gjerne vanlig spielebh på spining eller en bh uten spieler.

Skrevet

Jeg har et genialt program på vaskemaskinen min som heter: Oppfrisking. Programmet skylder gjennom tøyet og er spesiallaget for treningstøy. Tar bare en halvtime og så tørker det fort etterpå...

Skrevet

Kommer an på hva jeg har trent og hvor mye jeg har svettet.

Trener ofte yoga, og da er det ikke behov for å vaske noe etterpå.

Hvis jeg trener styrke, er det også ofte at jeg ikke blir så kjempesvett, da vasker jeg heller ikke alltid treningstøyet.

Men hvis jeg har vært på spinning eller jogging er jeg som regel mye mere svett, da går ihvertfall bh og t-skjorte til vask. Men bukse kanskje brukes flere ganger, svetter ikke så veldig på beina liksom..

Så en bukse kan jeg nok glatt bruke på 5-7 treninger uten å vaske den. Treningsbh-en blir vel som regel vasket etter maks 2-3 treninger.

Skrevet

Jeg blir ikke svett av å trene styrke, så det kan fort gå 6-7 turer på treningssenteret mellom hver gang det vaskes.

Skrevet

På de fleste treningsapperater har en eller annen mann eller jente besudlet setene med sin svette. Hjelper heller ikke at jeg har rumpeskjegg, slik at treningsbuksene kan risikere å suge til seg godlukt både innenfra OG utenfra. En kombinasjon av andres dufter + din egen, på treningsbaken?

Det fører ofte til at jeg vasker buksene etter hver trening!

Men når jeg kun har kardio (går raskt eller jogger i oppoverbakke), så varer treningsbuksen 2-4 ganger. Kommer litt an på hvilken joggebukse jeg bruker. Kanskje rumpeskjegget mitt ikke er så verst likevel!

Skrevet

Avhenger av hva jeg har trent. Som en annen sa, har jeg trent yoga så har jeg ikke behov for å vaske (men hadde jeg hatt 2-3 yogatimer uten annen trening i mellomtiden hadde jeg nok vasket). Har jeg hatt en svetteøkt vasker jeg alt. Men jeg kjører ikke lange programmer når jeg vasker treningstøy. Tar stort sett et program som er én time eller litt mindre. Det pleier alltid å være tørt til dagen etter.

Skrevet

Tar stort sett et program som er én time eller litt mindre. Det pleier alltid å være tørt til dagen etter.

Er det virkelig nødvendig å vaske treningstøy i en time? Hvorfor ikke bare ta en håndvask?

Skrevet

Jeg bruker treningsklærne 3-4 ganger før jeg vasker dem. Svetter mye, men henger alltid opp klærne til lufting og tørking etter hver økt. Siden jeg trener hjemme alene er det ikke så farlig om det lukter litt av dem, og da trenger jeg ikke kjøre en nesten tom vaskemaskin hver dag bare for å skylle ut av klærne. Hvis det setter seg lukt i klærne vasker jeg bare en gang med litt eddik, så er det problemet løst.

Men jeg er helt enig i at hvis jeg skal trene sammen med andre, eller i studio, så går jeg kun med nyvaskede klær av respekt for de som er rundt meg :)

Skrevet

Vasker treningsklær hver gang! Iallefall toppen og sportsbh! Bukse annenhver gang!

Vaske en gang i uka syns jeg var litt drøyt!

Skrevet

Vasker dere klær hver dag altså?

Jeg bor alene (student) og vasker klær 2 ganger i måneden. Hvordan kan dette da løses mtp treningstøy? Kan jo ikke ha 14 ulike treningsklær.

Skrevet

Jeg bruker treningsklærne 3-4 ganger før jeg vasker dem. Svetter mye, men henger alltid opp klærne til lufting og tørking etter hver økt. Siden jeg trener hjemme alene er det ikke så farlig om det lukter litt av dem, og da trenger jeg ikke kjøre en nesten tom vaskemaskin hver dag bare for å skylle ut av klærne. Hvis det setter seg lukt i klærne vasker jeg bare en gang med litt eddik, så er det problemet løst.

Men jeg er helt enig i at hvis jeg skal trene sammen med andre, eller i studio, så går jeg kun med nyvaskede klær av respekt for de som er rundt meg :)

Hvordan er det du vasker de "med litt eddik" da? Putter du de oppi en stor vaskebøtte fylt med vann og har i et par spiseskjeer med blank 7% mateddik og vasker de i den bøtta og skyller etterpå?

Skrevet

Du kan kjapt skylle opp treningstøyet ditt i vasken eller i ei bøtte. Plagget er jo ikke møkkete, men svett.

Tar jeg det i vaskemaskinen så kjører jeg det på hurtigvask. Tar en 30 min.

Jeg skifter gjerne topp og bh hver gang, men buksa varer litt lenger. Kommer jo helt ann på hva man trener og hvor svett man blir.

Skrevet

Buksa/tightsen kan jeg bruke et par ganger, men ikke hvis den er blitt alt for svett som ved f.eks. spinning. Trøye, bh og sokker går alltid til vask. Har også et "oppfriskningsprogram" på vaskemaskina mi som jeg bruker hvis jeg ikke har noe annet tøy jeg skal vaske. Er nøye på å la skoene lufte seg litt etter trening også!

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Hvordan er det du vasker de "med litt eddik" da? Putter du de oppi en stor vaskebøtte fylt med vann og har i et par spiseskjeer med blank 7% mateddik og vasker de i den bøtta og skyller etterpå?

Jeg putter "en dæsj" (et par spiseskjeer) eddik der man vanligvis har skyllemiddel i vaskemaskinen, og kjører et kortprogram. Fjerner all lukt fra syntetiske stoffer :)

Skrevet

Skifter t-skjorte, truse og sokker hver gang. Buksa bruker jeg 3-4 ganger og trenings-bh'en 2-3. Henger den til tørk innimellom. Både den og buksa er jo bare kunststoff. Det lukter ikke hvis det får luftet seg litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...