Gå til innhold

Har du hatt et stort bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

Jeg lurer på hva dere mener er et stort bryllup. Altså, hvor mange gjester har man om bryllupet er skikkelig stort?

Og er det mange av dere som har hatt eller planlegger et stort bryllup? :)

Jeg og min kjære har diiiiger slekt og mange vi har lyst å invitere, men vi forstår ikke hvordan folk får råd til det. Nesten så vi vurderer å "stikke av" alene på hele greia :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på hva slags bryllup man ønsker seg, man kan jo invitere to hundre mennesker og ha grillfest i hagen med papptallerkener og sånt (kan bli veldig gøy!:D) eller et flott og luksuriøst bryllup med femti mennesker som blir dobbelt så dyrt.

Vi planlegger ca. 60 personer, og at det vli bli på rundt 70 tusen kroner. Da har vi brukt penger på lokale, drikke, catering, servitører, kake etc. Kjole og dress kommer utenom, og pynt og hårstyling. :)

Det er så mye kjærlighet i et bryllup at det blir flott uansett hvordan man gjør det! :D

Skrevet

På gjestelista vår nå står det ca 50 stykker, og gjetter på at vi blir litt mindre enn det. Jeg gjetter på at bryllupet vårt blir på ca 60 000, med klær, lokale, mat og fri bar. Vi leier også en bil til 5000 kroner for 3 timer, og vi har et band som synger i kirka, taffel under middag og fest på kvelden.

Skrevet

Vi var omtrent 80 i bryllupet vårt - maksgrensa vår gikk på 100 personer av praktiske årsaker. Jeg synes det var akkurat passe - da fikk vi med det meste av slekta (nærmeste familie, pluss tanter og onkler, og utvalgte søskenbarn), og en god del venner. Hvis det skulle blitt mindre, måtte vi valgt bort personer som betyr mye for oss, og det ønsket vi ikke.

Jeg vil ikke si at det var skikkelig stort - men det var ihvertfall perfekt for oss, og veldig hyggelig. Kostnadsmessig tror jeg vi lå mellom 100 og 150 000 - har ikke helt oversikten.

Gjest Stapler
Skrevet

Vi hadde ca 60 gjester i vårt bryllup. I mine øyne er ikke det et stort bryllup, men for oss var det helt perfekt. Vi inviterte det meste av familie og venner. Siden ikke vi hadde flere gjester fikk vi også tid til å snakke med alle gjestene. Vi betalte ca 50-60 000 for bryllupet.

Skrevet

Jeg tenker på bryllup med over 80-100 gjester som store bryllup. Vi regner med å invitere omkring 48 stykker, men det blir nok mindre enn det, ergo ikke så stort bryllup.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi var 95 til bords, og det var helt riktig for oss. Det føltes ikke så stort, for vi kjente jo alle! Vi har begge normalt stor slekt, som vi har god kontakt med og ønsket å invitere, i tillegg til at vi har fått flere vennekretser enn de fra hjembyen pga studier i utlandet. Det gjelder å planlegge, ikke være redd for å spørre om vennetjenester, og vite hva som er viktig for en selv. Vi hadde flere retter, vin til maten, mange servitører slik at alle fikk varm mat. Samtidig holdt vi festen på et grendahus, hvor venner stod for musikk både i kirken og på lokalet. Vi brukte kirken som den ene sokner til, så vi slapp å betale ekstra for det, laget invitasjoner og sanghefter selv, pyntet bordene med blant annet sjokolade, og fikk hjelp av en amatør til å lage blomsteroppsatser og brudebukett. Bryllupsreise ble en hopp-på tur, mens dagen før Dagen inviterte vi de av gjestene som var i byen til å være med på en gåtur i fjellet. Til slutt vil jeg legge til at dagen ikke hadde vært som den ble uten økonomisk støtte fra foreldrene våre, men for all del; de satte et tak så vi visste hva vi hadde å gå etter. Lykke til med den mest fantastiske dagen i ditt liv!

Skrevet

Vi hadde 105 gjester til bords, så det vil karakteriseres som et stort bryllup antar jeg. For oss så var dette veldig riktig og vi kunne ikke tenkt oss å gjøre det annerledes. Vi har en stor familie og ønsket ikke å sile ut noen, i tillegg til at vi ønsket å ha vennene våre der i tillegg. Vi inviterte forøvrig rundt 140 stk, men fikk noe frafall fra de som bodde langt unna :) Mange synes 100 gjester er for mye, men vi syntes det var kjempeflott å samle hele familien og alle vennene våre til å feire dagen med oss :) Føltes ikke for stort i det hele tatt og vi fikk snakket med alle deler av slekten og hverandres venner.

Når det gjelder finansiering så var det en ting som gjaldt for oss: spare, spare, spare. Dette kommer jo selvfølgelig litt an på den økonomiske situasjonen og litt an på hva man er villig til å ofre i spareperioden. Bryllupet vårt kostet ca. 160.000 kr. Vi fikk 60.000 kr i støtte av utrolig snille foreldre og betalte resten selv, men hadde i utgangspunktet spart opp penger til å betale hele festen på egenhånd. Vi sparte forøvrig i 18 måneder, la av feriepenger og skattepenger og prøvde å bruke generelt sett lite penger i den perioden (til reise, klær o.l.), samtidig som vi levde normalt ellers.

Skrevet

Vi inviterer 90 stk, havner nok på nærmere 80 stk med noen frafall.

Budsjettet er på 70-80 000 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...