daisy_dee Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 I slutten av oktober reiser jeg til Dublin og ønsker å oppleve byens beste sider! jeg blir derfor veldig takknemlig om noen som kjenner/har vært i Dublin, ville delt sine erfaringer og tips med meg! - hvor bør jeg shoppe? Budsjettet er ikke enormt, men ønsker å finne et par fine saker som ikke alle har her hjemme.. Gjerne en festkjole og en vinterjakke:) - hvor bør jeg gå ut? Ønsker selvsagt å oppleve en real, irsk pub! Og kanskje gå ut og danse en kveld! - hvordan er klimaet der på denne tiden av året? Omtrent som her hjemme? Og, er det noen som vet om Hunter gummistøvler selges der? Isåfall, hvor i byen? Hvordan er prisene der i forhold til her hjemme? Blir sånn glad for svar! På forhånd takk
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 Du MÅ besøke selve Guiness brygeriet! Ølsmaking, lærerik omvisning, litt historie, og generellt sett bare gøy.
daisy_dee Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2010 Du MÅ besøke selve Guiness brygeriet! Ølsmaking, lærerik omvisning, litt historie, og generellt sett bare gøy. Ok, takk for tips! vet du åpningstidene der/ evt. inngangspenger?
Puserjenta Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg syns nå ikke guinnessmuseet var noe høydare. Var ingen omvisning da jeg var der, måtte gå rundt alene og kikke og lese. Jeg fortrakk Jameson destilleriet men aller mest kilmainham gaol, hadde fantastisk omviser. Er masse puber å velge mellom. Når det kommer til shopping er vel pennys det rimeligste. Er hvertfall gåavstand rundt omkring i sentrum, bare husk gode sko. Det beste er jo starbucks
daisy_dee Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg syns nå ikke guinnessmuseet var noe høydare. Var ingen omvisning da jeg var der, måtte gå rundt alene og kikke og lese. Jeg fortrakk Jameson destilleriet men aller mest kilmainham gaol, hadde fantastisk omviser. Er masse puber å velge mellom. Når det kommer til shopping er vel pennys det rimeligste. Er hvertfall gåavstand rundt omkring i sentrum, bare husk gode sko. Det beste er jo starbucks Ok ... usikker på hva det blir til, har hørt både positivt og negativt om Guiness museet. Men slik vil det jo alltid være om alt:) folk er heldigvis forskjellige og har ulike preferanser^^ Når det gjelder shopping, så er det ikke nødvendigvis det billigste jeg er ute etter..har lest litt om Penny's - og sitter vel litt igjen med inntrykk av at det er stort sett blir brukt kjipe tekstiler, og at kvaliteten er så som så .. Men jeg drar til Dublin med et åpent sinn! Kommer jo sannsynligvis til å stikke innom der!
Gjest Badabing Skrevet 16. oktober 2010 #6 Skrevet 16. oktober 2010 Det koster rundt en hundrelapp å komme inn på Guinness, men det er absolutt verdt det. Det er en helt ålreit omvisning, samt prøvesmaking etc. Men det aller beste er at du får en gratis øl i puben på toppen, og der kan du se utover hele Dublin. Nydelig utsikt! Ellers anbefaler jeg biblioteket i Trinity College. Det største biblioteket jeg har vært inne i noen gang, og det er utrolig flott. Gåtur langs elven Liffey. Fine kirker. Du har to store handlegater. Den nederste har litt rimeligere klær (a la JC Penneys etc) og har monumentet The Spire, mens den andre har vanlige kjedebutikker, noen litt mer ekslusive pluss et kjøpesenter helt øverst. Temple Bar district er turistmekka med masse irske puber og ofte levende musikk. Du må dog regne med at du møter flere turister enn irer, så jeg anbefaler heller å velge puber et annet sted.. Det er varmere i Dublin enn her, men det hender at det kan blåse litt. Hvis du holder deg unna kjedebutikkene som vi har her i Norge også, vil du kunne gjøre kupp når du shopper. JC Penneys har jo masse billig, men kvaliteten er jo deretter.
Emuline Skrevet 16. oktober 2010 #7 Skrevet 16. oktober 2010 Dublin er helt fantastisk! Shoppingmulighetene er mange, og det er flere kjøpesentre sentralt i sentrum. Gatene Henry og - Grafton Street er sjarmerende og hyggelige med et rikt utvalg av butikker, der du finner dyre såvel som billige kjedebutikker(Både Pennys og Dunnes har fine og billige klær). Jeg vil allikevel anbefale deg å ta turen ut av sentrum til de litt mer avsidesliggende sentrene,for der er det roligere og mindre folk. Ta bussen til Blanchardstown Centre(Bussene I Dublin krever at du hsr akkurat riktig sum i mynt)et enormt senter en halvtimes tur unna bykjernen. Der er det også en enorm outletbutikk rett over gaten, som har alt fra hårprodukter til vinterkåper til en billigere penge. Det mangler ihvertfall ikke på shoppingmuligheter, og sist jeg var i Dublin måtte jeg bestille en ekstra kolli med meg hjem. -Skobutikken "Office" hadde hunterstøvler da jeg var der i august. Husker riktignok ikke hvor mye de koster. -Jeg personlig syns at attraksjoner som Guinness bryggeriet er litt for harry, så jeg ville heller ha satsa på å drikke den berømte drikken på en pub sammen med lokalbefolkningen. Hvis du beveger deg utenom turistområdene er det ikke vanskelig å finne en billigere pub som har utelukkende irsk-klientell. Ellers anbefaler jeg -Phonix park. Jeg vet riktignok ikke hvordan det er der på høsten, men på sommeren er den helt fantastisk. En enorm park med mange fine fugler,blomster og trær. Rett og slett nydelig. -Dagstur til Belfast. -En spasertur rundt i det Gregorianske området. -Kirkespotting. Er mange fine kirker der som er verdt å få med seg. Ellers vil jeg anbefale deg å gå rundt i byen å la deg sjarmere av alle de fine bygningene og gatene. Masse god tur!
daisy_dee Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 17. oktober 2010 Takk for mange gode tips og anbefalinger! Gleder meg veldig til å reise nå! ) Dersom det er flere som har tips og råd, kom med dem!
daisy_dee Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 17. oktober 2010 Dublin er helt fantastisk! Shoppingmulighetene er mange, og det er flere kjøpesentre sentralt i sentrum. Gatene Henry og - Grafton Street er sjarmerende og hyggelige med et rikt utvalg av butikker, der du finner dyre såvel som billige kjedebutikker(Både Pennys og Dunnes har fine og billige klær). Jeg vil allikevel anbefale deg å ta turen ut av sentrum til de litt mer avsidesliggende sentrene,for der er det roligere og mindre folk. Ta bussen til Blanchardstown Centre(Bussene I Dublin krever at du hsr akkurat riktig sum i mynt)et enormt senter en halvtimes tur unna bykjernen. Der er det også en enorm outletbutikk rett over gaten, som har alt fra hårprodukter til vinterkåper til en billigere penge. Det mangler ihvertfall ikke på shoppingmuligheter, og sist jeg var i Dublin måtte jeg bestille en ekstra kolli med meg hjem. -Skobutikken "Office" hadde hunterstøvler da jeg var der i august. Husker riktignok ikke hvor mye de koster. -Jeg personlig syns at attraksjoner som Guinness bryggeriet er litt for harry, så jeg ville heller ha satsa på å drikke den berømte drikken på en pub sammen med lokalbefolkningen. Hvis du beveger deg utenom turistområdene er det ikke vanskelig å finne en billigere pub som har utelukkende irsk-klientell. Ellers anbefaler jeg -Phonix park. Jeg vet riktignok ikke hvordan det er der på høsten, men på sommeren er den helt fantastisk. En enorm park med mange fine fugler,blomster og trær. Rett og slett nydelig. -Dagstur til Belfast. -En spasertur rundt i det Gregorianske området. -Kirkespotting. Er mange fine kirker der som er verdt å få med seg. Ellers vil jeg anbefale deg å gå rundt i byen å la deg sjarmere av alle de fine bygningene og gatene. Masse god tur! Dette høres veldig, veldig bra ut! Takk for et godt svar! Men kunne du forklart meg hvor skobutikken "Office" ligger..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå