Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å gå til innkjøp av en gore tex jakke og bukse. Problemet mitt er at de er svindyre, men jeg har nå ønsket meg dette i flere år, og siden dette er klær man må beregne å ha i mange år fremover, så får jeg bare ta meg råd.

Men siden jeg ikke har tenkt til å kaste penger ut av vinduet spør jeg dere om noen her har noe erfaring/ tips å komme med. Det er jo mange merker der ute, og selv om jeg har forelsket meg helt i den nye norrøna jakka, så er det kanskje andre som er like fine/bra.

Mitt bruksområdet er stort sett skigåing, snowboard, som regndress, og som vanlig fritidsjakke.

Noen der ute?????

Videoannonse
Annonse
Gjest La Lune
Skrevet

Jeg har bukse og jakke i Goretex fra Norrøna- ja de var dyre men jeg har glede av dem hver eneste gang jeg er ute og går tur i skogen og angrer ikke på at jeg la litt ekstra penger i god kvalitet. Velg Norrøna du hvis du liker klærne.

La Lune

Skrevet

La Lune. Hvilken jakke og bukse har du? Jeg syns bare at den nyeste damemodellen var veldig tøff jeg da. Men hvilken modell har du? fordeler ulemper?

Og når det gjlder bukse, er det ikke en fordel å ha seler? når man skal gå ski eller snowboard? Eller?

Gjest La Lune
Skrevet

Jeg har jakke og bukse fra Norrøna Sydpolen serien- har ikke opplevd noen ulemper med disse klærne jeg. Seler er absolutt en fordel også. Kan også anbefale deg ullundertøy og sokker fra samme merke.

Jeg er veldig glad i å gå skog/fjellturer og disse klærne holder meg både tørr og varm.

La Lune

Skrevet

Har noen erfaring med Bergans sine jakker/bukser? har sett litt på dem, og de er hakket billigere enn norøna sine. Trenger tips.

Gjest Julie i.i.
Skrevet

Hei!

Selv har jeg Bergans bukse og Hagløfs jakke. Når det gjelder Bergans er jeg svært fornøyd med vanntetthet/pusteegenskaper, men ikke med slitestyrken. Buksa ble kjøpt for 2 år siden og er brukt hverken lite eller mye, men har allerede flere rifter og hull nede ved beina. Akkurat det synes jeg er litt for dårlig.. håper Bergans gjør noe med det, for ellers er det tipp topp klær som ikke står tilbake for Norrøna sine klær (spør du meg). Kjenner flere som jobber i sportsbutikker, de påstår at kjøper du Norrøna så betaler du mye for merket.

Lykke til!

Mvh

Julie

Skrevet

Jeg har gore tex jakke fra Berghaus. Kjøpt i 1997, jakken er mye brukt men like fin og tett enda. Bare litt slitt på mansjettene.

Anbefales.

Skrevet

Berghaus er vanvittig bra! Veldig slitesterkt og holdbart.

Peak liker jeg også - kjøpte en jakke i fjor, så jeg vet ikke om den er like holdbar, men jeg elsker designet på Peak!

Skrevet

Jeg kjøpte min Berghausjakke i 1991 og den er fullt brukbar enda. Er bare litt lei av fargen nå, så nå har jeg tenkt å investere i en ny.

Skrevet

Leste i siste nummer av Forbrukerrapporten (oktober 2003) at Norrøna reparerer ALLE klær gratis selv om det er din feil at de har blitt ødelagt.. Det kan jo være noe å tenke på når man står der med to forskjellige jakker i hånda, og den ene er 200 kr dyrere eller billigere... Kanskje det blir billigere/enklere i lengden å velge den dyreste... (For Norrøna er vel gjerne ett par hundrelapper dyrere...)

Skrevet

Jeg har forelseket meg i ReimaTec+ klærne :)

Så det anbefales veldig :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vil bare presisere; BERGANS OG BERGHAUS er ikke det samme.

BERGHAUS klærne er vanvitte mye bedre!

Skrevet

hvorfor er berghaus bedre? er Bergans dårlig? Hvordan erfaring har du med dem......fant en Bergansjakke jeg likte, men burde jeg revurdere det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...