Niennas Skrevet 19. november 2010 #21 Skrevet 19. november 2010 Jeg vil gjerne skryte av Optimalprint.no! Der er det MANGE maler, og som oftest så har de matchende bordkord, kirkeprogram, meny osv. Også kan du bestille ti invitasjoner gratis, som en prøve, da du bare betaler for porto. Vi har fått invitasjonsprøvene derifra, og er veldig fornøyd. Tykt papir, og det ser kjempeproft ut. De er billige også, iallefall hvis du bestiller ting sammen (som f.eks. invitasjoner og bordkord). For 40 invitasjoner, 50 kirkeprogram og 40 (kanskje 30, det må vi se ann), så kommer prisen på litt under 900 kr. Bordkort har jeg laget selv, rett og slett fordi jeg hadde lyst, og ville ha noe litt mer spesielt enn de "vanlige". Men det ble ganske dyrt, for jeg kjøpte stempler med monogrammet vårt på, to forskjellige blekk (Fant ut at den første ikke ble så pen...), Martha Stewart punches (Vanlig, og corner), så jeg brukte nok rundt 500 kr på bordkort. Ouch!
annel Skrevet 20. november 2010 #22 Skrevet 20. november 2010 Vi bruker ca 500 kr på bordkort, invitasjon og takkekort. Da har vi beregnet 80 bordkort, 45 invitasjoner og 60 takkekort. Vi lager alt selv. Vi har ikke bestemt oss for om vi skal ha kirkeprogram ennå. Meny/sanghefte/oversikt over alle gjestene har vi ikke bestemt oss for hvordan skal se ut, men det blir nok i stil med det andre. Så jeg tror vi skal komme billigere ut av det totalt, enn om vi bestiller det ferdig... Håper jeg hvert fall
estrella Skrevet 25. november 2010 #23 Skrevet 25. november 2010 Jeg tror faktisk det kommer litt ann på - jeg HAR liksom alt av utstyret som man trenger til å lage både det ene og det andre, det eneste jeg måtte ha kjøpt er papir og kanskje noen meter med bånd. Den dagen vi skal gifte oss så har jeg lyst å lage alt selv, men ser jo alt nå at man må går for den litt lettere varianten av kort enn de kortene jeg lager ellers. Kan ikke bruke 2timer++ pr invitasjon liksom DA må jeg starte i kveld hvis jeg skal ha alt ferdig innen den dagen jeg gifter meg! Jeg tenker også litt at hvis du vil ha det veldig personlig er jo det du lager selv som regel best, men det er jo ikke alltid nødvendig at alt skal være veldig personlig og hjemmelaget? Da hadde jeg definitivt gått for ferdiglaga:)
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #24 Skrevet 27. november 2010 Det kommer vel helt an på hva man gjør ut av det? Vi lagde invitasjoner og bordkort m meny selv, på PC. Kjøpte pene kort/brevark på tanum (sånne som ligger i hyller og selges i løs vekt). Tror det ble rundt 300 kr for kort, brevark og konvolutter. Så brukte vi et bilde av oss, mekket og makket og vips - hadde vi fine og personlige invitasjoner og bordkort/menyer. Ingen av oss er spesielt fingerferidige og mye dilldall med bånd og blonder er uinteressant. Sjekket litt rundt med "ordentlige" trykksaker og sånt - men det ble dyrere og styggere. Takkekortene bestilte vi hos fotografen - trodde det var ganske naturlig.
Sunshine Skrevet 27. november 2010 #25 Skrevet 27. november 2010 Du kan for eksempel bestille store kvanta med blanke kort og konvolutter til en billig penge. Våre invitasjoner printet jeg ut på perlemorfarget ark, limte på litt hardere kartong og pyntet med bånd jeg kjøpte kjempebillig på ebay. Totalprisen husker jeg ikke, men jeg kom billigere ut enn om jeg skulle kjøpt tilsvarende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå