Gå til innhold

BETONGTETT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kjellergulv av betong hvor det siver litt fukt opp i gulvet. Antar at det er et par små hull i fuktsperren under betongen. Jeg har derfor gått til innkjøp Betongtett.

Gulvet er rettet ut med et tynt lag Gjøco Medium Sparkel.

Så mitt spm er da.. Fungerer Betongtett kun på betong, eller vil det også trekke gjennom vanlig sparkel?

M

Skrevet

Tror det er sånn at betongtett går inn i betongen, reagerer med den og krystalliseres der. Så den er nok nødt til å være i direkte kontakt med betongen, ja. Tror ikke du vil få full effekt om den skal "lete" seg fram til betongen gjennom sparkelen alle steder.

Skrevet

Ja nemlig, men lurer litt på om ikke sparkel inneholder ca. det samme som betong?

:=)

M

Skrevet

Vanlig medium sparkel (hvertfall fra Jotun, Harmoni og Norsjø) er ikke beregnet til gulv, og dette vil ikke fungere med betongtetten. Om du har brukt avretningsmasse og omtaler det som sparkel så er jeg ikke sikker :O ... Betong og avrettningsmasse er ikke det samme, men kan jo hende de har samme krystalliseringseffekt... Ikke vet jeg dessverre :O Går i klasse med en haug håndverkere så kan høre litt rundt og skrive senere i dag :)

Skrevet

Nå har jeg det :) Du kan bruke betongtetten over all sementbasert masse! Dvs avrettningsmasse, husfix og liknende. IKKE vanlig sparkel

Skrevet

Takk for svar!! :) Da er det bare å gå igang ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...