AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 Da han i starten var veldig ivrig og ville møte meg oftest mulig, da tenkte jeg litt sånn: Du er desperat du! Nå har det seg slik, dessverre, at rollene er byttet om. Nå er ikke han interessert, men det er jeg! Så typisk å ikke like hverandre på samme tidspunkt. Komiskt, men samtidig vondt. Ute ser jeg par som går tur i høstmørket, og får en støkk i meg når jeg ser en som ligner på han, som holder hender med ei. Høsten og vinteren er ei kjip tid å være singel på, ikke sant? Ekstra kjipt er det når jeg har greid å forelske meg i en som jeg ikke møter annet enn på utestedet vi pleier å henge, og som ikke har ytret noe mer interesse. Han har egentlig aldri sagt hverken det ene eller det andre, men magefølelsen pleier å ha rett. Har så lyst til å la han vite at jeg er interessert, men jeg vet liksom ikke helt hvordan. Han er den første jeg har klart å få slike følelser for siden det ble slutt med eksen min som jeg var sammen med i mange år. Vet jeg burde glemme han og move on, men enklere sagt enn gjort. Har akkurat gått opp for meg at jeg er forelsket i han. Har liksom et håp om at det ikke er helt umulig at det blir noe mellom oss, siden han var interessert tidligere. Er det sånn med menn at når de har gått videre, så er det ingen vei tilbake? Jeg vet at det dumme jeg har gjort tidligere er å fokusere på kompisene når jeg har møtt de ute, heller enn å snakke med han. Litt for å vise at jeg ikke var avhengig av han på en måte...det funket jo dårlig kan man si... Ville egentlig med dette innlegget få lettet hjertet (og hjernen!) litt. Har hatt to stressende uker foran meg, og nesten ikke rukket å tenke på dette her. Det har likevel ligget baki hodet og kvernet, for så å komme frem når jeg endelig kan slappe av igjen. Kjenner jeg er irritert over meg selv hva jeg har gjort ift. han, og overanalyserer alt for mye. Noen mindre overanalyserende tanker? På forhånd takk
jente86 Skrevet 13. oktober 2010 #2 Skrevet 13. oktober 2010 Gå videre eller be han på date. enkelt og greit.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #3 Skrevet 13. oktober 2010 Jepp, spille kostbar er en kunst de færreste mestrer. Og den er sjelden vellykket. Dum oppfinnelse. Kontakt ham og spør om han er interessert i videre kontakt mellom dere. Kanskje han tror du ikke er interessert, eller er sur pga. oppførselen din, isåfall kan du forklare at du tabbet deg ut, og beklage. Og få en avklaring på situasjonen. Ettersom du har et forhold på mange år bak deg så regner jeg med at dere ikke er tenåringer lengre, så en såpass voksen tilnærming til problemet burde være mulig. Alle menn er ikke like, men noen kan reagere sånn og trekke seg unna når de er såret. Selv om de er interessert. Det er jo bortkastet å la toget gå uten å prøve i så tilfelle? Ta kontakt, snakk sammen og finn det ut Så får du visshet.
Heisannmannen Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Hvis han var overivrig i starten, noe du ikke likte helt, og han nå har trukket seg tilbake, så kan jo det bety at han skjønte tegninga. Du trengte litt space! Så da er nok ballen hos deg. Interessen kan fortsatt være der hos ham.
Krill Skrevet 14. oktober 2010 #5 Skrevet 14. oktober 2010 Er det ikke ofte sånn det er da?! At enten så er den ene På eller så er den andre På? Også snur det.... Den ene sitter alltid med kontrollen mens den andre er den som higer etter mer. Den enkleste måten å få kontakt på er å være kjølig og fjern - da står han nok der. Eller: He is not that into you..
Kamikatze Skrevet 14. oktober 2010 #6 Skrevet 14. oktober 2010 Kjølig og avvisende virker bare i fjortisvenninners fantasiverden. Får du fyren til å føle seg som en idiot som har skutt bomskudd, bør du ikke la deg forbause om han sikter på ei helt annen neste gang. Han tok hintet, du fikk det som du ville. Neste gang legger du av deg maska og er deg selv. Liker du noen, så er det lov å vise det. Og avviser du en fyr bare fordi han viser interesse (er desp i ditt vokabular), så får han det sikkert bedre hos en som forelsker seg i ham, og ikke forelsker seg i tanken på å slippe en vinter i eget selskap.
paasan Skrevet 14. oktober 2010 #7 Skrevet 14. oktober 2010 Too much too soon, too little and now your coming unglued. Når en gutt liker deg, så vil han bruke en stor del av fritiden sammen med deg. Når du da gjentatte ganger avviser han, så dabber interessen av og han rusler videre. Hvorfor skal han fortsette med vise interesse ovenfor en som tydeligvis ikke viser noen form interesse tilbake? Du bør ta tak i dette, som anonymbruker sier. Det verste som kan skje er at han sier nei, og ikke er interessert lenger. Hvis du ikke spør, så får du heller ikke noe svar
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2010 #8 Skrevet 14. oktober 2010 Orker ikke kopiere fra flere svar her, så skriver en "fellesmelding" Jeg har på ingen måte prøvd å spille kostbar, men heller prøvd å distansere meg litt fra å sende sukkersøte meldinger til en person jeg hadde møtt kun to ganger. Det er koselig, men vet av erfaring at det skaper så mye forventinger til neste gang vi møtes (var på ferie i flere uker da slike meldinger ble sendt). Som jeg skrev innledningsvis så føler jeg meg ganske sikker på at han ikke er så interessert lengre. Vi møtes jo stort sett i helgene. Tenker at skal jeg spørre han om han vil prøve noe mer, så må jeg møte han face-to-face, men fylla er vel kanskje ikke det lureste? Også vil jeg ikke være pushy og spørre om et møte/en date heller (Ja,vet det er pysete). Tror ikke kjølig og fjern funker på den fyren der. Eller, når jeg f.eks har viet oppmerksomhet til kompisene hans mens vi har vært ute, så har han blitt slik at han har holdt rundt meg. Er det vanlig blant menn at jenter man kun har sex, at de får møte kompisene (jenter man nylig har blitt kjent med)? Jeg er ikke forelsket fordi det er høst og "trenger" noen. Tvert imot, jeg forelsker meg langt ifra lett. Det er tre år siden det ble slutt med eksen, og dette er første gang jeg er forelsket... Det er kanskje greit om jeg møter han i helga, at jeg flørter med han og viser interesse, for så å si i edru tilstand dagen etter at jeg faktisk er interessert? Hvis jeg møter han da...
Gjest Thefainter Skrevet 14. oktober 2010 #9 Skrevet 14. oktober 2010 Det er kanskje greit om jeg møter han i helga, at jeg flørter med han og viser interesse, for så å si i edru tilstand dagen etter at jeg faktisk er interessert? Hvis jeg møter han da... Mhm...og så kan du be han på date
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2010 #10 Skrevet 14. oktober 2010 Mhm...og så kan du be han på date Jeg må hvertfall sjekke responsen først Jeg har ingen god magefølelse, og jeg vet han er på datingsider. Der er jeg blokkert. Enten er det vel fordi han vil markere at han ikke vil date meg mer (lenge siden vi snakket sammen der) eller at han vil skjule for meg at han vil date igjen (redd for å miste en sengevenninne). Hva virker mest sannsynlig?
Gjest Thefainter Skrevet 14. oktober 2010 #11 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg må hvertfall sjekke responsen først Jeg har ingen god magefølelse, og jeg vet han er på datingsider. Der er jeg blokkert. Enten er det vel fordi han vil markere at han ikke vil date meg mer (lenge siden vi snakket sammen der) eller at han vil skjule for meg at han vil date igjen (redd for å miste en sengevenninne). Hva virker mest sannsynlig? Jeg veit ikke. Kanskje han har blokkert deg for å ikke kunne se deg, fordi da blir det lettere å komme over deg? (Ja, jeg prøver å ikke tenke på negativt nå) Jeg har gjort dette før hvertfall
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2010 #12 Skrevet 14. oktober 2010 Det er det vel bare han som vet. Vurderte å spørre sist jeg møtte han om hvorfor han blokkerte meg. Kunne vært morsomt om han hadde sagt: "Jeg har ikke blokkert deg, jeg har sletta kontoen min". Også ser flere av venninnene mine kontoen hans (han vet ikke hvem de er) Noe sier meg at han nå har begynt å date igjen...så får se om han kontakter meg i helgen. Tror nemlig ikke han er typen som "klarer" å forholde seg til en date og en å ha sex med. Finner jeg vel ut om jeg blir med han hjem. Fant igjen hårstrikket mitt i senga sist gang
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #13 Skrevet 15. oktober 2010 Du mener og tror veldig mye om hva denne mannen tenker. Hva med å faktisk prate med ham, i stedet for å tillegge ham meninger og følelser du ikke vet om han har.
Stefan Skrevet 15. oktober 2010 #14 Skrevet 15. oktober 2010 Han gikk nok lei etter å ha fått manglende respons, og gått videre. Det har jeg også gjort mange ganger. Jeg orker ikke bruke tid og energi på noe jeg føler jeg ikke kommer noen vei med. Og spill gidder jeg ikke lenger. Du får snakke med ham og håpe at hans gamle følelser vil blusse opp, men vær klar over at det kan være for sent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå