Gå til innhold

Råd - tatovering!

Anbefalte innlegg

Gjest Galithralia
Skrevet

Jeg tok en tatovering 1. oktober, et horus øye rett over ankelen, jeg har fulgt behandlingrådene og jeg har vært ekstremt forsiktig med den. For vel 4 dager siden stod jeg i dusjen og da "falt" litt av skorpen av (området var midten av øyet), og den ble liksom lysere. Det grodde på en ny skorpe etter en dag, men når jeg dusjet falt den av igjen, til tross for at jeg prøvde å holde foten unna vannet. Så falt en liten del til av et annet sted, så jeg tenkte at den hadde begynt å flasse. Men nå snart to uker etter at jeg fikk den, begynner jeg å bli bekymret.Det virker ikke som om den flasser i det hele tatt, utenom de to, nå tre områdene som er gråe (!), og jeg har sørget for å smøre ofte med den salven jeg fikk med. Den har ikke flasset eller noe utenom de "hullene" som nå er gråaktige, mens resten av tatoveringen er svart, med en slags skorpe oppå. Den har noen små klumper, når jeg berører den lett med fingrene. Er dette normalt?

Det er min første tatovering, så jeg er veldig bekymret for at jeg kanskje har klart å ødelegge den, selv om jeg har vært så forsiktig!

Skal se om jeg får lagt til et bilde senere, men hadde satt pris på svar! :tristbla:

Skrevet

Du må ringe tatoveringsstedet du tok den på så fort som mulig i morgen tidlig. Vi her kan rådgi deg alt vi kan, og sikkert komme med masse tips, men det beste for deg er å snakke med ham som laget tatoveringen. Han vet aller best.

Skrevet (endret)

hei!

Noe lignende skjedde med min første tatovering også. Jeg smurte den så mye som jeg skulle og på grunn av det (tror jeg) fikk jeg en del småkviser rundt og på tatoveringen. Da alle bitene av skorpen hadde falt av, ble den litt blassere i farge, men jeg fylte på den etter noen måneder (gratis) for å få en litt sterkere farge.

Nevnte ikke tatovøren noe sånt til deg? Altså med tanke på å fylle på farge?

Det er uansett absolutt best at skorpen faller av av seg selv, hvis ikke kan tatoveringen bli veldig blass og stygg. Så ikke pell! :opplyser:

Edit: Bra valg av motiv forresten! :fnise:

Endret av Isis_
Gjest Galithralia
Skrevet

Du må ringe tatoveringsstedet du tok den på så fort som mulig i morgen tidlig. Vi her kan rådgi deg alt vi kan, og sikkert komme med masse tips, men det beste for deg er å snakke med ham som laget tatoveringen. Han vet aller best.

Problemet er at jeg ikke rekker bort til dem når de har åpent fordi jeg jobber ut hele uken :( Eventuelt må jeg ringe og så gå innom neste uke... :(

Gjest Galithralia
Skrevet

hei!

Noe lignende skjedde med min første tatovering også. Jeg smurte den så mye som jeg skulle og på grunn av det (tror jeg) fikk jeg en del småkviser rundt og på tatoveringen. Da alle bitene av skorpen hadde falt av, ble den litt blassere i farge, men jeg fylte på den etter noen måneder (gratis) for å få en litt sterkere farge.

Nevnte ikke tatovøren noe sånt til deg? Altså med tanke på å fylle på farge?

Det er uansett absolutt best at skorpen faller av av seg selv, hvis ikke kan tatoveringen bli veldig blass og stygg. Så ikke pell! :opplyser:

Edit: Bra valg av motiv forresten! :fnise:

Jeg har ikke fått noen kviser eller noe sånt, men den klør! Noe jeg tar som et tegn på at den er normal, siden jeg fikk høre at den ville begynne å klø. Nei han sa ingenting om det, jeg vurderer å gi den en uke til..men er litt usikker, er litt bekymret :/

takk :)

Skrevet

Håper i alle fall at det ordner seg best mulig for deg. Motivet høres kjempefint ut forresten. :)

Skrevet

Dette er helt normalt, har fire tatoveringer og alle mine har vært sånn, den blir jo aldri like svart som det den er helt i begynnelsen, skorpen detter av litt etterhvert, ikke noe å bekymre seg over. bare ikke pell for da ka du få "rifter" i blekket og det er ikke pent.

Skrevet (endret)

De aller fleste tatoveringstudioer tilbyr etterfylling av tatoveringer helt gratis, ettersom det er så vanlig at noe farge blir borte når skorper faller av.

Endret av lykkeknotten
Gjest Galithralia
Skrevet

Dette er helt normalt, har fire tatoveringer og alle mine har vært sånn, den blir jo aldri like svart som det den er helt i begynnelsen, skorpen detter av litt etterhvert, ikke noe å bekymre seg over. bare ikke pell for da ka du få "rifter" i blekket og det er ikke pent.

Ble enkelte av dine og helt sån gråaktige? Det er i grunn egentlig det som har gjort at jeg ble veldig bekymret, jeg skal fortsette å smøre den, og ringe Leading Light imorgen og så se det ann der ifra. Jeg har aldri tatt en tatovering før, så det er jo godt mulig jeg overreagerer men men :lete:

Skrevet

Ble enkelte av dine og helt sån gråaktige? Det er i grunn egentlig det som har gjort at jeg ble veldig bekymret, jeg skal fortsette å smøre den, og ringe Leading Light imorgen og så se det ann der ifra. Jeg har aldri tatt en tatovering før, så det er jo godt mulig jeg overreagerer men men :lete:

Spørs litt hvor gråaktig du mener? :/

Alle mine har vært i grå stadiet, mørk grå aktig.

Synes det høres helt normalt ut hvertfall, det er jo ikke værre enn å la det gå et par uker til å se hvorda den utvikler seg, hvis den skulle ha behov for etterfylling er det jo best å gjør det når den har grodd seg til uansett :)

men tror du kan slappe av

Skrevet

Synes det høres helt normalt ut hvertfall, det er jo ikke værre enn å la det gå et par uker til å se hvorda den utvikler seg, hvis den skulle ha behov for etterfylling er det jo best å gjør det når den har grodd seg til uansett :)

Gjest Galithralia
Skrevet

ja der det har blitt "hull" er det en gråfarge, men den er litt mørk men ikke helt svart heller, sånn midt i mellom svart og en helt vanlig grå farge -mørkgrå :) Resten av den er som sagt svart med en slags hinne/skorpe over og litt klumpete enkelte steder, denne fargen er glinsende svart her da

Ble litt mer lettet nå, ja tenker å hvertfall vente litt siden jeg uansett ikke kan komme meg ned til dem før etter helgen. tusen takk!

Skrevet

Dette er ikke noe å bekymre seg for TS :) Jeg har to tattoveringer. Den første jeg tok gikk alt "smertefritt" med, men nr 2, som jeg tok i sommer fikk jeg noe av samme problemet som du opplever nå med. Det datt av "biter" og deler av den så i mine øyne veldig grå og blass ut. Jeg syntes det var synd men tenkte den fikk være som den ble. Etter ca 2 mnd når hele helingsprosessen var over og jeg hadde sluttet helt og smøre så jeg at de bitene som hadde sett grå ut i forhold til resten før nå så like svart ut som resten. Tattoveringen er nå kjempesvart (når jeg sammenligner med den gamle som ble tatt for 2 år siden).

Gi det den tiden det trenger :)

Gjest Galithralia
Skrevet

Dette er ikke noe å bekymre seg for TS :) Jeg har to tattoveringer. Den første jeg tok gikk alt "smertefritt" med, men nr 2, som jeg tok i sommer fikk jeg noe av samme problemet som du opplever nå med. Det datt av "biter" og deler av den så i mine øyne veldig grå og blass ut. Jeg syntes det var synd men tenkte den fikk være som den ble. Etter ca 2 mnd når hele helingsprosessen var over og jeg hadde sluttet helt og smøre så jeg at de bitene som hadde sett grå ut i forhold til resten før nå så like svart ut som resten. Tattoveringen er nå kjempesvart (når jeg sammenligner med den gamle som ble tatt for 2 år siden).

Gi det den tiden det trenger :)

På arket jeg fikk fra dem, stod det at grotiden er normalt 5-14 dager. Når sluttet du å smøre på din? :)

Skrevet

På arket jeg fikk fra dem, stod det at grotiden er normalt 5-14 dager. Når sluttet du å smøre på din? :)

Det var vel noe sånt det sto på mitt og, men min så fremdeles tørr ut, og i tillegg flasset den litt i 1 til 2 mnd etter jeg hadde tatt den, så smørte litt på og av når jeg så at den var tørr, og tror det gjorde susen :jepp: Nå er den i allefall kjempefin!

Gjest Galithralia
Skrevet

Det var vel noe sånt det sto på mitt og, men min så fremdeles tørr ut, og i tillegg flasset den litt i 1 til 2 mnd etter jeg hadde tatt den, så smørte litt på og av når jeg så at den var tørr, og tror det gjorde susen :jepp: Nå er den i allefall kjempefin!

Hmm får vel bare fortsette å smøre til den har mistet hele skorpen da, mangler jo hele ennå, da de tre bitene er spredt :)

Skrevet

Hmm får vel bare fortsette å smøre til den har mistet hele skorpen da, mangler jo hele ennå, da de tre bitene er spredt :)

Hørtes ut som en god ide :) Du får ikke gjort noe med det mens det er skorpe uansett! Er det fortsatt blasse felter når hele er ferdig og den ikke er tørr eller flasser lenger kan det være lurt å kontakte tattovør for påfyll!

Gjest Galithralia
Skrevet

Da var hele skorpen vekke :jepp: og den ser ganske så bra ut! Tror kanskje jeg stikker innom etter eller før jul og fyller litt på, men den ser veldig fin ut :ler:

Skrevet

Kan du ikke legge ut et bilde så vi får se? Jeg syntes den hørtes så fin ut! :jepp:

Gjest Galithralia
Skrevet

Ser ut som om jeg har blitt banket eller noe, men det er bare lyset :gjeiper:

post-24040-1287590263,9626_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...