Quirky Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 Siden tråden noem startet om favorittplagg ikke ovveraskende ble uutholdelig kjedelig, tar jeg meg friheten å starte en ny tråd- hva er favorittplagget ditt, bortsett fra koseklær? Ikke det mest behagelige plagget ditt, men det plagget som kler deg best, får deg til å føle deg fantastisk, er spennende- plagg som har andre kvaliteter enn "behagelig" eller "praktisk"? Siden jeg starter tråden og dermed lager reglene: det er tillat å nevne flere plagg, selv greier jeg ikke å begrense meg til et eneste...
Transe Skrevet 13. oktober 2010 #2 Skrevet 13. oktober 2010 For meg er kjole også koseplagg, men det er utallig type kjoler da vet du.
Plutseliten Skrevet 13. oktober 2010 #3 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg har begynt å like blazere veldig godt... Føler meg fresh i det, rett og slett. Så det er vel kanskje mitt favorittplagg for tiden.
Independent_ Skrevet 13. oktober 2010 #4 Skrevet 13. oktober 2010 En vintage blazer som passer perfekt til kroppen min og kan brukes sammen med ALT i sin tid var den skreddersydd så det er bare flaks at den passer meg så godt.
Vera Vinge Skrevet 13. oktober 2010 #5 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg har en rosa (en sterk rosafarge, men likevel ikke veldig skarp) silkekjole jeg er veldig glad i. Jeg har ikke hatt den mer enn halvannet år, så om den består tidens tann vil jo vise seg. Men den føles som en sikker vinner når jeg skal pynte meg og ikke vet hva jeg skal ha på meg. Den har en nyanse som kler meg og den er ganske flatterende med en passe dyp utringning og markering i livet siden jeg bruker belte på den. Og så er det noe med at det nok er det dyreste plagget jeg har, og det eksklusive gjør nok at jeg blir ekstra glad i den (altså det at jeg merker på kjolen at den er av bedre kvalitet enn en del annet jeg har). Kjolen er for øvrig fra Birger Day et Mikkelsen. Og så har jeg en liten sort en, som også må gå under en av favorittene. Det er en svart fløyelskjole, kjøpt brukt. Den er relativt kort, har korte ermer og jeg bruker belte i livet på den. Jeg syns den kan varieres i det uendelige og er en perfekt løsning å ha i bakhånd når jeg skal pynte meg litt i vinterhalvåret. Og så syns jeg den også fremhever mine beste trekk, nemlig beina og livet. Jeg vil også nevne et annet plagg jeg er utrolig glad i. Nemlig en lang og tjukk mørkegrå cardigan med store knapper og tilhørende skinnbelte i livet, fra Stella Nova. Det høres kanskje kjedelig ut, men jeg er så fornøyd med den. Den kan brukes både som kort kjole og lang cardigan, og den er ganske elastisk, sånn at den former seg etter kroppen. Og så passer den til alt, og kan fint brukes som en slags ytterjakke om høsten og våren. Jeg tror altså klærne jeg har av bedre kvalitet, er klær jeg over tid vil være mer fornøyd med. Noe jeg tror er en kombinasjon av at jeg tenker meg nøyere om når jeg kjøper kvalitet, og at klærne holder seg bedre, både stilmessig og når det gjelder kvalitet. Men så vet jeg også at tilfeldige bruktkjøp kan bli skapfavoritter.
Wildy Skrevet 13. oktober 2010 #6 Skrevet 13. oktober 2010 Har et par korte,svarte skjørt som er absolutt favoritter. Alt avhenging av tilbehør kan de brukes både til hverdag og fest. Er også veldig glad i en svartm helt enkel silkekjole jeg har. Sitter som et skudd i midjen, uten å bli trang over skuldrene ( mitt problem som regel med kjoler...er for bred på toppen og for smal på midten...), og kan brukes til litt pent og mere pent. Er også veldig glad i en svart ullåpe jeg har, i sin tid kjøpt på Husfliden. Litt spesiell, men ikke så mye at den "skriker". Sitter godt, og er god og varm. Men den absolute favoritten? Siste innkjøp av ballkjole, tror jeg. Lang, hovedsaklig svart, med innsetting foran i dus rosa. Blomsterbroderier på den ene siden, lite slep bak, smale stropper og snøring i ryggen. Veldig enkel, men også veldig fin. Føler meg som en dronning i den ( selv om den er håpløst upraktisk ved toalettbesøk...)
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #7 Skrevet 13. oktober 2010 En tøff svart kåpe som at på til er veldig varm (alpakka, ull og mohair). Dyr, men er så spesiell at den ikke går ut av moten.
Quirky Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 14. oktober 2010 For meg er kjole også koseplagg, men det er utallig type kjoler da vet du. Kjole kan være koseplagg indeed, når jeg refererte til "koseplagg" var det joggebukser, onepiece etc jeg siktet til. Du kjører koseplagg med stil! Dere transer er generelt langt bedre på "feminin-konseptet" enn kvinner flest! :D
Quirky Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 14. oktober 2010 Glemte å bidra med mine favoritter: Sort knelangt pencil-skjørt i skinn (må få det sydd inn så jeg kan bruke det igjen ) Grått knelangt pencil-skjørt i skinn Fuskpelsvestene mine ( i krem og mørk grått) Skinnjakker i henholdsvis grått og sort Maxi-kjolene mine( har maaange) Blazer fra Acne Supra high-waist jeans fra Acne Pencilskjørt med superhøy midje fra Acne Vinterjakke i rett, klassisk modell fra Acne Lang sort trenchcoat fra Cheap Monday Ok, må stoppe før jeg kommer på mer...
Transe Skrevet 14. oktober 2010 #10 Skrevet 14. oktober 2010 Kjole kan være koseplagg indeed, når jeg refererte til "koseplagg" var det joggebukser, onepiece etc jeg siktet til. Du kjører koseplagg med stil! Dere transer er generelt langt bedre på "feminin-konseptet" enn kvinner flest! :D Takk for den replikken
FantasDick Skrevet 14. oktober 2010 #11 Skrevet 14. oktober 2010 Favorittplagg pleier å variere, men jeg har noen slagere! - Sort, kort skinnjakke. Den er fake (PU), sitter som et skudd og er den jeg slenger på om jeg ikke vet hva som passer til antrekket. - Sort, enkel knelang kjole med vannfall i utringningen - den passer til alt! Den har vært en trofast venn i litt over 9 år og sitter perfekt! Det er kjolen jeg tyr til om jeg ikke vet hva jeg skal ha på meg. - Sort knelangt pencilskirt med litt høy midje. Sitter perfekt og passer til "alt".
cyanid Skrevet 14. oktober 2010 #12 Skrevet 14. oktober 2010 den blå alvejaken min med laaang blå hette og hvite sopp brodert på! kjole i samme stilen, blå og lang hette og magisk grønt "strimmel" skjørt, altså strimler sydd på et tau en binder rundt blånisselua mi! jeg ser ut som en vandrende blå sopp ;D de svart og gul stripete fluffleggvarmerene mine + de regnbuestripede ja jeg har en rar stil men det er jo så gøy :D
Honesty Skrevet 14. oktober 2010 #13 Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Nja, det er så mangt, men favorittene er nok et par kjoler av typen "den lille sorte"; den ene fra Tiger, den andre fra Filippa K. Den fra Tiger har båthals og 3/4 trange ermer, den fra Filippa K har korte ermer, og har en liten splitt med knapp bak i nakken. Ellers digger jeg den nye toppen min fra Whyred, som egentlig ikke var "min stil" pr. definisjon, men som er veldig tøff på, og spesielt sammen med de blanke, gråblå jeansene med høy midje fra Filippa K. Generelt føler jeg meg nok finest når jeg har på meg enten et smalt skjørt eller en enkel kjole som er litt kortere enn knelengde, og selvsagt matchet med tøffe strømper og sko. Jeg gleder meg også å ta i bruk den kongeblå kåpen fra BZR som jeg kjøpte i fjor. Jeg er også totalt avhengig av div. cardigans, og akkurat nå er favoritten en helt enkel, litt lang svart sak fra Benetton. Endret 14. oktober 2010 av Honesty
MissMia88 Skrevet 14. oktober 2010 #14 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg har en nyydelig Odd Molly kjole som jeg føler meg utrolig søt i! tight i toppen og stort skjørt. Føler meg litt som en eplepike Favorittplagget for tiden!
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2010 #15 Skrevet 14. oktober 2010 En Odd Molly strikkekjole - dessverre begynner den å bli tynnslitt etter flere års bruk. Passer til alt, både hverdags og - om ikke fest og galla, så i hvert fall ganske pynta anledninger. Den nye røde parkasen min
Quirky Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #16 Skrevet 14. oktober 2010 Takk for den replikken You're welcome! :D Jeg har ekstremt stor respekt for transer, en mann som mestrer skyhøye killer heels like godt som meg er i min bok en skikkelig MANN. Og i Norge er det jo mest transer som har skjønt greia med femininitet. :D
Quirky Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #17 Skrevet 14. oktober 2010 You're welcome! :D Jeg har ekstremt stor respekt for transer, en mann som mestrer skyhøye killer heels like godt som meg er i min bok en skikkelig MANN. Og i Norge er det jo mest transer som har skjønt greia med femininitet. :D Jeg skulle ønske at forloveden min var bittebittelitt transe- bare sånn at han kunne forstå at selv om han greier seg med to par sko (vintersko og sommersko), har jeg et reelt behov for 40 par. :D Og at man faktisk aldri får mange nok kjoler...
Independent_ Skrevet 14. oktober 2010 #18 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg har svart lenger opp i tråden, men velger å endre mitt favorittplagg. Var i dag å kjøpte meg en ny parkas og tror den kommer til å bli mitt ynglingsplagg hele vinteren, den er sååå varm og god
CoffeeGirl Skrevet 14. oktober 2010 #19 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg har svart lenger opp i tråden, men velger å endre mitt favorittplagg. Var i dag å kjøpte meg en ny parkas og tror den kommer til å bli mitt ynglingsplagg hele vinteren, den er sååå varm og god Jeg er helt enig - den nye Fjellreven-parkasen min er mitt favorittplagg
gohege Skrevet 16. oktober 2010 #20 Skrevet 16. oktober 2010 gina tricot basic singlettene! elsker dem, tror jeg har 5 stk av dem nå.. freshe farger, og passformen har holdt siden jeg kjøpte dem, og la oss si at de har verdt i vaskemaskinen en del ganger : D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå