Gå til innhold

Lengde på slør og kjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei!

Jeg lurer på hva som er vanlig lengde på slør og kjole i dag?

Har altid hatt en drøm om å ha langt slør og langt slep på kjolen min, men er redd for at det blir for mye hvis dere skjønner...

Blir det rart å ha et slør og et slep som er ca tre meter langt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt opp til hver og en synes jeg, hva man vil ha på sin store dag!

Personlig synes jeg ikke slep og slør er så veldig stas, men i tilfelle passer dette best til en kirkelig vielse.

Om det skal foregå borgerlig ville jeg unngått begge deler. Men det er bare min mening! :)

Håper du finner det som passer best for deg :)

Skrevet

Min kjole hadde slep, men var nok ikke så langt som du ønsker deg. Sløret mitt var kant i kant med slepet på kjolen som du kan se

her

Skrevet

Min kjole (som jeg snart skal bruke!! :bolledeig: ) bestilte jeg fra kina, og fikk den skreddersydd med et slep som var to meter fra der kjolen traff gulvet. Dessverre (?) ble kjolen absolutt perfekt - utenom dette slepet. Kan vel si at jeg angrer litt nå, for det er absolutt skrekkelig langt, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere det.. Men det er kanskje litt fordi jeg mangler en sånn hempe eller ett eller annet, til å binde den opp litt, når jeg skal forflytte meg. Vurderer å få ordnet dette selv, men vet ikke hvordan det skal gjøres for å se bra ut. Beklager langt her nå.. POenget - vurder nøye om du faktisk ønsker så langt slep - det har alltid vært min drøm, men det ble faktisk litt too much!

Skrevet

Mitt var kant i kant med kjolen (relativt kort slep på kjolen). Jeg tok av meg slepet etter vielsen og det er jeg veldig glad for, siden det var litt i veien.

Skrevet

Jeg har altid tenkt å ha langt slep og slør, men jeg fant ut at dette ble litt mye å holde styr på under middag, dans osv...

Derfor har jeg nå kjøpt to kjoler som jeg skal bruke, jeg skifter kjole etter fotografbesøket er overstått.....

Den første kjolen skal jeg bruke under vielsen, den har et slep og slør på ca to meter:)

Den andre kjolen er en ballkjole uten slep, og da har jeg bare et kort slør som rekker til midjen...

Skrevet

Tror nok at opp til 120-150 cm er vanlig sleplengde på kjoler som er kjøpt i norske brudebuketter, uten at jeg skal si det helt sikkert... tror min har et slep som er ca en meter, med slør som er akkurat litt lenger, slik at kanten på sløret går rett utenfor slepet på kjolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...