Gå til innhold

Tupperware

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal på Tupperware-party snart, og lurer på om dere har noen erfaring med produkter som er gode? Hva anbefaler dere å kjøpe? Hvordan er prisnivået - husker dere hva dere måtte gi for de tingene dere har?

Håper på innspill :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig glad i stjernelokkbollene mine! Mitt sett er på 3 boller i ulik størrelse, samt at jeg arva en liten boks fra mormor for noen år tilbake. Husker ikke hvor mye jeg betalte, da det begynner å bli mange år siden jeg kjøpte disse.

Bollene blir brukt til baking (den største), av og til som snopskåler, til å lage f.eks tatziki, salatbolle og annen matoppbevaring. Lokket er helt tett, bare legg det på bollen, og trykk med håndflata på midten, og lokket "forsegles". Strålende til tilberedning og oppbevaring :jepp:

Har du små barn så er gjerne denne en hit.

Skrevet (endret)

http://www.tupperware.no/xchg/nordics/hs.xsl/926.html

har du katalogen, hvor prisene står. Jeg har skapene fulle av Tupperware, er spesielt glad i min EasyRice, den er genial for oss. Litt ris oppi, litt vann, inn i mikroen og Ta-da! Utrolig lett å vaske for hånd eller i oppvaskmaskin, jeg koker ikke lenger ris i kjele.

UltraPro er også et merke som jeg liker godt, selv om disse er noe dyre. Ildfaste former som aldri må skrubbes. Bruker de også for å steke kjøtt osv i stekeovn.

Universal grønnsaksskreller er for meg også en hit i hverdagen, og supre julegaver :)

Og ellers er jo tupperware best på oppbevaring, matbokser og selvfølgelig kniver :)

Jeg er "avhengig" ;)

Endret av gullhjerte
Skrevet

TS her:

Dette hørtes jo bra ut! Jeg har katalogen, hadde ikke sett at det sto priser der.

Jeg kikka også på UltraPro, det så jo ut som former det er fint å servere i også. Jeg mangler ildfaste former med lokk, så det er nok noe jeg kommer til å kjøpe. Liker å holde maten varm lengst mulig!

Jeg tenkte også på urtehakkeren. Er det noen som har erfaring med den?

Skrevet

Jeg har mange produkter fra Tupperware, og de som brukes desidert mest er:

- salatslynga

- knivsliperen

- grønnsaksskrelleren

Ellers har jeg en del oppbevaringsbokser som jeg bruker til mel og pasta osv...

Resten er vel i bunn og grunn støvsamlere... :)

Skrevet

Jeg synes mye fra Tupperware er oppskrytt og dyrt skapfyll, men vi har også en del ting derfra som er ofte i bruk og som jeg er veldig fornøyd med.

-boksåpneren. Ingen over ingen ved siden.

-melboks. Samme hvilken, bare lokket er greit å få opp, kjekt å slippe lekk melpose i skuffen.

-bakebollen - passe stor, god å bruke, lett å vaske, og lokket som "popper" opp når deigen er ferdig hevet er veldig kjekt.

-matboksene. De er tette og ved brudd i "linken" etter lang tids bruk er det bare å levere den inn, så får man ny

Skrevet

Jeg synes mye fra Tupperware er oppskrytt og dyrt skapfyll, men vi har også en del ting derfra som er ofte i bruk og som jeg er veldig fornøyd med.

-boksåpneren. Ingen over ingen ved siden.

-melboks. Samme hvilken, bare lokket er greit å få opp, kjekt å slippe lekk melpose i skuffen.

-bakebollen - passe stor, god å bruke, lett å vaske, og lokket som "popper" opp når deigen er ferdig hevet er veldig kjekt.

-matboksene. De er tette og ved brudd i "linken" etter lang tids bruk er det bare å levere den inn, så får man ny

Har boksåpneren jeg og, og er jevnt over fornøyd med den. Opplever av og til at det er vanskelig å få av lokket selv om jeg har brukt åpneren helt rundt. Limet er rett og slett for sterkt til at jeg klarer å få av toppen på boksen. Dessuten kommer jo flere og flere bokser med egen "åpningsmekanisme", så det går lenge mellom hver gang jeg får bruk for den :)

Gjest Ruccola
Skrevet

*oppbevaringsskåler i forskjellige størrelser med lokk

*melboksen

*slikkepotten

*bakeskrapen, eller hva det heter :)

*urte/løk kutteren er super, men sambo er endasuprere på det, så den står i skapet og blir nesten ikke brukt :)

Ellers har jeg endel som ikke blir brukt dessverre. Har UltraPluss'en, men har faktisk aldri brukt den! Savner oppskrifter og har aldri komt i gang :(

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med oppbevaringsboksene.

Det jeg gjorde var å måle opp hvor mange liter en pakke sukker, mel, havregryn, melis mm var og så kjøpte jeg boks som passet til det.

Skrevet

Jeg har ikke veldig mye Tupperware, men er veldig glad for boksåpneren, grønnsaksskrelleren og brødkniven.

I tillegg har jeg et par av de skålene som kan trykkes flate når de oppbevares, de er greie fordi de tar liten plass når de ikke er i bruk.

• 5 uker senere...
Skrevet

Jeg elsker 'osteklokken' (Chee smart? ) og grønnsaksskrelleren.

Påleggsboksene som kan stables i høyden er også kjekke, og 'Optimum'-boksene. Jeg har en stor til mel og en litt mindre til sukker. :jepp:

Skrevet

Isskjea, slikkepottene, tolitersmålet, bakebollen, kjevlet, salatslynga

Er jeg avhengig av. Og er kjempefornøyd med alt av plastbokser og skåler jeg har kjøpt

Men jeg angrer på at jeg kjøpte en sånn "kvern". Den funker dårlig. Og en sprøytepose til krem, som var helt rund plast og skulle trykkes på, var heller ikke et godt kjøp

Skrevet

Hva synes dere om den Quick Chef III? Her er link.

Jeg har nettopp bestilt den, men har ikke fått den enda. Jeg er veldig spent på å se hva den kan gjøre. Jeg har ikke håndmikser, og jeg håper at den kan erstatte denne på de fleste områder. Jeg er ikke superaktiv på kjøkkenet, men ser for meg å bruke den til å blande diverse i forbindelse med baking (ikke deig da, selvsagt!), piske krem, hakke tomater til sauser, hakke løk osv.

Jeg fikk demonstrert løk-hakking på party, og da var jeg imponert. Men samtidig ble det jo VELDIG små biter da, så det er ikke til bruk i salat, akkurat.

Mannen min har veddet på at det blir en støvsamler, men jeg håper at jeg skal slippe unna å måtte kjøpe elektrisk håndmikser.

Hva tror dere? Er denne i bruk hos dere, eller er det for tungvindt/upraktisk/gjør ikke det samme som en håndmikser?

Skrevet (endret)

Hva synes dere om den Quick Chef III? Her er link.

Jeg har nettopp bestilt den, men har ikke fått den enda. Jeg er veldig spent på å se hva den kan gjøre. Jeg har ikke håndmikser, og jeg håper at den kan erstatte denne på de fleste områder. Jeg er ikke superaktiv på kjøkkenet, men ser for meg å bruke den til å blande diverse i forbindelse med baking (ikke deig da, selvsagt!), piske krem, hakke tomater til sauser, hakke løk osv.

Jeg fikk demonstrert løk-hakking på party, og da var jeg imponert. Men samtidig ble det jo VELDIG små biter da, så det er ikke til bruk i salat, akkurat.

Mannen min har veddet på at det blir en støvsamler, men jeg håper at jeg skal slippe unna å måtte kjøpe elektrisk håndmikser.

Hva tror dere? Er denne i bruk hos dere, eller er det for tungvindt/upraktisk/gjør ikke det samme som en håndmikser?

Ut i fra bildet minner den om kverna på stavmikseren min. Den er kanskje en del større. Personlig tror jeg stavmikseren med visp og kvern hadde satt denne øverst og innerst i skapet. Klarer ikke å se for meg at denne pisker krem skikkelig. I alle fall får man seg en liten treningsøkt ;) Men til å kutte løk, tomater etc er den sikkert strålende. om det er denne man har tilgang på.

Endret av fruBeist
  • 6 måneder senere...
Skrevet

Den runde dingsen som finhakker løk osv bruker jeg hver eneste dag! Knivene er geniale! Jeg er konsulent og kan gå god for 98% av varene! Liker ikke mandel/oste raspen deres, den kasta jeg...

Skrevet

Redbull: Finnes det mindre beholder som passer på Salad to go?

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte den osteboksen, men den ble utrolig fuktig (det rant vatn på vegene) og osten mygglet fortere enn vanlig...

Jeg bruker dessuten melboks, sukkerboks og pastaboks med måleskjeer, og de er jeg super fornøyd med. Bacon saksen er forresten genial, der du får vasket inni mellom bladene.

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg har ikke så mange Tupperware-ting, men er godt fornøyd med den store kaketina. (Var det Festboks den het, mon tro?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...