Gå til innhold

Hvor mange gjester og totalsum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

Jeg skal gifte meg (hurra!) og er derfor begynt å surfe litt på ulike forum. Mange skriver hvor mye de bruker på bryllupet, men ikke hvor mange gjester eller evt omvendt.

Vi er akkurat blitt forlovet og aaaaner ikke hvilken type bryllup vi skal ha, gjesteliste, budsjett eller noe.

Har veldig lyst å høre fra dere som har eller skal gifte dere:

Hva kostet bryllupet til sammen og hvor mange gjester hadde dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

65 til middag

15 kaffegjester

ca 150 000

Noen billige løsninger (klær, pynt, kaker), og en noen dyre løsninger (lokale, transport, mat) fordi vi ikke ønsket et helt tradisjonelt bryllup.

Endret av Sunshine
Skrevet

49 gjester, havner på ca 100.000 uten bryllupsreise.

Skrevet (endret)

Vi hadde 20 gjester til middag og totalt 47 til kaffi. Totalsummen ble en plass mellom 45 000 og 50 000, inkludert frisør til meg, brudgom og min forlover, fotograf, solist i kirka, kjole med tilbehør, leid dress, mat, kaker (bestilte bryllupskake og en annen kake, resten av kakene bakte mamma, svigermor, venninner og tanter; bor på vestlandet hvor det er vanlig med MANGE kaker i festlig lag :gjeiper: ), drikke, pynt, blomster, trykksaker, kirke (giftet ikke oss i den kirken vi sogner til) og hotell bryllupsnatta. Bryllupsreise droppa vi, så det har vi ikke brukt penger på.

Endret av TheaH
Skrevet

65 til middag

15 kaffegjester

ca 150 000

Noen billige løsninger (klær, pynt, kaker), og en noen dyre løsninger (lokale, transport, mat) fordi vi ikke ønsket et helt tradisjonelt bryllup.

Bryllupsreise kom i tillegg :)

Skrevet

Ble til slutt 64 stk. til middag,(Inviterte like godt alle både til kaffe og middag) endte på 40-45 000,- (alt inkludert, forutenom reise)

Skrevet

75 til middag, 15 ekstra til kaffe. En del som ikke kunne komme, så vi hadde mat og alt til 80 middagsgjester og 20 kaffegjester. Totalsummen vår ble litt under 40 000, og vi fikk til en liten bryllupsreise til 6-7000 i tillegg.

Skrevet (endret)

Heisann :)

Jeg skal gifte meg (hurra!) og er derfor begynt å surfe litt på ulike forum. Mange skriver hvor mye de bruker på bryllupet, men ikke hvor mange gjester eller evt omvendt.

Vi er akkurat blitt forlovet og aaaaner ikke hvilken type bryllup vi skal ha, gjesteliste, budsjett eller noe.

Har veldig lyst å høre fra dere som har eller skal gifte dere:

Hva kostet bryllupet til sammen og hvor mange gjester hadde dere? :)

Endret av Evelin
Skrevet

Vi får mellom 40-50 gjester, blir nok til at vi inviterer omkring 48. Har satt av 110 000 kr til det, men regner med at det blir en del billigere en det (tenker vi lander på omkring 80 000 kr). Liker bare å sette av mer. Bryllupsreisen kommer i tillegg, og vil foregå sommeren etter vi gifter oss.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

93 gjester, 140 000 kr. 5 retters, vin, dagen ble fin;) Summen dekket alt av materiale til invitasjon, pynt, klær, gavekort til de som stilte opp som toastmastere, musikk, servitører.. og en eske sigarer. Brydde meg ikke om brudepikene hadde matchende kjoler, men ønsket at gjestene skulle kose seg, uten at jeg måtte imponere med svane-skulptur i is eller champagnefontene.

Skrevet

en grei tommelfingerregel er 1000kr pr pers, som dekker alt utenom brudekjolen.

Skrevet

Ca 94 gjester, kommer på ca 175.000, uten bryllupsreise

Skrevet

Vi hadde 105 gjester til middag og fest og betalte ca 160.000 kr uten bryllupsreise. Da inneholdt summen absolutt alt fra mat og underholdning, til frimerker, trykksaker og gifteringer. Vi brukte forøvrig lite penger på pynt og slikt og mye penger på underholdning, vin, fri bar etc for å gjøre festen best mulig.

Skrevet

Har såvidt begynnt å planlegge her, så lang ser det ut til ca 60 stk til middag (ingen ekstra kaffegjester), og budsjett på 200 000, bryllupsreise i tilegg.

Skrevet

Har såvidt begynnt å planlegge her, så lang ser det ut til ca 60 stk til middag (ingen ekstra kaffegjester), og budsjett på 200 000, bryllupsreise i tilegg.

Hva slags utgiftsposter har dere da? Synes det virket som en veldig stor sum penger, for 60 gjester?

-----------

Vi har satt opp et budsjett på 100.000, da blir det rundt 75 gjester (mat + fri bar). Får band til en billig penge da kjære er musiker. Har valgt å legge en del penger i fotograf. Blir å bruke lite på pynt og blomster.

Skrevet

Vi hadde 65 gjester. Selskapet kom på ca 100 000,-. I tillegg kom klær, blomster, invitasjoer m.m. Det er noen år siden vi giftet oss, så det hadde vært ca 15% dyrere i dag.

Skrevet

Hva slags utgiftsposter har dere da? Synes det virket som en veldig stor sum penger, for 60 gjester?

-----------

Vi har satt opp et budsjett på 100.000, da blir det rundt 75 gjester (mat + fri bar). Får band til en billig penge da kjære er musiker. Har valgt å legge en del penger i fotograf. Blir å bruke lite på pynt og blomster.

Dro lasset hos oss var maten som kom på 100 000, drikke til maten på ca 25 000, bar på omtrent 20 000.

Jeg fikk sydd kjolen i London som en gjentjeneste, så den betalte jeg bare 20 000 for. (stoff primært)

Ellers så var det musikk både i kirken og til dansen, trykk av invitasjoner, programm i kirke, menyer, blomster i kirke, lokale, buketter både til meg og ternene. (de fikk sydde kjoler de og, men de betalte jeg ikke for)

Fotograf, og pynting ellers....

Han betalte bryllupsreisen, som er vanlig tradisjon der vi kommer fra. Jeg aner ikke hva den kom på, men kan annta at den kom på ca 60-70 000.....

Skrevet

Dro lasset hos oss var maten som kom på 100 000, drikke til maten på ca 25 000, bar på omtrent 20 000.

Jeg fikk sydd kjolen i London som en gjentjeneste, så den betalte jeg bare 20 000 for. (stoff primært)

Ellers så var det musikk både i kirken og til dansen, trykk av invitasjoner, programm i kirke, menyer, blomster i kirke, lokale, buketter både til meg og ternene. (de fikk sydde kjoler de og, men de betalte jeg ikke for)

Fotograf, og pynting ellers....

Han betalte bryllupsreisen, som er vanlig tradisjon der vi kommer fra. Jeg aner ikke hva den kom på, men kan annta at den kom på ca 60-70 000.....

Å jøye meg, 125 000 kr bare på middag å drikke! Med 60 gjester så er jo det over 2 000 kr per person! Hva i all verden er det dere skal servere? Håper virkelig at det blir verdt det!

Bryllupsreise til 60 000-70 000, hvor skal dere da? Til månen? Hadde mannen min brukt så mye penger på en ferietur så hadde jeg slått han hardt i hodet! :fnise:

Skrevet

Det er da lett å få en reise til 60-70 000! Jeg synes det var vanskelig å finne en reise som var litt spesiell til "bare" 30 000. 2 uker i Thailand på et 5 stjernes hotell kostet faktisk mer de ukene vi kunne reise.

Skrevet

Litt utenfor tråden, men det er da ikke så dyrt å reise til Thailand. Vi reiste dit på ferie for noen år tilbake og da betalte vi 30 000 kr for to personer på et 5-stjerners hotell i to uker. Det var riktignok i påskeferien, så er nok noe dyrere om sommeren. Men likevel; du kaster rett og slett bort pengene dersom du bruker 60 000 på å dra til et så kommers sted som Thailand!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...