Gjest Raggy Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 Oppfattet budskapet dems slik at jeg kommer til "helvete(hva nå enn det er...) visst jeg ikke vendte meg til deres tro. Verdens undergang var visst nær... Dette er da helt perverst! Tenk på svake sjeler som får denne problemstillingen slengt i trynet! Kjenner egentlig ikke Jehovas vitne sin trosretning, men dette synes jeg var særdeles stygt. Så hva tror dere, kommer det til å gå meg ille nå siden jeg ikke vender meg til Jehova????
MarianneE Skrevet 13. oktober 2010 #2 Skrevet 13. oktober 2010 i såfall er vi flere om den sjebnen...
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #3 Skrevet 13. oktober 2010 Det viktigste er ikke hva du tror på, eller om du tror i det hele tatt. Det viktigste er at du er et godt menneske.
Green Lady Skrevet 13. oktober 2010 #4 Skrevet 13. oktober 2010 Uansett hvilken trosretning eller sekt du tilhører, vil du alltid komme til helvete i de andre trosretningene/sektene du ikke tilhører. Tilhører du alle, er du en løgner og blasmetiker, og da havner du også i helvete.. Ikke lett dette her. Hva skal en gjøre for å havne i himlen?
Anjah Skrevet 13. oktober 2010 #5 Skrevet 13. oktober 2010 Jehovas Vitner støtter ikke teorien om helvete, så der kan du slappe helt av. Jehovas vitner tror derimot at når du er død, så er du død. Ingen sjelelig utvandring, nirvana eller lignende. Borte vekk, finito! Men Jehovas Vitner er også overbevist om at Gud, Jehova, skal omskape jorden vår til et virkelig paradis. Et sted det er godt å være, og alle er lykkelige, friske og glade. Om du får være med å leve i dette paradiset er det ingen av Jehovas Vitner som kan fortelle deg. Det er det heeelt og holdent opp til Gud å avgjøre! Noen Jehovas Vitner man møter ute på døren kan nok ha en litt skarp måte å si tingene på. Men vi får ha dem unnskyldt. De prøver egentlig bare å vise omtanke og nestekjærlighet!
Gjest Helene_Mari Skrevet 13. oktober 2010 #6 Skrevet 13. oktober 2010 Du kommer til himmelen om du er et godt menneske og bryr deg om andre. Nestekjærlighet med andre ord At disse Jehovas vitne kommer til himmelen er jeg ikke så sikker på, de dømmer jo andre, og bibelen sier jo " man skal ikke dømme andre, for man skal selv bli dømt. "
Gjest Helene_Mari Skrevet 13. oktober 2010 #7 Skrevet 13. oktober 2010 Du kommer til himmelen om du er et godt menneske og bryr deg om andre. Nestekjærlighet med andre ord At disse Jehovas vitne kommer til himmelen er jeg ikke så sikker på, de dømmer jo andre, og bibelen sier jo " man skal ikke dømme andre, for man skal selv bli dømt. "
Gjest Spinell Skrevet 13. oktober 2010 #8 Skrevet 13. oktober 2010 Oppfattet budskapet dems slik at jeg kommer til "helvete(hva nå enn det er...) visst jeg ikke vendte meg til deres tro. Verdens undergang var visst nær... Dette er da helt perverst! Tenk på svake sjeler som får denne problemstillingen slengt i trynet! Kjenner egentlig ikke Jehovas vitne sin trosretning, men dette synes jeg var særdeles stygt. Så hva tror dere, kommer det til å gå meg ille nå siden jeg ikke vender meg til Jehova???? Det er flere angrepsvinkler her: 1. Hvis en tror at en "kommer et sted" etter at en er død, så er det jo kjekt å komme dit venner og bekjente også havner, og hvis heller ikke de er Jehovas vitner, så havner dere vel sammen i helvete alle sammen. (For å følge vitnenes logikk.) 1b. I følge vitnene er antall plasser i himmelen begrenset til 144.000 personer, så vidt jeg husker. Den kvota må da være oppbrukt for lengst. Ergo havner dere i helvete enten dere er vitner eller ei. Ergo; ingen god grunn til å bli vitne for å havne i himmelen. 2. Jehovas vitner har like lite bevis som alle andre på hva som skjer etter døden, og det er ingen grunn til å tro at de skulle besitte noen større sannhet enn du selv. Altså er deres oppfatning helt irrelevant for deg. Hvis du tror du kommer til himmelen, så fortsett med det. Hva de tror om din skjebne etter døden får være revnende likegyldig for andre enn dem selv. 3. Hvis en ikke tror på noe etter døden så er diskusjonen om himmel eller helvete helt uten mening.
Anjah Skrevet 13. oktober 2010 #9 Skrevet 13. oktober 2010 Du kommer til himmelen om du er et godt menneske og bryr deg om andre. Nestekjærlighet med andre ord At disse Jehovas vitne kommer til himmelen er jeg ikke så sikker på, de dømmer jo andre, og bibelen sier jo " man skal ikke dømme andre, for man skal selv bli dømt. " PS: Jehovas Vitner tror heller ikke at den vanlige mann i gaten kommer til himmelen. I følge bibelen er det kun et helt bestemt antall av virkelig spesielle mennesker som blir tatt opp til himmelen. (144.000, om jeg ikke husker feil) Resten skal leve på en paradisisk jordklode.
Gjest Raggy Skrevet 13. oktober 2010 #10 Skrevet 13. oktober 2010 Rett og slett en snodig trosretning synes jeg. Hva er det som lokker tro??? Var visst noe med at jeg måtte være i båten til Noah når verden gikk under. Går det virkelig folk rundt å tror at verden snart går under? Hver sin lyst altså men dette synes jeg er merkelig!
Inger88 Skrevet 13. oktober 2010 #11 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg synes det er respektløst å gå på dørene til folk å fortelle dem at de kommer til helvete viss du ikke konvertere til deres tro.
Gjest Raggy Skrevet 13. oktober 2010 #12 Skrevet 13. oktober 2010 Kan jo legge til at "Jehovasdamene som var her var veldig hyggelige. Men samtidig så føltes det som at de så veldig ned på meg da jeg ikke ville være enig med dem, dette reagerer jeg på å synes er direkte frekt!
Gjest nicola Skrevet 13. oktober 2010 #13 Skrevet 13. oktober 2010 Hehe huff da... Jeg tror på Gud. Å tror at alle de som er gode kommer til ett vakkert sted ) Ha din egen tro du
Independent_ Skrevet 13. oktober 2010 #14 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg forundrer meg over at du i det hele tatt slapp dem inn i stua. Da havner jeg i hvert fall i helvette som smeller døra i trynet på dem med en gang de ringer på.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #15 Skrevet 13. oktober 2010 Oppfattet budskapet dems slik at jeg kommer til "helvete(hva nå enn det er...) visst jeg ikke vendte meg til deres tro. Verdens undergang var visst nær... Dette er da helt perverst! Tenk på svake sjeler som får denne problemstillingen slengt i trynet! Kjenner egentlig ikke Jehovas vitne sin trosretning, men dette synes jeg var særdeles stygt. Så hva tror dere, kommer det til å gå meg ille nå siden jeg ikke vender meg til Jehova???? rart at du oppfattet det som om du kommer til helvete. De tror ikke på helvete engang... :klø:
Gjest Raggy Skrevet 13. oktober 2010 #16 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg forundrer meg over at du i det hele tatt slapp dem inn i stua. Da havner jeg i hvert fall i helvette som smeller døra i trynet på dem med en gang de ringer på. Sto bare i døra å snakket.
Gjest Raggy Skrevet 13. oktober 2010 #17 Skrevet 13. oktober 2010 rart at du oppfattet det som om du kommer til helvete. De tror ikke på helvete engang... :klø: Bare et ord jeg brukte. Budskapet var at det kom til å gå meg ille visst jeg ikke viet meg til jehova, har ikke så mye greie på religion så antok de mente at det ille stedet jeg kom til å havne på var et slags helvete. Er bare litt forundret over hele greia. Startet tråden i håp om å få belyst denne måten jehovas vitner behandler sine medmennesker på.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #18 Skrevet 13. oktober 2010 Bare et ord jeg brukte. Budskapet var at det kom til å gå meg ille visst jeg ikke viet meg til jehova, har ikke så mye greie på religion så antok de mente at det ille stedet jeg kom til å havne på var et slags helvete. Er bare litt forundret over hele greia. Startet tråden i håp om å få belyst denne måten jehovas vitner behandler sine medmennesker på. Jeg tror nok de behandler sine medmennesker som alle andre gjør og kansje med et stort fokus på å behandle alle på en fin måte. Det er veldig viktig når de går fra dør til dør. hvorfor skulle de ikke? Det er noe alle mennesker bør gjøre.
Meaty Skrevet 13. oktober 2010 #19 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg tror nok de behandler sine medmennesker som alle andre gjør og kansje med et stort fokus på å behandle alle på en fin måte. Det er veldig viktig når de går fra dør til dør. hvorfor skulle de ikke? Det er noe alle mennesker bør gjøre. Behandle alle på en fin måte? Ja, så lenge man ikke melder seg UT av "klubben" deres. Og det at de heller lar et barn dø enn å la det motta en enkel blodoverføring, det kaller jeg heller ikke å behandle noen på en fin måte.
Norna Skrevet 14. oktober 2010 #20 Skrevet 14. oktober 2010 Jehovas vitner blir å komme til Hel for å ha trodd på herskerguden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå