Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på jobb samlinger 6 ganger. Jeg jobber i et veldig mannsdominert yrke, og har jobbet her i tre år. På samlingene er det kun kollegaer (ikke ektefeller og kjærester). Vi koser oss med god mat, musikk og dans. Jeg syns det er kjekt å danse, spesiellt med de som er litt eldre og har danset litt før. Kan lære mye ut av det. Men på samtlige samlinger har jeg opplevd ubehageligheter. En gang ble jeg kysset opp etter halsen, jeg har blitt befølt på rumpa, puppene har de også vært på. En gang ble jeg hvisket i øret om ikke vi skulle gå opp på hotellrommet hans. Jeg sa høfflig nei, og da sangen var ferdig ble jeg holdt igjen, og han fortsatte med å fortelle meg hvor lyst han hadde på meg og at han ikke kom til å få fred viss ikke. En annen gang da vi danset til en rolig låt og gikk fra sving til en slags sving-slow kjente jeg at det vokste i buksene hans. (er sikkert ikke noe han helt kan styre?) Men så ville han ikke slippe meg da sangen var ferdig, og sa at vi måtte danse til solen stod opp for så å kose oss hele neste dag. Har også vært utefor at når jeg skulle si god natt i heisen at jeg har blitt invitert opp på rommet hans. Det er forskjellige typer hver gang, men det de har felles er at de er alle gift, har barn og er ca 50 år! Jeg har også kjæreste og syns det er utrolig ubehagelig. At det ikke går an til å danse og kose seg en kveld med kollegaer uten at det skal bli hintet til sex syns jeg er hårreisende. Er faktisk litt imponert over at de tørr!

Jeg er forresten 21 år og ikke slående pen viss det har noen betydning.

Videoannonse
Annonse
Gjest Eventyr3
Skrevet
Jeg sa høfflig nei

Her har du problemet ditt.

du er høfflig med de som er frekke mot deg.

Og når de merker at du ikke engang tørr å reagere så har de ingen grunn til å stoppe heller. Du ble jo åpenbart ikke fornærmet hvis du takket høfflig nei.De tror bare at du er sjenert og ikke vil virke desperat.

nestegang så sier du: hei din jævla gris! hvis du presser pikken din mot meg igjen så skal jeg fortelle kona di det.

ellers syns jeg at du er litt naiv når du tror at voksne menn som er gift vil bare dra ut på byen og ha det litt koselig med 21 år gammel jente.

please.... hvis de har kone og barn hjemme så kaster de ikke tiden bort på dans og tull medmindre de satser på å få seg litt "ung og fersk" mus som de mange velger å kalle det for, lol.

Skrevet

Kanskje det er litt situasjonen.

Alkohol, langt hjemmefra, danse nært med svært sexy ung kvinne. Noen følelser og hormoner kan reagere (sa jeg erigere?).

Hva med å prøve på litt mindre erotiske danser. Litt avstand, og max en med de som trår deg for nært.

Gamlekara vet at hele damekroppen er en erogen sone, og selv ungjenter kan fristes av deilig berøring.

Skrevet

Jeg håper det er flere menn som kan svare her - jeg er kvinne, riktignok ikke ung - men jeg har da vært på en del jobbkonferanser/reiser i løpet av årene, og her finnes det nok flere variasjoner enn det TS spør etter i innlegget. Man ser de man møter – men man ser da heller ikke de man ikke møter. Og her er det mange variasjoner, det gjelder både menn og kvinner

- De som går tidlig til rommet og ønsker ro og fred alene

- De som er ute og går

- De som sitter sammen med andre på rommet og jobber/forbereder jobb

- De som sitter sammen med andre på rommet og drikker vin og lignende

- De som sitter i baren alene eller sammen med andre

- De som elsker å danse og benytter muligheten til fysisk utfoldelse på dansegulvet

- De som liker å være tilskuere til de som danser

- De som først og fremst ser muligheten til å få seg et nummer, enten de er single eller gift.

Så det kan hende at Ts har truffet på siste kategori oftest. Men de andre finnes de også - men de synes kanskje ikke så godt og er kanskje heller ikke å finne på dansegulvet?

Gjest MikeWaters
Skrevet

- De som er ute og går

- De som elsker å danse og benytter muligheten til fysisk utfoldelse på dansegulvet

- De som først og fremst ser muligheten til å få seg et nummer, enten de er single eller gift.

Menn finnes i alle kategorier, oftest er det vel slik at de fleste menn kan være alle disse kategoriene fra tid til annen.

Forøvrig så handler det vel mest om sosiale antenner, og det er desverre maaaaaaaaaaaaange som kunne spedd på med en cm eller 2 i den gården.

Skrevet

Menn finnes i alle kategorier, oftest er det vel slik at de fleste menn kan være alle disse kategoriene fra tid til annen.

Forøvrig så handler det vel mest om sosiale antenner, og det er desverre maaaaaaaaaaaaange som kunne spedd på med en cm eller 2 i den gården.

Det som vokser noen cm ved tett dansing, er det det som kalles for sosial antenne?

Gjest MikeWaters
Skrevet

Det som vokser noen cm ved tett dansing, er det det som kalles for sosial antenne?

Haha :)

Nei, I Grosny, det er penis det ;)

Gjest MikeWaters
Skrevet

You TEll him, Mikey!

Howdy Joan ;)

Alt på stell om dagen?

Skrevet

Ja - menn (og kvinner) finnes i alle kategoriene, avhengig av tid og kulturell kontekst. Det kan hende det handler om å mangle sosiale antenner - eller mangel på gangsyn for hvilket lunchbord man fritt kan forsyne seg fra.

Skrevet

Howdy Joan ;)

Alt på stell om dagen?

Jeg trenger antenner. Ellers alt vel.

Skrevet

Hvis det kan være noen trøst, Lillian - så er ikke kvinner i slike settinger et hakk bedre...

Skrevet

Det neste trikset er nok å holde deg unna å danse med disse mannfolka. Hva med at du ikke dkrikker så mye og heller legger deg tidlig eller tilbringer tid med dem som ikke er så harde på festinga etc?

De som velger å danse med deg, være nær deg og snakke med deg hele kvelden er nok de som ikke bare er ute etter en hyggelig samtale. De tolker kanskje også at du er ute etter mer siden du velger å feste, drikke og danse med dem.

Finn deg de litt roligere folka og tilbring tid med dem heller, og legg deg kanskje litt tidligere. Danser du med en mann sent på kvelden etter mye alkohol er det selvsagt at en del vil missforstå dette, og du treffer også mest sannsynlig bare de som er ute etter noe meg.

Du må selvsagt også begynne å oppføre deg på en måte som sender ut klarere signaler om at du ikke er interessert i dette. Hold en avstand, ikke dans med dem, drikk mindre etc. Si klart i fra når de trør over en grense hos deg, dytt dem vekk og si at dette aksepterer du ikke. Du har nok en atferd som sender ut andre signaler enn det du er klar over selv. Begyn å si klart i fra jente og hold litt mer avstand til mannfolka. De er nok vant til at andre jenter som har samme atferd som deg mener noe mer med det. Slik er vi kvinner også, om en mann danser med meg og snakker med meg hele kvelden, ler av meg og blir med meg i heisen når vi skal legge oss så ville nok jeg også ha trodd at han var interessert i noe mer. Det er faktisk en ganske naturlig tolkning.

Skrevet

Det neste trikset er nok å holde deg unna å danse med disse mannfolka. Hva med at du ikke dkrikker så mye og heller legger deg tidlig eller tilbringer tid med dem som ikke er så harde på festinga etc?

De som velger å danse med deg, være nær deg og snakke med deg hele kvelden er nok de som ikke bare er ute etter en hyggelig samtale. De tolker kanskje også at du er ute etter mer siden du velger å feste, drikke og danse med dem.

Finn deg de litt roligere folka og tilbring tid med dem heller, og legg deg kanskje litt tidligere. Danser du med en mann sent på kvelden etter mye alkohol er det selvsagt at en del vil missforstå dette, og du treffer også mest sannsynlig bare de som er ute etter noe meg.

Du må selvsagt også begynne å oppføre deg på en måte som sender ut klarere signaler om at du ikke er interessert i dette. Hold en avstand, ikke dans med dem, drikk mindre etc. Si klart i fra når de trør over en grense hos deg, dytt dem vekk og si at dette aksepterer du ikke. Du har nok en atferd som sender ut andre signaler enn det du er klar over selv. Begyn å si klart i fra jente og hold litt mer avstand til mannfolka. De er nok vant til at andre jenter som har samme atferd som deg mener noe mer med det. Slik er vi kvinner også, om en mann danser med meg og snakker med meg hele kvelden, ler av meg og blir med meg i heisen når vi skal legge oss så ville nok jeg også ha trodd at han var interessert i noe mer. Det er faktisk en ganske naturlig tolkning.

For det første så er jeg avholds, og for det andre er jeg ikke av de siste i seng. Legger meg i 1 tiden. Og det er ikke slik at jeg danser, ler og prater med samme mannen hele kvelden. Jeg prater med forskjellige, og danser med forskjellige. Det er ikke alle som ber meg med på rommet eller er ufin. Men det er alltid en eller annen som klarer å ødelegge hver gang. Og for guds skyld, disse folkene er gift og vet klart at jeg har kjæreste.

Når det gjelder signaliseringen er jeg ikke sikker på hva jeg utstråler. Jeg prøver å være hyggelig med de fleste, og ha en fin kveld.Jeg er ikke ute etter sex, og flørter ikke med andre. Jeg er faktisk ganske klar på hva jeg mener om utroskap på jobben siden det er blitt diskutert litt, så jeg skjønner ikke hva de tenker.

Syns tipset ditt om å ikke danse med folk er litt drastisk. Syns alvorlig talt at det burde gå an å danse med noen uten at det skal ligge noe under.

Skrevet

Hvis det kan være noen trøst, Lillian - så er ikke kvinner i slike settinger et hakk bedre...

De er vel kanskje ikke det. Hvor er det blitt utav moralen?

Jeg er kanskje naiv på det området. Har alltid trodd at folk var trofaste mot sine koner og sine menn. Og det er ikke så hyggelig å oppdage at det sikkert ikke stemmer.

Skrevet

Når du er en av få jenter sammen med mange menn, vil det alltid være noen som prøver seg i en sånn sammenheng. Dette er noe som også gutta opplever, så enkelte gifte kvinner er ikke så veldig mye bedre :)

Nå har du erfart hvem av kollegene dine som er verst, da velger du å tilbringe tid med de gutta som respekterer grensene dine neste gang.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Jeg håper det er flere menn som kan svare her - jeg er kvinne, riktignok ikke ung - men jeg har da vært på en del jobbkonferanser/reiser i løpet av årene, og her finnes det nok flere variasjoner enn det TS spør etter i innlegget. Man ser de man møter – men man ser da heller ikke de man ikke møter. Og her er det mange variasjoner, det gjelder både menn og kvinner

- De som er ute og går

Så det kan hende at Ts har truffet på siste kategori oftest. Men de andre finnes de også - men de synes kanskje ikke så godt og er kanskje heller ikke å finne på dansegulvet?

Gode svar!

Selv om man er på jobbsamlinger/seminarer betyr ikke det at alle menn kun tenker på én ting. Noen er frekvente utglidere i så henseende og de må styres litt, sånn er det bare. På samme måte som enkelte som blir apekatter på andre felt i fylla (typisk kranglefanter, sentimentale sutrere eller de som skal sette sjefen på plass på julebordet) De trenger også nennsom veiledning, i første omgang, deretter er steg to å være tydelig og bestemt.

For øvrig så etterslyses det stadig her inne at menn må bli tøffere, mer foroverlent og på hugget når det kommer til flørting. Vi sammenlignes ofte med våre brødre fra middelhavsområdet og står til stryk har jeg skjønt. Vel, pose og sekk kan være vanskelig å takle. Jada, nå kommer det vel argumenter for at jeg sammenligner epler og pærer, slibrig seminarflørt vil man ha seg frabedt men flørting og oppmerkosmhet i baren hjemme eller på bussen er ok?

Jeg har hatt jobber med mye reising, samlinger og seminarer i hopetall og både erfaringer og observasjoner tilsier at kvinnene ikke ligger mye tilbake for mennene når det kommer til innsats for å gjøre helgen/natten til noe mer enn sove-godt. Grunnen til stempelet TS antyder i sin overskrift handler nok mer om hvordan kvinner og menn reagerer og agerer på tilnærmelser fra det motsatte kjønn, ikke at det stort sett er det ene kjønnet som tilnærmer seg det andre.

Skrevet

De er vel kanskje ikke det. Hvor er det blitt utav moralen?

Jeg er kanskje naiv på det området. Har alltid trodd at folk var trofaste mot sine koner og sine menn. Og det er ikke så hyggelig å oppdage at det sikkert ikke stemmer.

Vel, jeg tipper den finnes hos ti-tjue prosent av folket. Men det er kanskje så enkelt at hvis du skal forvente at de har moral på det området, så kan du bare se etter om de opptrer moralsk også i andre henseende - også når de utsettes for andre fristelser. Altså i hvordan de er, ikke hvordan de forteller at de er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...