Gjest stillness Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg har bestemt meg for å gå over i en mer dyrevennlig tilværelse,og da vil jeg slutte å kjøpe produkter som er testet på dyr. Er litt ny på dette så et problem er da at jeg blir litt usikker på om jeg kan stole på disse listene over hvilke produkter som er trygge og hvilke som ikke er det. Blir helt forvirret da jeg leser at The Body shop,som jeg var klar over at ikke testet på dyr(trodde jeg?),står på grønn liste et sted mens et annet sted står de på rød liste. Sånn er det forøvrig med endel andre firmaer også,et sted står de på grønn,et annet sted står de på rød mens andre finner jeg ikke i det hele tatt. Noen som kan hjelpe meg litt?Er det noen av disse listene som er mer sikre enn andre?
Gjest _Hufsa_ Skrevet 13. oktober 2010 #2 Skrevet 13. oktober 2010 Ja, det er ikke alle lister som stemmer helt og man kan bli litt forvirra i jungelen. Grunnen til at Bodyshop står på rød liste hos noen nå er vel slik jeg forstår det at de ble kjøpt opp av et eller annet firma som er kjent for dyreforskning. Det kan da si at Bodyshop ikke tester direkte, men siden de er blitt kjøpt opp av et slikt firma går vel kanskje noe av innskuddet deres til det firmaet som tester? Vet ikke helt hvordan det fungerer.... Mitt beste tips er egentlig å ikke ta alle slike lister for god fisk, og heller dobbeltsjekke. De kan være utdaterte osv. Jeg pleier ofte å google navnet på firmaet + animal testing eller noe lignende. Da får jeg ofte opp flere treff som bekrefter eller avkrefter om de dyretester. Eller syns jeg bloggen til Hilde Christina er en fin kilde å bruke: http://www.hildechristina.com/dyretesting Hun sjekker selv opp hvert enkelt merke og legger også ut innlegg i bloggen om svar hun har fått fra firmaer på spørsmål om de dyretester.
FastEnde Skrevet 13. oktober 2010 #3 Skrevet 13. oktober 2010 Hei! Jeg er også blitt veldig bevisst på dette, spesielt etter å ha sett Earthling. Uff! Lurer egentlig på det samme som deg, altså hvilke kilder man kan stole på. Per i dag bruker jeg produkter fra REN og kunne ikke finne den på noen av listene her. Men ser av denne samme lista at både kerastase og rekdken tester på dyr, og det er disse jeg bruker til hårpleie. Må vel se etter andre gode produkter her.
Gjest _Hufsa_ Skrevet 13. oktober 2010 #4 Skrevet 13. oktober 2010 Anbefaler f.eks Jonathan, Green People eller John Masters Organics til hårprodukter. Og om du bruker tørrshampoo er jeg veldig fornøyd med Batiste.
FastEnde Skrevet 13. oktober 2010 #5 Skrevet 13. oktober 2010 Fant nettopp ut at REN ikke tester på dyr. Kilde. JIPPIIII!!!
FastEnde Skrevet 13. oktober 2010 #6 Skrevet 13. oktober 2010 Anbefaler f.eks Jonathan, Green People eller John Masters Organics til hårprodukter. Og om du bruker tørrshampoo er jeg veldig fornøyd med Batiste. Hei og takk for anbefalinger (velger å tro de var til meg.. Jeg har prøvd GP men de passet ikke håret mitt i det hele tatt. Har du erfaringer eller anbefalinger ho John Masters? Jeg har tørt, tynt krøllete hår. Blir veldig glad for svar:)
Gjest stillness Skrevet 13. oktober 2010 #7 Skrevet 13. oktober 2010 Ja, det er ikke alle lister som stemmer helt og man kan bli litt forvirra i jungelen. Grunnen til at Bodyshop står på rød liste hos noen nå er vel slik jeg forstår det at de ble kjøpt opp av et eller annet firma som er kjent for dyreforskning. Det kan da si at Bodyshop ikke tester direkte, men siden de er blitt kjøpt opp av et slikt firma går vel kanskje noe av innskuddet deres til det firmaet som tester? Vet ikke helt hvordan det fungerer.... Mitt beste tips er egentlig å ikke ta alle slike lister for god fisk, og heller dobbeltsjekke. De kan være utdaterte osv. Jeg pleier ofte å google navnet på firmaet + animal testing eller noe lignende. Da får jeg ofte opp flere treff som bekrefter eller avkrefter om de dyretester. Eller syns jeg bloggen til Hilde Christina er en fin kilde å bruke: http://www.hildechristina.com/dyretesting Hun sjekker selv opp hvert enkelt merke og legger også ut innlegg i bloggen om svar hun har fått fra firmaer på spørsmål om de dyretester. Ok,takk for gode tips Vil jo være sikker på at jeg velger produkter som ikke er testet.
Gjest stillness Skrevet 13. oktober 2010 #8 Skrevet 13. oktober 2010 Hei! Jeg er også blitt veldig bevisst på dette, spesielt etter å ha sett Earthling. Uff! Lurer egentlig på det samme som deg, altså hvilke kilder man kan stole på. Per i dag bruker jeg produkter fra REN og kunne ikke finne den på noen av listene her. Men ser av denne samme lista at både kerastase og rekdken tester på dyr, og det er disse jeg bruker til hårpleie. Må vel se etter andre gode produkter her. Samme som meg da.Har alltid vært glad i dyr,men fikk meg en støkk etter å ha sett den. Etter jeg sjekket hvilket produkter jeg har så er jo omtrent alle testet på dyr Skal ihvertfall ikke kjøpe dem igjen.
Gjest _Hufsa_ Skrevet 13. oktober 2010 #9 Skrevet 13. oktober 2010 Den eneste shampoen jeg har funnet som funker for mitt hår er GP sin for fett hår. Derfor har jeg heller ikke testet så mye shampo fra JM heller. Men har testet den som heter lavender rosemary shampoo for normal hair. Den gjorde ikke så mye for mitt hår, men det er jo kanskje ikke så rart siden jeg har fett hår :gjeiper: Jeg har forresten veldig tjukt og glatt hår, så vi er kanskje rake hårmotsetninger også hehe Vet andre har vært fornøyd med zinc and sage shampoen. Har også hørt bra ting om denne for de som har tørr hodebunn og flasser: Deep scalp follice treatment and volumiser for thinning hair
Gjest _Hufsa_ Skrevet 13. oktober 2010 #10 Skrevet 13. oktober 2010 Har forresten også hørt bra ting om KMS California, både shampoer og varmebeskyttende sprayer. Dette er også et produkt som ofte selges hos frisører, og da er det jo gjerne litt kvalitet på det. De har egne serier for forskjellige hårtyper, inkludert en for krøllet hår
FastEnde Skrevet 13. oktober 2010 #11 Skrevet 13. oktober 2010 Har forresten også hørt bra ting om KMS California, både shampoer og varmebeskyttende sprayer. Dette er også et produkt som ofte selges hos frisører, og da er det jo gjerne litt kvalitet på det. De har egne serier for forskjellige hårtyper, inkludert en for krøllet hår Skal notere meg det:) Bestilte faktisk den JMO follicle volume spray greia, nettopp! (snakk om å være pushover, hehe:) men takk for tips
~Maja~ Skrevet 13. oktober 2010 #12 Skrevet 13. oktober 2010 Dersom du tåler SLS er KMS utrolig bra. Ikke det at jeg kan anbefale noe for ditt hår, for mitt hår slekter visst litt på _Hufsa_ sitt. The Body Shop er blitt kjøpt opp av L'Oréal, en av de største dyretestingsverstingene der ute, men som noen skriver over her: de tester ikke selv på dyr. Det samme gjelder for for eksempel Biotherm. Da er det jo egentlig bare opp til hver enkelt å avgjøre om de vil gå for det eller ei. (Jeg personlig holder meg unna. Det finnes så mange gode produkter der ute som er 100% dyrevennlige at det ikke gjør meg noe å ofre TBS eller Biotherm.) Jeg kan jo forresten også anbefale lovelula.com for å finne organiske og dyrevennlige hud- og hårprodukter. De har veldig fine og utfyllende forklaringer på mange ulike produkter synes jeg. Når du har funnet noe du gjerne vil prøve, må du huske å sjekke feelunique først, for der er de bittelitt billigere pga gratis frakt.
caris Skrevet 13. oktober 2010 #13 Skrevet 13. oktober 2010 jeg vil anbefale L`anza og hempz, ingen av dem er testet på dyr, de er økologiske og svanemerket. Hempz sine shampoer og balsamer er paraben og sulfat frie. Noen av L`anza sine shampoer og balsamer er sulfat frie Jeg er superfornøyd med begge merkene
Gjest Heidila Skrevet 13. oktober 2010 #14 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg lurer litt på om man kan stole på det merkene sier jeg. Hva tror dere? HAr jo selv skevet til flere merker for å legge ut på bloggen min, og de sier rett ut at de ikke tester på dyr eller bruker ingredienser som er testet på dyr. Men kan man tro på det man sier? Man har vel egentlig ikke så mye valg..
elrania Skrevet 13. oktober 2010 #15 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg har ikke brukt produkter som tester på dyr på flere år nå, og holder meg til listen på denne siden: www.caringconsumer.com Her finner man de aller, aller fleste merker i hele verden (men husk at mange merker ikke ligger under sitt eget navn, men et annet "firma"navn). Her finner man merker som garantert ikke tester - men også merker som gjør det. Veldig kjekt å sjekke begge steder, slippe man være i tvil!
Gjest _Hufsa_ Skrevet 13. oktober 2010 #16 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg lurer litt på om man kan stole på det merkene sier jeg. Hva tror dere? HAr jo selv skevet til flere merker for å legge ut på bloggen min, og de sier rett ut at de ikke tester på dyr eller bruker ingredienser som er testet på dyr. Men kan man tro på det man sier? Man har vel egentlig ikke så mye valg.. Jeg tror på dem når de skriver på en veldig direkte måte rett ut at de ikke tester. Man har vel ikke så mye annet valg, som du sier. Noen har derimot en tendens til å pakke inn svaret sitt og være veldig vage i det de sier. Det er kanskje her varsellampene bør blinke. Hadde de ikke hatt noe å skjule, kunne de vel bare ha skrevet direkte at de ikke tester, på kortest og greiest måte?
Gjest Lunacy Skrevet 14. oktober 2010 #17 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg tror på dem når de skriver på en veldig direkte måte rett ut at de ikke tester. Man har vel ikke så mye annet valg, som du sier. Noen har derimot en tendens til å pakke inn svaret sitt og være veldig vage i det de sier. Det er kanskje her varsellampene bør blinke. Hadde de ikke hatt noe å skjule, kunne de vel bare ha skrevet direkte at de ikke tester, på kortest og greiest måte? Ikke sant. Kommer det et langt svar med bare svada, så blir jeg litt skeptisk. Om et merke sier at de ikke tester det ferdige produktet eller ingrediensene på dyr, så velger jeg å stole på det ihvertfall.
FastEnde Skrevet 14. oktober 2010 #18 Skrevet 14. oktober 2010 Ikke sant. Kommer det et langt svar med bare svada, så blir jeg litt skeptisk. Om et merke sier at de ikke tester det ferdige produktet eller ingrediensene på dyr, så velger jeg å stole på det ihvertfall. ehh...men er det ikke nettopp det hufsa skrev da? At tester de ikke på dyr så kan de bare kort og godt si det rett fram. Har de noe å skjule så pynter de på det. Uansett er det viktig at flere og flere blir bevisst på hva slags tortur disse dyrene går igjennom for vår forfengelighet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå