Gå til innhold

Hva er billig i Tyskland?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Berlin og lurer på om det er noe som er spesielt billig i Tyskland???

Har hørt at Nike og Adidas er billig(ere)? ALLE tips mottas m takk :-)

Skrevet

Nesten alt er billigere i Tyskland enn her, klær, sko, kosmetikk, mat osv.

De store internasjonale kjedene som Zara, H&M osv er alle 20-30 % billigere i Tyskland enn i Norge. Ofte har de også flere ting på salg enn hva vi har her. Har ofte kjøpt ting på halv pris i Tyskland og så oppdaget den samme tingen til full pris når jeg kommer tilbake til Norge.

Sminke, kremer osv fra billigmerker som L'oreal, Nivea, Maybelline o.l. er en del billigere enn i Norge, og ofte MYE billigere også fordi drogeri-kjedene alltid har noen av disse produktene på tilbud.

Jeg kjøper for eksempel alltid hårfarge fra Schwarzkopf når jeg er i Tyskland. Jeg betaler 179 kr pr pakke for den i Norge, mens jeg i Tyskland betaler maksimalt 6 Euro for den eksakt samme forpakningen. Men som regel blir den billigere enn det også, fordi jeg pleier å finne den på tilbud til 3-4 Euro et eller annet sted.

Dyrere kosmetikkmerker er også billigere i Tyskland enn i Norge, men her er det ikke fullt så mye penger å spare.

Skrevet

Supre tips! Jeg skal også for første gang til Tyskland og Berlin om noen måneder, så kom gjerne med flere tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...